بازدید 7029
۱

کاربرد عجیب موی هندی ها در اتوبوس‌ ژاپنی ها

راز کارآمدتر کردن کرایه‌ها در اتوبوس‌های ژاپنی موی انسان است به ویژه مو‌های مردم هند. طبق گزارش‌ها استفاده از موی انسان برای جعبه کرایه کاری است که اتوبوس‌های ژاپنی برای دهه‌ها انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ 18 August 2023

به گزارش تابناک، برخی از شرکت‌های اتوبوسرانی ژاپنی در گذشته مواد مختلفی از جمله پلاستیک و مو‌های حیوانات را آزمایش کردند، اما پس از استفاده از موی انسان موفقیت بیشتری کسب کردند. پیش‌تر از مو‌های چینی‌ها در اتوبوس‌های ژاپنی استفاده می‌شد، اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های اتوبوسرانی مو‌های مردم هند را ترجیح می‌دهند، زیرا موی مردمان آن کشور "استحکام و خواص الکترواستاتیک" مناسبی برای کار دارند.

به گزارش فرارو به نقل از یاهونیوز، کارکرد مو‌ها در اتوبوس‌های ژاپنی چگونه است؟ مسافران می‌توانند بلیت و سکه را در جعبه کرایه اتوبوس‌های ژاپنی قرار دهند. مو‌هایی که شبیه برس‌های کوچک جمع شده اند اساسا به عنوان فیلتر در جعبه‌ها عمل می‌کنند تا بلیت‌ها را از سکه‌ها جدا کنند. مو بلیت‌ها را می‌گیرد، اما به دلیل وزن سکه‌ها به ان اجازه عبور می‌دهد و کل فرایند تنها چند ثانیه به طول خواهد انجامید.

در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی "گیفو شیمبون" یک روزنامه محلی صبحگاهی در استان گیفو در ژاپن ویدئویی را در یوتیوب آپلود کرد که نحوه عملکرد اتوبوس‌های ژاپنی را نشان می‌دهد. در توضیحات ویدیوی به اشتراک گذاشته شده آمده است که برخی از جعبه‌های کرایه اتوبوس‌های برجسته از مو‌های هندی استفاده می‌کنند.

بسیاری از هندی‌ها در مراقبه‌ای شرکت می‌کنند که در آن مراقبه کنندگان برای نشان دادن ارادت خود به خدایان سرشان را می‌تراشند. در هند برخی از معابد هدایا را می‌گیرند و برای استفاده در آینده به شرکت‌ها می‌فروشند. هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان موی خام انسان در جهان است. داده‌ها حاکی از آن است که هند ۱۴.۳ میلیون دلار مو ظرف مدت ۲۰ سال صادر کرده است. هنگ کنگ در همان بازه زمانی ۴۴.۴ میلیون دلار مو صادر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با موی بز نمیشه این کار را کرد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی