بازدید 1925

نتانیاهو به ترکیه، مغرب و آمریکا سفر می‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سفری دوره‌ای که قرار است از سوم سپتامبر از قبرس آغاز شود، به ترکیه، مغرب و آمریکا سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 26 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی را در چارچوب سفر دوره‌ای که روز سوم سپتامبر از قبرس آغاز می‌شود، ترک می‌کند. این سفر شامل بازدید از تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، مغرب و آمریکا خواهد بود.

نتانیاهو در چارچوب سفر رسمی دو روزه خود به قبرس، در نشست سه جانبه سران رژیم صهیونیستی، قبرس و یونان شرکت خواهد کرد.

قرار بود این سفر در پایان ماه ژوئیه انجام شود، اما به دلیل بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان و کاشت ضربان ساز قلب به تعویق افتاد.

این اولین سفر نتانیاهو به خارج از اراضی اشغالی، پنج ماه پس از سفر او به لندن در پایان ماه مارس گذشته خواهد بود؛ سفری که با تظاهرات طوفانی در اعتراض به طرح موسوم به اصلاحات قضائی کابینه او همراه بود.

به گزارش منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، نتانیاهو بلافاصله پس از آغاز سال عبری به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک می‌رود و انتظار می‌رود روز پنجشنبه بیست و یکم ماه آینده میلادی در این مجمع سخنرانی کند. علیرغم برنامه ریزی برای ورود نتانیاهو به آمریکا در ماه آینده، هنوز تاریخی برای دیدار او با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور تعیین نشده است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هنوز مشخص نیست که آیا چنین نشستی برگزار می‌شود یا خیر، و صورت برگزاری، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد یا در کاخ سفید برگزار می‌شود.

قرار است نتانیاهو بعداً برای شرکت در نشست سران دو کشور به جمهوری چک برود و سپس برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آنکارا سفر کند. نتانیاهو به دعوت محمد ششم پادشاه مغرب به این کشور نیز می‌رود. سفر به چین و همچنین شرکت در کنفرانس آب و هوایی در دبی نیز در برنامه کاری نتانیاهو جای دارد.

این برنامه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفرهای خارجی در حالی است که نا آرامی‌های اجتماعی و سیاسی داخلی در اراضی اشغالی به اوج خود رسیده است و هر هفته تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو و سایر شهرهای اشغالی برگزار می‌شود.

همچنین رسانه‌ها به نقل از کانال ۱۳ عبری گزارش دادند که در آستانه برگزاری مراسم تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، تل آویو از ۱۰۰ کشور برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است، اما تنها ۱۰ وزیر خارجه برای مشارکت در این مراسم چراغ سبز نشان داده‌اند؛ کشورهایی که چندان مطرح نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار