بازدید 3760

مرگ تدریجی هورالعظیم

تالاب هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب مرزی ایران در مرز ایران و عراق است که با حدود ۱۲۰ هزار هکتار در انتهای رودخانه کرخه و در منطقه دشت آزادگان قرار دارد. این تالاب دارای پنج مخزن است که به دلیل عدم تامین حق آبه مورد نیاز، خشکسالی، برداشت نفت و جاده‌سازی و احداث خاکریزها توسط شرکت‌های نفتی در حال خشک شدن و مرگ تدریجی است. شرایط به وجود آمده در اثر خشک شدن تالاب، باعث مرگ بسیاری از گونه‌های جانوری و همچنین پوشش‌های گیاهی خاص هورالعظیم شده است. براساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تالاب هورالعظیم به دلیل شرایط کنونی حاکم بر کشور در خصوص کمبود آب به ویژه در حوضه بالادست کرخه، با تنش و بحران آبی مواجه است. بر اساس آخرین آمار تا اواسط مردادماه امسال، مخازن شماره یک و دو هورالعظیم حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد آب دارند، مخزن سه کمتر از ۵۰ درصد آب دارد اما مخازن چهار و پنج کمتر از ۲۰ درصد آب داشته و در وضعیتی بسیار بحرانی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 21 August 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
هور الصغير
مرگ هور العظیم مرگ دریاچه ارومیه مرگ تالاب میانکاله مرگ ... به کجا چنین شتابان؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
به ویرانی ایران و تباهی زندگی ایرانی چنین شتابان.باید خون گریست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
افسوس
ایندگان چه خواهند گفت ؟
جمع رتبه برتری های کنکور آمده بودند تا با دانشگاه تهران آشنا شوند و تصمیم بگیرند در کدام دانشگاه زندگی جدیدشان را شروع کنند. از آنها سوال شد که چقدر به مهاجرت فکر می کنند، هم خودشان و هم اطرافیانشان. معدود افرادی بودند که دوست داشتند در ایران بمانند و زندگی شان را بسازند؛ ولی بسیاری فقط می‌خواستند بروند. این پاسخ‌های تکان دهنده را می‌بینید.
مسولان استان چشمشان را بر روی برنج کاری و نیشکر کاری گسترده می بندند.
مشکل استان بیشتر مربوط به مدیریت غلط منابع آبی است. خوزستان به طور متوسط ۱۱ میلیارد مترمکعب آب دارد که حدود نیم میلیارد مترمکعب آن به استانهای اصفهان و یزد و قم منتقل می شود. یعنی کمتر از ۵ درصد. بعدا مدیران استان برای لاپوشانی مدیریت فشل خود مشکل را گردن انتقال آب می اندازند.
خوزستان سرزمین ثروت مند است و نیاز به پول هیچ استانی ندارد. ما هم آب داریم هم نفت هم نیروی متخصص. فقط مدیرانی داریم که به فکر جیب خود هستند نه منافع مردم استان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
وقتی یک نفر با تخصص رانندگی و رانت میشه شهر دار اون وقت حرفی برای مدیریت می مونه
قطار پیشرفت ویرانی ایران و فلاکت زندگی ایرانی سرعت گرفته.
نتیجه مهاجرت نخبگان میشه ایرانی خشک بی آب و علف با تاب آوری بسیار پایین در برابر بحران ها ، سالانه اگه 1000 نفر نخبه دانشگاهی کوچ کرده باشند در خوشبینانه ترین حالت 40000 نفر که هر کدام می تواند گره گشای مشکلی باشد و 40000 گره از مشکلات این مملکت گشوده می شد. به کجا چنین شتابان
کسی به فکر ایران نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست