بازدید 5665

طالبان : مسئله حقابه ایران را با گفتگو حل کردیم

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تاکید کرد که مسئله حقابه با ایران به جای جنگ ، با خوشحالی زیاد با تفاهم حل شده است. این مثال سیاست و تعامل خوب مان با جهان است.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 19 August 2023

به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری صدای افغان، یک مقام ارشد دولت طالبان امروز با گفتن این که حاکمیت فعلی افغانستان روابط خوبی با همسایگانش دارد، مدعی شد که مسئله حق‌آبه ایران با تفاهم و گفتگو حل‌ و فصل شده است.
 
 مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان امروز در مراسم گرامی داشت صدو چهارمین سالروز استقلال کشور از استعمار انگلیس گفت: مسئله آب با ایران به جای جنگ، با خوشحالی زیاد با تفاهم حل شده است. این مثال سیاست و تعامل خوب مان با جهان است.
 
عبدالکبیر افزود: ما افغانستان را در میدان سیاسی چنان می‌درخشانیم که رقیب جهان شود. اقتصاد افغانستان را روی پای خود استوار می‌کنیم تا کشور از لحاظ اقتصادی نیز خودکفا گردد.
 
او افزود که «در گذشته گاهی اوقات حملات کوچکی از جانب برخی همسایه‌ها در سرحدات صورت می‌گرفت، اکنون، الحمدلله بسیار کم شده است.»
 
معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تاکید کرد که «حالا جهان این را درک کرده است که تعامل با امارت اسلامی بهترین گزینه برای امنیت مطمئن و ثبات منطقه‌ای و جهانی است.»
 
او خاطر نشان کرد: هدف مبارزه ۲۰ سال جهاد ما این بود که اشغال پایان یابد و نظام اسلامی حاکم شود، حالا که به این هدف رسیدم باید با تمام توان تلاش کنیم که در تمام عرصه‌ها به خودکفایی برسیم.
 
به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام ارشد دولت طالبان در پی این مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد حق‌آبه ایران از هیرمند، گفت: بر مبنای قرارداد ۱۳۵۱ با همکاری هیات حاکمه موقت افغانستان هیات فنی ایران از وضعیت آب در سد کجکی بازدید کرد. این هیات اکنون به تهران بازگشته و ما منتظر هستیم که گزارش فنی آن‌ها را دریافت کنیم.
 
وی با بیان اینکه پیگیری حق‌آبه ایران از هیرمند ادامه دارد، تصریح کرد: گزارش اولیه بیانگر خشکسالی در این منطقه و در مسیر است، ولی ما تاکید بر این داشته‌ایم تا زمانی که تیم ما از سرچشمه سد کجکی بازدید نکند و گزارش فنی در این ارتباط ارائه داده نشود این صحبت هیات حاکمه افغانستان که خشکسالی هست نمی‌تواند ملاک باشد و ما امیدواریم که هر چه زودتر گزارش هیات را در این زمینه دریافت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷
چنان منفعل و سست و کرخت پیگیری کردین که طالبان فکر کرده الان چنان قدرت سیاسی داره که میتونه رقیب جهان بشه!!!!!!!!


آفرین بر همه تان
اینها شعار دادن و خودستایی را از مسئولان ما یاد گرفته اند.
صحبت های طالبان بسیار آشناست !!!!!!!
این ها از عواقب تهدیدات آیت الله رئیسی نشات گرفته، آب سد را بسوی ایران جاری کردند فقط دعا کنید سیل مردم را با خود به خلیج فارس نریزه
مشکل حل شد اب پس کو
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
پشت سد کجکی افغانستان برای آینده ذخیره شده
آقای رئیسی یه تشری زد اینها هم خالی بندی کردند .این به آن در !!
اینها فقط حرف میزنند و آب به ایران نمیدند. ملیونها افغانی که اکثرا غیر مجاز هستند و مشکلات زیادی برای ایران درست کردند را اخراج کنید تا طالبان بفهمه ایران چقدر برای اینها هزینه میکنه
سالهاست افغانها در ایران از نان و سوخت و تحصیل و بهداشت و... رایگان یا دولتی استفاده میکنند و هیچ تعهدی نسبت به ایران ندارند و همیشه طلبکار ایران و ایرانی هستند. چرا باید ایران برای این افراد هزینه کنه در صورتیکه مردم خودمون نیازمندند؟
افغانها قبلا فقط کارهای ساختمانی و سخت را انجام میدادند ولی الان در اکثر فروشگاهها, کارگاهها رستورانها و... کار میکنند و کارفرما برای پرداخت دستمزد کمتر از اینها استفاده میکنه و کارگر ایرانی بیکار میشه. ضمن اینکه حضور این تعداد زیاد افغانی در شهرهای مختلف ایران از لحاظ امنیتی هم خطرناکه. ولی متاسفانه مسئولین نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت هستند.
از روی انصاف اگر بخواهیم قضاوت کنیم، رییسی تا کنون نمره قبولی می گیرد. تنش با همسایگان را کم کرد. دلارهای کره را پس گرفت. یارانه را چند برابر کرد. آب و نان و بنزین و برق و گاز با قیمت بسیار پایین در دسترس است. فقط باید تلاش کند که قیمت دلار ثابت بماند و سرعت ساخت مسکن را افزایش دهد. حتی در قضه مهسا امینی هم خوب عمل کرد و جنجالی که میتوانست به جنگ داخلی منجر شود را حل کرد. سخنان نسنجیده و دردسرآفرین هم از او شنیده نمی شود. حاشیه چندانی هم ندارد.
مساله حضور افغانها در ایران دیگه از مشکل اشتغال و اقتصاد و حتی امنیت گذشته و فاجعه بار شده, یکسر به جنوب تهران و شهرکهای اطراف بزنید ببینید وضعیت چطوریه! اینها دارن حق مردم ایران را در مورد نان و سوخت و دارو و مدرسه و ... مصرف میکنند.افغانها باید از ایران اخراج بشن. اینطوری بخشی از مشکلات مربوط به مسکن و نان و ... کمتر میشه
کجای دنیا ملیونها اتباع یک کشور دیگه که اکثرا بدون مجوز و غیر قانونی هستند در کشور میزبان براحتی کار و زندگی میکنند؟ اصلا حقابه را نخواستیم افغانها را بفرستید به کشور خودشون.برن کشور خودشونو بسازن.
بعد از این تصمیم عزتمندانه -مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان کاملا حل شد
راست میگه با تفاهم حل شد اونا گفتن نمیدیم اینا هم گفتن نمیخایم خلاص
پس گزارش هیئت بازدید کننده چی شد. آره یا نه که اینقدر طول نداره.
ظاهرا این گفتگو اگر برای ما آب نداشته اما برای شما نان داشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی