بازدید 2635

دانمارک اهانت به قرآن را ممنوع می‌کند

دولت دانمارک در نظر دارد اقدام هتاکانه قرآن سوزی در ملاء عام را ممنوع کند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ 26 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از برلین، دولت دانمارک قصد دارد با ارائه لایحه‌ای، هتک حرمت به مقدسات را جرم انگاری کند. دولت دانمارک تدابیر امنیتی خود را به دلیل خشم گسترده از اقدام به هتک حرمت در این کشور افزایش داده است و به همین منظور در نظر دارد اقدام هتاکانه قرآن سوزی در ملاء عام را ممنوع کند.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک گفت: پیش نویس لایحه قانون دولت با عنوان رفتار نامناسب با پدیده‌های دارای اهمیت مذهبی و قابل توجه برای یک جامعه مذهبی را ارائه خواهد کرد و بر این اساس، سوزاندن قرآن یا سایر متون مقدس می‌تواند مجازات تا دو سال زندان در پی داشته باشد.

تا کنون بر اساس مقررات داخلی دانمارک، سوزاندن قرآن و اهانت به مقدسات پیروان ادیان با ادعای آزادی بیان آزاد بود، اما اعتراضات تند ماه‌های اخیر مسلمان و دولت‌های اسلامی و تیرگی روابط آن‌ها با دولت دانمارک باعث شده است تا دولت کپنهاگ به فکر ایجاد ممنوعیت برای هتاکان باشد.

وزیر دادگستری افزود: این قانون همچنین پایمال کردن یا هتک حرمت پدیده‌های یاد شده در اماکن عمومی را نیز شامل می‌شود. 
هوملگارد هتاکی به مقدسات و قران سوزی را اقدامات مضحکی دانست و گفت: این اقدامات به امنیت دانمارکی‌ها هم در خارج و هم در داخل آسیب می‌رساند. 

در دو کشور دانمارک و سوئد در ماه‌های اخیر در چندین مورد افرادی به سوزاندن یا هتک حرمت به مصحف قرآن کریم اقدام کردند که این اقدامات منجر به تنش در روابط دو کشور و کشور‌های اسلامی و باعث خشم گسترده در جهان اسلام شد و این دو کشور مجبور شدند تدابیر امنیتی خود را تشدید کنند.

وزیر دادگستری دانمارک تاکید کرد: امنیت ملی دانمارک دلیل اصلی قانون پیشنهادی است. 

دادستان کل دانمارک نیز گفت: ما نمی‌توانیم در کنار بایستیم و شاهد این باشیم که برخی افراد هر کاری که لازم است برای تحریک واکنش‌های خشونت‌آمیز انجام می‌دهند.

دولت سوئد نیز در حال بررسی برای تغییر مقررات تجمعات عمومی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست