بازدید 2335

افشاگری پانته آ سیروس از فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا ! / از توقیف تا پخش غیرقانونی !

«ارادتمند نازنین بهاره تینا» یکی از آثار توقیفی عبدالرضا کاهانی است که پس از 7 سال از ساخت و نگرفتن مجوز اکران، چند روز پیش نسخه قاچاقش در کانال های تلگرامی منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 23 August 2023

افشاگری پانته آ سیروس از فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا ! / از توقیف تا پخش غیرقانونی !

ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است.

به گزارش «تابناک»، این فیلم سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی،  مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است. فیلمبرداری فیلم از ۱۵ دی ۱۳۹۴ به تهیه‌کنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی آغاز شد.

در این فیلم زندگی سه دختر  مجرد، اما متفاوت را دنبال می‌کند که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌های مختلف از مردان انتقام می‌گیرند. درست سوژه‌ای که زنگ و بویی از توقیف و تیغ سانسور را به همراه خود دارد.

انتشار نسخه قاچاق این فیلم در کانال‌های تلگرامی رکورد سومین قاچاق پی در پی فیلم‌های سینمایی در کمتر از یک هفته زده است. چندی پیش فیلم «تفریق» و «بی رویا» و حال نیز «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به طور غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچنان منشا انتشار آن مشخص نشده و باید در انتظار توضیحات ستاد صیانت و سازمان سینمایی در این مورد بود.

محمدحسین لطیفی از اعضای شورای پروانه نمایش در اولین مصاحبه خود پیرامون این فیلم گفت: «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» امکان اصلاح ندارد و بنابراین مجوز نمایش نخواهد گرفت. لطیفی مدعی شده بود نظر جمعی این شورا این بوده که «کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد» و همه اعضا بر این عقیده بوده‌اند که پروانه نمایش صادر نشود.

پانته آ سیروس در خصوص محدودیت‌ها و خط قرمز‌های سینما و تلویزیون و در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی رکنا مبنی بر اینکه " توقیف از نظر شما به چه معناست و اگر در شرایط تسلط بر آن بودید، محتوایی را توقیف می‌کردید؟ چرا؟ " گفت: من هرگز هیچ محتوایی را توقیف نمی‌کردم به دلیل اینکه مردم و مخاطبین در تعدد و در دسترس بودن عناصر و اجزاست که درک می‌کنند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

اگر من محتوایی را از آن‌ها پنهان کنم، مخاطب همان چیزی را طلب می‌کنند که در دسترس ندارند. چه بسا الان در شبکه‌های خارجی همچون شبکه‌های عربیو ترکیه‌ای شاهد آن هستیم که مخاطب خاصی برای خود دارد و این مخاطبان جزو کم تأثیرگذارترین آدم‌ها هستند.

افرادی هستند که کار جدی‌ای ندارند و سریال‌های ترکی را دنبال می‌کنند. به عقیده من، باید هر فیلمی که ساخته می‌شود مردم اجازه دیدن آن را داشته باشند تا خودشان انتخاب کنند!

عرصه هنر، عرصه بازنمایی است، باید اجازه دهیم بازنمایی اتفاق بیوفتد.

پانته آ سیروس در خصوص تفاوت میان خط قرمز سینما و تلویزیون گفت:  خط قرمز‌های تلویزیون خیلی بیشتر از سینما است. خط قرمز‌های تلویزیون بعضا کار را فدا می‌کند. به عنوان مثال بازیگری در صحنه یک اجرای فوق العاده دارد، اما یک تار مو از کنار صورت آن بیرون آمده که به خاطر همین مسئله کل سکانس حذف می‌شود.

بیننده‌های ما فرهیخته هستند، فکر نمی‌کنم بیمار باشند؛ مخاطبان به راحتی در کنار خانواده هایشان روی مبل می‌نشینند و فیلم‌های خارجی نگاه می‌کنند!

رد پای عبدالرضا کاهانی در انتشار نسخه قاچاق فیلم

«عبدالرضا کاهانی» مدتی قبل اعلام کرده بود قصد انتشار فیلم توقیف شده‌اش را در اینترنت دارد، اما در نهایت اعلام کرد به دلیل خواست تهیه‌کننده فیلم از این تصمیم منصرف شده است.

منبع: رکنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست