کنایه سلیمی نمین به اصلاح‌طلبان

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اینکه اصلاحات هم موضع مخالف داشته باشد و هم امکان فعالیت سیاسی و انتخاباتی در داخل برایش فراهم شود، جمع شدنی نیست.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس انجام شد و اصلاح طلبان پروژه ای را که قرار بود از مهرماه استارت بزنند یک ماه زودتر آغاز کردند. سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات روز گذشته با زیر سئوال بردن نحوه برگزاری انتخابات، مجلس خبرگان را نیز مورد هجمه قرار داد و گفت «انتخابات برای مردم است؛ باید واقعا انتخابات صورت گیرد. نمی‌شود دست و پای کسی را ببندید و بگوئید شنا کن! وقتی همه درها بسته می شود و بخش‌های زیادی از مردم اصلا نامزد مورد نظر خود را ندارند که بتوانند رای دهند، به چه چیز رأی بدهند».

عباس سلیمی نمین درباره زیر سئوال بردن انتخابات توسط سیدمحمد خاتمی گفت: جریانات سیاسی مطلع هستند که برخی اعضای زیاده طلب شان علی القاعده قادر نخواهند بود از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند چون هم در داخل کشور می خواهند از ساختار سیاسی بهره بگیرند و هم با طیف خارج کشوری می خواهند دادوستد کنند. چنین رویکردی طبیعی است که با موانعی مواجه خواهد بود.

وی افزود: این مطلب یک امر کاملا پذیرفته شده است که یک جریان ساسی در داخل چارچوب قانون اساسی عمل می کند یا خیر از نظام فاصله می گیرد و به عنوان مخالف فعالیت خود را در داخل و خارج کشور دنبال خواهد کرد. اینکه هم موضع مخالف داشته باشد و هم امکان فعالیت سیاسی در داخل برایش فراهم شود، این دو با هم جمع شدنی نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: جریان سیاسی اصلاح طلب هم می خواهد موضع بگیرد که خیلی موافق مشارکت نیست و هم با توجه به اینکه انتخابات مجلس به گونه ای است که حتی اگر آنها لیست ندهند می توانند از 90 درصد نمایندگان در حوزه های انتخابیه به غیر از تهران استفاده کنند.

وی افزود: اصلاح طلبان در شهرستان ها قادر خواهند بود افرادی را انتخاب کنند و در انتخابات مجلس حضور داشته باشند. برای هیچ جریان سیاسی عقلایی نخواهد بود که خودش را از منظر نگاه مردم به دور بدارد چون قطعا بعد از مدتی به فراموشی سپرده خواهد شد و دیگر جایگاهی در جامعه ما نخواهد داشت.

سلیمی نمین با اشاره به ثبت نام بسیاری از اصلاح طلبان در تهران و سایر حوزه های انتخابیه گفت: البته امکان دارد اصلاح طلبان در تهران لیست ندهند چون این کار هزینه سیاسی به دنبال دارد. در واقع اگر لیست بدهند و این لیست رأی نیاورد طبیعتا این برایشان هزینه دارد.

وی افزود: قطعا اصلاح طلبان از حضور در سایر حوزه های انتخابیه نخواهند گذشت چون هزینه سیاسی برایشان ندارد اما دستاوردهای فراوانی برایشان خواهد داشت چون می توانند در مجلس نقش جدی ایفا کنند. اما در تهران این پوز سیاسی را خواهند گرفت که چون با این رویکرد برگزاری انتخابات مخالفیم به میدان نمی آییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست