بازدید 9609
با پانصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار بزرگ درباره درگیری روسیه و ناتو در دریای سیاه/ افزایش کشته و زخمی های اوکراین و روسیه به 500 هزار نفر/وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین

پانصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 19 August 2023

هشدار بزرگ درباره درگیری روسیه و ناتو در دریای سیاه/ افزایش کشته و زخمی های اوکراین و روسیه به 500 هزار نفر

بین الملل تابناک: پانصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: غرب بیش از 160 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۲۵

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی گفت که حجم کمک‌های غرب به نظام زلنسکی طی یک سال پس از آغاز عملیات ویژه نظامی به بیش از 160 میلیارد دلار رسیده که از این مقدار، 75 میلیارد دلار آن مربوط به کمک‌های نظامی می‌شود. 

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با یک نشریه روسی مطرح می‌کرد گفت که بر اساس آمار سازمان غیردولتی  «Heritage Foundation» تنها آمریکا 113 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که این حجم از کمک‌های سنگین آمریکا به اوکراین با وجود شرایط سخت اقتصاد جهانی انجام می‌شود. 

از سوی دیگر وی در مصاحبه با مجله «اینترنشنال افرز» تصریح کرد: «در بافت درگیری‌های اوکراین، خطر بزرگتر این است که ایالات متحده و کشورهای ناتو با بردن اوضاع به سمت تنش خطر درگیری مسلحانه میان قدرت‌های هسته‌ای را بالا می‌برند.»

وی اضافه کرد: «ما معتقدیم که از این رویداد می‌توان و باید جلوگیری کرد.»

دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که مسکو مجبور است همواره مخاطرات نظامی و سیاسی این موضوع را به غرب گوشزد کند چرا که معقتد است که جنگ هسته‌ای، برنده‌ای نخواهد داشت. 

او خاطرنشان کرد ۵ قدرت هسته‌ای جهان در بیانیه‌ مشترکی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ تأکید کرده‌اند که جنگ هسته‌ای هرگز نباید آغاز شود.

وی اضافه کرد: «در این زمینه، در مرحله کنونی مهم‌ترین وظیفه برای هر کدام از قدرت‌های هسته‌‌ای پایبند ماندن به این تفاهمات و نشان دادن حداکثر خویشتنداری است.»

نبرد سامانه پیشرفته «تورام-2» روسیه با موشک‌های اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۲۴

 در بحبوحه درگیری بین روسیه و اوکراین، نیروهای مسلح روسیه در قرارداد جدید با وزارت دفاع، سامانه‌های موشکی زمین به هوای تاکتیکی «تور-ام-۲» بیشتری دریافت خواهد کرد.

وبگاه «دیفنس پست» روز شنبه نوشت، روسیه از زمان جنگ با اوکراین برخی سامانه‌های دفاع هوایی خود را از دست داده و در تلاش برای جایگزینی آنهاست. جزئیات قرارداد جدید روسیه با وزارت دفاع خود فاش نشده است.

تور، از معدود سامانه‌های کوتاه برد ساخت روسیه با کارایی بالا  برابر موشک‌های کروز و مهمات هدایت شونده دقیق است. اکثر سامانه‌های تور مبتنی بر ردیاب «جی ام -۳۵۵» هستند که به آن اجازه می‌دهد تا با تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی در هر زمینی همگام شود.

این سامانه از ۸ موشک ام- ۳۳۱ و ام- ۳۳۲ استفاده می‌کند که تا ۷ کیلومتر برد دارند. این سامانه همچنین می‌تواند ۱۶ موشک جدید ام- ۳۳۸ را با برد ۱۶ کیلومتر حمل کند .این سامانه سال ۲۰۰۸ وارد خدمت نیروهای مسلح روسیه شد.

 در تحولی دیگر ، مدیر شرکت وابسته به وزارت دفاع روسیه به گفت که بیش از ۴۰۰ حمله پهپادهای اوکراین علیه مخازن نفت در «بلگورود» با کمک رادار «ینوت» دفع شده است.

مدیر شرکت «جی‌اس‌سی»   گفت: «از فوریه رادار ما در مخازن نفت در بلگورود راه اندازی شده است. تا به امروز، بیش از ۴۰۰ حمله شناسایی و دفع شده و در طول ۶ ماه حتی یک حمله به این منطقه انجام نشده است.»

رادار ینوت برای شناسایی خودکار پهپادهای کوچک و فوق کوچک طراحی شده است. این رادار برای نظارت بر وضعیت در شعاع چند کیلومتری و جستجوی اهداف هوایی یا سطحی زمینی طراحی شده است.

این مقام روس همچنین گفت که سامانه‌های سرکوب پهپاد با موفقیت در تاسیسات« تواپسه» در دریای سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. او به برخی از مشتریان عمده این رادارهای پیشرفته از جمله خود «گازپروم نفت»، «روس نفت»، وزارت دفاع و سرویس حفاظت فدرال روسیه اشاره کرد و گفت که ۱۳ فرودگاه در روسیه در حال نصب این رادارها هستند.  

ارتش اوکراین از آغاز جنگ از پهپادهای مختلف جنگی و انتحاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

یک مقام ارشد نظامی روسیه نیز اخیرا گفت که جدیدترین سامانه جنگال  برای دفاع مقابل حملات پهپادی طراحی و ساخته شده  و در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در حال آزمایش شدن است. به گفته این مقام نظامی  روسیه، سامانه جنگال «ساپفیر» در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است.

روسیه حمله پهپادی اوکراین در نزدیکی مسکو را خنثی کرد
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۲۰
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه امروز (شنبه) با ساقط کردن یک پهپاد اوکراینی در یک منطقه متروکه، از حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات در مسکو و منطقه مسکو جلوگیری کرد.
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز تلاش دولت کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی به اهداف در مسکو و منطقه مسکو خنثی شد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است، نیروهای دفاع هوایی روسیه این پهپاد را شناسایی کرده و آن را با سیستم‌های جنگ الکترونیک منهدم کردند. این پهپاد کنترل خود را از دست داد و در یک منطقه متروکه در نزدیکی روستای "پوتیلکووو" در خارج از مسکو سقوط کرد.
 
به گفته وزارت دفاع روسیه، این رویداد هیچگونه خسارت مادی یا تلفات جانی به همراه نداشته است.
 
اوایل امروز نیز، سامانه‌های دفاع هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود ساقط کردند. کی‌یف همچنین صبح امروز با پهپادی دیگر به یک پایگاه هوایی نظامی در منطقه "نوگورود" حمله و به یک جنگنده خسارت وارد کرد.  
 
اوکراین از اوایل ژوئن سال جاری میلادی که ضدحمله خود را علیه روسیه آغاز کرد، روزانه پهپادهایی را به خاک این کشور فرستاده است.
وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۰۴

منابع امروز شنبه از وقوع انفجارهایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر داده‌اند.

به گزارش کانال تلگرامی اوکراین واچ، شاهدان عینی با انتشار تصاویری، از شنیدن صدای چند انفجار و رویت حجم زیادی دود خبر داده‌اند.

هنوز هیچگونه اخطاری داده نشده و دولت اوکراین در این رابطه اظهارنظری نداشته است.

بر اساس جزئیاتی که از انفجارهای امروز در کی‌یف منتشر شده، آتش‌سوزی در محوطه مرکز تحقیقات و پزشکی قانونی وزارت امور داخلی اوکراین رخ داده است. طبق اطلاعات اولیه، بررسی اشیاء انفجاری در محل در حال انجام بود که منجر به انفجار آنها شد.

دفع حمله پهپادی اوکراین به پایگاهی در منطقه «نووگورود» روسیه
۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۰۰

صبح امروز (شنبه) پهپاد انتحاری اوکراینی بر فراز فرودگاه منطقه‌ای نووگورود شناسایی و توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

به گزارش وب‌سایت گاردین، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد: امروز، حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت مسکو [۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ]، رژیم کی‌یف با استفاده از یک پهپاد حمله تروریستی را علیه یک فرودگاه نظامی در منطقه نووگورود انجام داد.

در این بیانیه آمده است: این پهپاد توسط پست دیده‌بانی خارجی فرودگاه مشاهده شد و با سلاح‌های سبک به سمت آن شلیک شد. در اثر حمله تروریستی به محوطه فرودگاه، آتش‌سوزی در محل پارک هواپیما رخ داد که به سرعت توسط نیروهای آتش‌نشانی اطفا شد.

هشدار بزرگ درباره درگیری روسیه و ناتو در دریای سیاه

وزیر دفاع بلغارستان معتقد است پس از حادثه کشتی باری ترکیه، ممکن است درگیری بین روسیه و ناتو در دریای سیاه رخ دهد.

وبگاه  اوکراینی «پراودا»  روز شنبه نوشت که «تودور تاگارف» وزیر دفاع بلغارستان در مورد حادثه اخیر کشتی باری ترکیه به نام سوکرو اوکان که در دریای سیاه توسط ارتش روسیه توقیف شده بود،اظهار داشت: «احتمالاً این کشتی حامل سلاح برای اوکراین بوده است.»

تاگارف با توصیه به عبور کشتی‌ها از آب های سرزمینی رومانی و بلغارستان برای جلوگیری از حوادث، گفت: «روسیه ساز و کارها و اراده خود را به شدت تحمیل کند.»

وی در پاسخ به اینکه آیا درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه امکان پذیر است، گفت: «ما نمی‌توانیم چنین گزینه‌ای را رد کنیم، تلاش می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، روسیه دائما ناتو را تحریک می کند.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اخیرا اعلام کرد که یک کشتی جنگی این کشور به سوی کشتی «سوکرو اوکان» که با پرچم پالائو عازم بندر «ازمیل» در استان اودسا اوکراین بود، تیر هشدار شلیک کرد. این حادثه زمانی رخ داد که کشتی به درخواست روس‌ها برای توقف برای بازرسی پاسخ نداد. این حادثه در دریای سیاه رخ داد.

پس از شلیک‌های هشدار، نیروهای روس از بالگرد در کشتی فرود آمدند، بازرسی انجام دادند و سپس کشتی را آزاد کردند.

وزارت امور خارجه اوکراین اقدامات روسیه در مورد کشتی غیر نظامی ترکیه را محکوم کرد.

ترکیه نیز این حادثه را با روسیه در میان گذاشت و به این کشور هشدار داد که از چنین تلاش‌هایی برای تشدید تنش‌ها در دریای سیاه خودداری کند.

مخالفت سازمان ملل با استفاده اوکراین از بمب های خوشه ای

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل قاطعانه با استفاده از بمب های خوشه ای در اوکراین و هر جای دیگر در جهان مخالف است.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت: "ما قاطعانه با استفاده از بمب های خوشه ای در همه جا و هر مکان مخالفیم. آنها ابزار وحشتناک جنگی هستند."

وی ادامه داد که سازمان ملل خواهان پایان درگیری در اوکراین است و امیدوار است که تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

طی هفته‌های اخیر ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در رسانه‌های جهان بحث برانگیز شده است ولی کاخ سفید به صراحت اعلام کرد که این بمب‌ها را در اختیار کی‌یف قرار داده است. یک هفته بعد از اعلام کاخ سفید، بمب‌های نامتعارف خوشه‌ای در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفت و بلافاصله نیز بکار نیز گرفته شد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع اوکراینی گزارش داد که ارتش اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای آمریکا علیه مواضع روسیه را آغاز کرده‌است که اولین مورد آن روستای ژورافلفکا در مرز روسیه بود.

همان روز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک خبرنگار رسانه ریانووستی این کشور در جریان گلوله‌باران منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه روزنامه نگار دیگر این کشور زخمی شدند. این وزارتخانه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از مهمات خوشه ای به خبرنگاران حمله کرده‌است.

افزایش کشته و زخمی های اوکراین و روسیه به 500 هزار نفر

 روزنامه نیویورک تایمز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان روسیه و اوکراین از آغاز جنگ تاکنون به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

نیویورک تایمز به نام مقامهای آمریکایی اشاره‌ای نکرد اما به نقل از آنها نوشت که تخمین تعداد تلفات نیروهای ۲ کشور دشوار است زیرا روسیه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را کمتر اعلام می‌کند و اوکراین نیز آمار رسمی را اعلام نمی‌کند.

این گزارش مدعی شد که شمار تلفات ارتش روسیه به ۳۰۰ هزار تن نزدیک شده که شامل ۱۲۰ هزار کشته و ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار زخمی است.

همچنین تعداد کشته‌های ارتش اوکراین ۷۰ هزار و زخمی‌ها صد تا ۱۲۰ هزار تن تخمین زده شده است.

مقام‌های آمرکایی گفتند که پس از آغاز ضدحمله اوکراین علیه روسیه شمار تلفات افزایش یافته است.

این در حالی است که ارتش اوکراین پنجشنبه مدعی شد که در جبهه جنوب شرقی به موفقیت هایی در برابر روسیه دست یافته و توانسته است یک روستا را آزاد کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۴
از این بحران هر دو طرف بازنده بیرون آمده آن هم بعد از سال‌ها درگیری فرسایشی.
آمریکا هم همین و میخواهد تا خودش برنده این بحران بین قاره‌ای باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
رقم این تلفات نظامی کاملاً درست هستش
چون ارتش دو طرف دارد تمام می‌شود و به سرباز گیری اجباری روی آورده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
دلقک پلاستیکی اوکراین بازنده هست همین الان هم فرار کرده به لهستان
کاخ اوکراین که بمباران شده اگر زلنسکی کوکائینی زنده است پس از زیر خاک صحبت داره؟
چون از اوکراین فرار کرده
بحمدالله مادر پوتین به عزایش نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
حالا چرا تو خوشحالی!؟؟
بیچاره اگر این جنگ با شکست روسیه تمام شود بعدش غربی ها به ایران حمله خواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
بیچاره دلقک که اصلا مادر نداره
افرین بر خردمندی! پوتینی ها. هیچ چیز برای امریکا و انگلیس و حتی چین از ادامه جنگ و فرسایشی شدن ان و تضعیف ملت و کشور روسبه نیست. پوتین بزرگترین خدمت را به امریکا و چین کرد. نه امریکا و نه اروپا و ته چین بدنبال تجزیه و فروپاشی روسبه نیستند که بعد مجبور بشن خودشون با شورشیان چچن و تاتاز و اینگوش و صد تا ملیت دیگر روبرو بشن. برای ان بهترین سناریو ادامه حکومت یک عشق فدرت و دنیا در کرملین هست که برای حفظ کرملین جاضر هست تمام ثروت ملت روسیه را نصف قیمت بفروشد. پوتین هم به همین دلیل جنگ را شروع کرد تا جایگاه خودش را ابدی کند. حالا پوتین راضی . غرب و چین هم راًی. اگر ملت روسیه همه چیز و جان سربازان خود را از دست میدهند و دلسوزان شجاع و واقعی ملت روسبه ناراضی باشند مهم نیست.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
تازه فهمیدی که هدف آمریکا تجزیه روسیه نیست اگر روسیه تجزیه بشه امنیت جهان به خطر میوفتد شورشیان چچن بعد از تجزیه شوروی تا دوازده سال امنیت قفقاز و اروپا را به خطر انداخته بودند تعداد زیادی از اینا عضو داعش میشدن و یا القاعده یا گروه های تروریستی جنگ بالکان جنگ بوسنی چقدر این وحشی ها اونجا بودن حالا فکر تاتارها هم اضافه بشن یا مناطق شرقی روسیه دوست من در بازی ابر قدرت ها دخالت نکن کسی که قربانی میشه کوچیک ها هست احتمالا ده یا بیست سال از من بزرگتر هستید شما بگید گورباچوف سرنگون شد یلتسین اومد آیا روسیه از حالت استعماری ببخشید قلدری برای همسایگان خارج شد نه چرا پوتین یا پادشاهان جدید در روسیه آمدند الان هم اگر پوتین ساقط بشه بدتر از پوتین میاد روی کار میشه با این تزار متوهم معامله کرد ولی با وحوش بعد از پوتین نه واگنر دیدی چیکار کرد کسی که به ارباب خود خیانت بکنه دوباره به یک نفر دیگر هم خیانت می‌کنه مراقب لهستان باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
کانادایی خسته نشدی از چرت و پرت نوشتن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
برگ چنار دیگه مطلب جدید نداری بنویسی؟ اهان چون اینترنت آلبانی قطع شده به یکی پول میدی مطالب قدیمتو کپی پیست کنه
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
منظورت بایدن آلزایمری است دیگه؟؟
سری پیش هم که از بالای سکو پرت شد پایین 4 تا ملق خورد و روی زمین پخش شد
مقامات آمریکا اومدن بایدن رو از روی زمین جمعش کردند
تجاوز و غصب زمین از ژاپن چین ایران و مغولستان ازبکستان تاجیکستان قرقیزستان ارمنستان اذربایجان گرجستان ابخازیا چچنستان تاتارستان اوکراین لهستان لتونی استونی لیتوانی فنلاند بلاروس همه و همه باید این نتیجه را گرفت که روس جز زبان زور را نمی فهمد پس مقاومت تا اخرین اوکراینی نامتان را در تاریخ جاودانه کنید و این دیو را به زانو دربیاورید
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
پس تمام پادشاهان باستان یا کشورگشای ایران هم همین طور هست یا نه مرگ خوبه اونم واسه همسایه دوست عزیز در دنیای سیاست دشمن و دوست ابدی وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
نه استاد زبان ها و فرهنگها نشان می دهند کحا با کجاست این کشور های که نام بردم و جزء ایران بودند
برو ببین نام های بچه هاشون را چی صدا می زنند اونها جز اون حوضه هستند ما به مراکش و لیبی و مصر و هند و عربها که ادعای نداریم این کشور ها 150 سال پیش مال ایران بوده اندالان اگر معارفه رییس جمهور تاجیکستان را ببینی او را فرزند کورش بزرگ می گویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
در مورد حوضه تمدنی یادور بشم که 400 سال یونان دست مسلمانان بود و غربی ها یک روز از عقیده خود تا بازپس گیری یونان از پا ننشتند تا موفق شدند
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
از تهاجم های آمریکا یادت نیومد؟؟؟ ویتنام و افغانستان و ژاپن و آفریقا و کره و....ا
البته آمریکایی که در یک گودال کثافت و لجن غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
چون آمریکای کافر مرتد نجس شیطان صفت نامرد و.... که عامل بیشتر فتنه ها و شرارت های زمین هستش
باید نابود شود و شهر هایش تبدیل به قبرستان و ویرانه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
چرا استاد یادم هست باشه این هم جواب شما در تمامنقاط در گیری بین غرب و چین و روسیه بخش های روس بودند بخش های غرب... حالا داشته باش اینو از من کره شمالی دست روسیه و چین کره جنوبی دست امریکا ( من کره جنوبی رفته ام جز حسرت چیزی نمی توانم بگویم) چین مین لند دردست روس و کمونیزم تایوان در دست امریکا سه بار به تایوانرفته ام ( جز حسرتم نیفزود) المان غرب بعد از تقسیم المان درست امریکا و المان شرقی دست روس نیازی نیست که توضیح دهم فقط فیلم فرار به المان غربی را ببین خودش یک کتابه به المان هم رفته ام( جز اینکه میخواستم کلمو به دیوار بزنم چیزی به ذهنم نمیرسید ژاپن همکهفرمودید که ساخته امریکاست که یک ستونی است دردنیا ولی یک استان اپن که دست روس ماند هنوز هم پس نمی دهد ..... در ویتنام امریکاشکست خورد و چین و روسیه بردند الان ایرانی ها به تنها کشور که می توانند بروند برایشان گران نباشد ویتنام است..... و اما در کل مردم دنیا را چه ده که همه به سمت امریکای جهانخوار فرار می کنند و یکی هم به طرف روس نمی ره خوب می خواست خوب باشه تا کل بلوک شرق با او بمانند اندکی فکر حرف زیاد است و یک نکته دیگراینکه 5400 فرزند مسئولان چرا همگی به غرب رفتند نمی خواهی از خودت سوال کنی.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
فقط ارباب انریکا خوبه که وقتی حمله می کنه همشو فتح میکنه
٥٠٠ هزار كشته در يكسال و نيم. اگر قرار باشد جنگ فرسايشي شود حتماً تعداد بالاي يك ميليون نفر خواهد بود . بدليل قدرت ميليونها خانواده را عزادار مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
وقتی دنیا در چشم عده ای بزرگ و ابدی جلوه کند
روسیه همانند جنگ ۸ ساله تحمیلی که در آن از نقص فنی و اسارت عراقی ها و تسلیم آنها و یا اعلام کمتر از واقعیت کشته های ما کاملا درس گرفته است امروز از ۱۷ پهپاد انتحاری ۱۵ دستگاه توسط اوکراین ساقط شده است نه تنها روس ها اعلام نمی کنند بلکه ایران نیز خبری از آن نمی دهد انگار ما هم در شکست یا پیروزی روس ها سهم می بریم
صد و بیست هزار کشته دستاورد تصاحب استان مرزی با اوکراین! تحریم و انزوا حتی چین هم از حمایت روسیه دست کشیده. یک‌میلیون جوان به آمریکا و کانادا مهاجرت کردند و حدود پنج میلیارد دلار سرمایه روس ها صرف خرید خانه در ترکیه و امارات شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
البته دو تریلیون دلار سرمایه روسیه هم در بانک های بین المللی ضبط و توقیف شده
که احتمالاً به اوکراین تحویل داده شود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
دقیقا روسیه باخت، روسیه و پوتین اشتباه کردن باید قبل از جنگ سعی در کاهش تنش میکردن
چند روز پیش هم یک رسانه غربی گزارش داد که حداقل یک سوم مردم اوکراین یکی از نزدیکان شون را از دست دادند و آمار تلفات را بالای ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.
مثل اینکه رسانه های غربی با هم هماهنگ نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
آمریکا همانند عقربی است که باید کشته شود
امیدوارم یک بمب اتم روی نیویورک انداخته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
ار اون آمار خوششون نیومد اعدادشو عوض کردن تا هم قشنگ تر بشه هم مردم بیشتری زنده بمونن
در هشت سال جنگ ایران و عراق ایران حدود دویست هزار کشته داد.با بمب شیمیایی و شخم زدن شهرها با موشک و بمباران و حتی اشغال چند شهر . تین تعداد کشته ی روسبه از کجا اومده ظاهرا برای جلب رضایت مالیات دهنده های غربی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
شما میدان جنگ ایران و عراق را که درگیری ها عمدتا در نقاط مرزی بود را با جنگ روسیه و اوکراین که درگیری ها به داخل خاک اوکراین کشیده مقایسه می کنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
ولی جنگ اوکراین با آتش وسیع تر و بمباران های بیشتری هستش
تا حد بمب های خوشه ای و سلاح های شیمیایی بیشتر

درضمن تلفات 8 ساله جنگ ایران و عراق هم دو طرف جنگ بیشتر از 800 هزار نفر کشته شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
جنگ ایران و عراق رد و بدل آتش آنچنانی نداشت
فقط هم بیشتر جنگ همان محدوده خرمشهر بود
پوتین سرنگون شد بعدی کی است مرکب قدرت همیشه است تزار کشور گشا هم همیشه است روسیه هم همیشه به همسایگان خود لشکر کشی می‌کند بعضی مواقع پیروز و بعضی مواقع شکست در دنیای امروز دیگر جای تزار امپراتور شاهنشاه خلیفه جهان گشا خاقان فغفور نیست حتی اگر بخواهیم با بحرین یا افغانستان یا آران وارد جنگ بشیم انزوای کامل بین‌المللی نسیب ما میشه ما باید آن زمان که این مناطق را داشتیم عرضه نگهداری اش را داشته بودیم لطفاً به همین ایران فعلی برسید تا کوچکتر نشه تا اسمش رمز تجزیه ایران نشه تا کلی جوون بخاطر چند تا آدم خرد که می‌خوان حاکم بشن پر پر نشن افرادی که پول قبض برق خانه های آن میلیون ها تومان بود ولی نقاطی از کشور برق نداشت و طرف فرزند بیمار داشته ولی برق نبود چون برق ما دارد جای دیگر هدر می‌رود کسانی که بخاطر یک چیز ساده کشور را نا امن کردند صد ها م در کشور بخاطر ظلم می‌میرند ولی کسی حرف نمیزنه ولی رسید به اون م استان یاد شده مذهب یاد شده بحث قومیتی مذهبی شد که هرچه می‌کشیم از همین مذاهب اسلامی می‌کشیم که یکی است ولی باهم دشمن هستن حق باقی نقاط کشور چی مازندران که مواد غذایی این کشور را همراه گیلان تامین میکند ولی خشک شده چون روسیه آب را بسته خوزستان و هرمزگان و بوشهر این کشور که سوخت این سرزمین را تأمین می‌کنند خرده میشه ولی فقط چند استان که فقط دلایل مذهبی است همش بساط تجزیه طلبی است کاش میشد یکبار استان ما یا بغلی یا جنوب ساز جدایی کوک می‌کرد من همین جا هشدار می‌دهم بفکر منافع ملی ایران باشید وگرنه ایران از هم می‌پاشد دنبال سالگرد م نباشید که هیچ خبری نیست ولی بخاطر گرانی و مشکلات زیست محیطی حتماً خبری است م را کنار بگذارید
لاوروف: غرب بیش از 160 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

غرب هیچ زمان به روسیه تعهد نداده بود که اگر روسیه به خاک اوکراین تجاوز بکند به این کشور کمک نمی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
البته 160 میلیارد دلار فقط کمک نظامی آمریکا بود که بیشتر آن تجهیزات منهدم شده است
بیش از 400 میلیارد دلار هم حمایت مالی آمریکا بود که دلقک پلاستیکی و دار و دسته اش بیشتر این پول رو بالا کشیدند
چرا شما غرب پرستا قبول نمیکنید که امریکا زیر قولش زد و ناتو را برد در مرز روسیه حداقل بگید این کارش اشتباه چون قرار داد بسته بود ولی عشق چشمتون کور کرد بایدن پرستا
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
سخنی از شاهد قرارداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
بالا جوابت را داده م در کامنت 5 تو تاریخ نمی دانی تقصیر ما چیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
تا حالا که میگفتید غرب , اکراین رو تنها گذاشته و اینست نتیجه اعتماد غرب؟حالا یه حرف دیگه میزنید
عیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
دوست عزیز این واژه ها چیه استفاده میکنید، غرب پرست یا ... ما هم بگیم پوتین گدا خوبه؟ واقعیت اینه ناتو هنوز به مرز روسیه نیامده بود و صحبتش بود روسیه حمله کرده و مخل آسایش شده این یک واقعیته. معلومه آمریکا برای روسیه تله میگذاره روسیه هم میگذاره مهم نوع برخورد کشورهاست. ضمن اینکه اوکراین کشور مستقل هست قرار نیست پوتین براش تصمیم بگیره. همانطور که برای ما آمریکا نباید تصمیم بگیره. از روسیه دفاع نکنید..
فقط متاسفم برای کشورمان که خودش را داخل ماحرا کرده روسیه بعد پایان ماجرای اوکراین سراغ ایران می اید مانند عراق بعد جنگ سراغ کویت رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
اولاً عراق به کویت بدهی داشت

دوم اینکه اتحاد ایران و روسیه در حال حاضر مثل فولاد مستحکم هستش. حالا آتیش بگیر

سوم اینکه :آرزویت را ببر تو گور منافق آلبانی زبار در رفته

چهارم :به فرض محال اگر دشمنی و تفرقه ای هم بین ایران و روسیه شروع شود
روسیه فعلاً همین جنگ اوکراین رو هم با این همه تلفات باخته
با ایران هم که مرز زمینی ندارد پس چرت و پرت کمتر بنویس. تعداد جنگنده ای هم که براش مانده نمی‌تواند از دریای خزر به این طرف رسد
درود بر اتحاد نیرومند و زیبای ایران و روسیه
اعععع کانادایی کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل اینکه جدی جدی رفت. بیا بابا شوخی کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی