بازدید 2319
۱

وزیر آموزش و پرورش: مقابل مافیای کنکور ایستادیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک ۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور بوده که در این دولت با بازگشت مدرسه و کلاس درس به جایگاه واقعی و تأثیر معدل در کنکور با این امر مبارزه شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 25 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: تحول در کشور از مسیر تحول در آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی ادامه داد: اگر جامعه، اقتصاد، فرهنگ قوی می‌خواهیم باید آموزش و پرورش را قوی کنیم، آینده هر کشور از طریق آموزش و پرورش قابل پیش‌بینی است که در این دولت مورد توجه است.

وزیر آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: یک از برنامه‌های مهم این وزارتخانه جبران کمبودهای به جا مانده از دولت قبل است، ۴۲ هزار میلیارد تومان در این دولت برای طرح رتبه بندی معلمان هزینه شده در حالی که در دولت قبل با ۸ هزار میلیارد تومان انجام می‌شد.

وی دیگر برنامه مهم را در مبارزه با مافیای کنکور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نزدیک ۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور بوده که در این دولت با بازگشت مدرسه و کلاس درس به جایگاه واقعی و تأثیر معدل در کنکور با این امر مبارزه شده است.

صحرایی به تأثیر مثبت ۴۰ درصد معدل در کنکور اشاره و بیان کرد: در راستای عدالت آموزشی بر مبنای کتاب درسی، معدل امتحانات نهایی تا ۴۰ درصد در کنکور تأثیر گذار بود.

وی در ادامه ترتبیت معلم را یکی از کلیدی‌ترین مبنای تعلیم و تربیت دانست و افزود: به گفته مقام معظم رهبری معلم معمار آینده کشور است، معلم باید خود تربیت شده باشد تا بتواند تربیت کند که به فضل الهی تربیت معلم‌ها در حال احیا است.

صحرایی از احیای معاونت پژوهشی سخن گفت و افزود: با وجود اهمیت معاونت آموزش و پرورش نزدیک به یک‌دهه است که این معاونت احیا نشده که در این دولت احیای این معاونت شروع شده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت در سرتاسر کشور ۲ هزار پروژه در حدود ۱۰ هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد. 

صحرایی گفت: در راستای وزارت علوم که بار تولید علم برای دستیابی به صنعت را بر دوش می‌کشد، معاونت فناوری را تاسیس کردیم تا علم را به فناوری و بعد به ثروت تبدیل کنیم، بیش از ۵۰ هزار بورسیه صنعت در دانشگاه‌ها و وزارت علوم شکل گرفته تا فاصله صنعت و دانشگاه کم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱
ایستادی؟ دقیقا نتیجه ایستادنت چی بود؟ نه از تعدادشون کم شده نه تاثیر مثبتی توو برگزاری کنکور داشته. تازه هزار نفر متقلب هم راست راست رفتن دانشگاه و هیچکدومتون کاری نکردین. پس بیخود ژست نگیر که همتون سر و ته یه کرباسین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار