بازدید 11592
۷

ورود ۵ هزار دستگاه خودرو به گمرکات و بنادر کشور

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 21 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مهدی ضیغمی درباره آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینگه آمار دقیقی در حال حاضر از تعداد خودرو‌های ترخیص شده از گمرکات ندارد، افزود: این خودرو‌های وارداتی در حال ترخیص از گمرکات کشور است، ضمن اینکه تعدادی از خودرو‌های چانگان وارداتی، آماده تحویل به مشتریان شده است.  

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در واقع برای متقاضیان خرید چانگان‌های وارداتی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند، از سوی وارد کننده پیامک ارسال  و کار‌های لازم برای تحویل خودرو‌ها انجام شده است و این احتمال وجود دارد که در هفته جاری خودرو‌های وارداتی چانگان به مشتریان تحویل داده شود.  

با توجه به نابسامانی‌هایی که در تولید و عرضه خودرو در کشور وجود داشت، رئیس‌جمهور در نیمه اسفند سال ۱۴۰۰ دستور ۸ ماده‌ای برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی ابلاغ کرد که در بند ۴ این دستورالعمل تاکید شده بود به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید، در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد؛ بنابراین در راستای تحقق مفاد این دستورالعمل در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیات واردات خودرو در دولت به تصویب رسید و با این مصوبه بعد از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو؛ فرآیند واردات خودرو از سر گرفته شد.  

در ادامه بعد از ۴ ماه از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو در ۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ آیین‌نامه واردات خودرو که در ۲۶ مرداد به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی و به همه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.  

پیرو آن نیز اقدامات لازم برای واردات خودرو آغاز شد و شرکت‌هایی که شرایط واردات را داشتند برای دریافت مجوز واردات ثبت‌نام کردند و در نهایت اسفند سال گذشته نیز ثبت نام از متقاضیان خودرو‌های وارداتی با بلوکه شدن  مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به مدت محدودی در حساب خریدار و به نفع سازمان حمایت صورت گرفت و مقرر شد تا خودرو‌های وارداتی در اسرع وقت تحویل مشتریان شود.  

‌اردیبهشت امسال، محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، به عنوان یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام کرد، با توجه به ترخیص اولین محموله خودرو‌های وارداتی از گمرکات، تحویل این خودرو‌ها به مشتریان از هفته آینده آغاز می‌شود؛ البته تا این لحظه و با گذشت ۶ ماه از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی و با گذشت بیش از ۳ ماه از وعده مدیرعامل سایپا هیچ خبری از تحویل خودرو‌های وارداتی به مشتریان نیست.

براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خرید خودرو‌های وارداتی ثبت نام کردند که بعد پالایش اطلاعات و داده‌ها  ۳۴ هزار نفر در نوبت تحویل خودرو‌های وارداتی قرار گرفتند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بالاخره افرادی که ۵۰۹ میلیون تومان واریز کرده اند می توانند پول خود را برداشت کنند ؟
و اگر برداشت کنند خودرو خارجی به آنها تعلق می گیرد؟
کسانی که پول به اندازه خرید خودرو نداشتند و فقط میتوانستند نگاه کنند ایا با ورود خودرو میتوانند خودرو بخرند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
میشد ومیتونستند عمو پول را که یکماه بعد از ثبت
نام برداشت کنند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
درست میفرمایید مثل من نگاه وحصرت نصیب من از این دولت فراهم شده
همش خبردرمانی و خالیبندی و در باغ سبز نشان دادن است
با تعرفه چند درصد؟ قیمت نهاییش چقدر میشه؟ کدوم فرد عادی جامعه میتونه اینا رو بخره؟ همش رانت و سود برای خودتون و آقازاده هاتونه
تشکر می کنیم از نماینده های مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور محترم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست