بازدید 8281
با پانصد و سی و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

برگزاری نشست اتاق جنگ فرماندهان اوکراین و ناتو / تمدید ۹۰ روزه حکومت نظامی و بسیج عمومی در اوکراین / پیشروی اوکراینی‌ها در «دونتسک» با مهمات خوشه‌ای

پانصد و سی و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 17 August 2023

برگزاری نشست اتاق جنگ فرماندهان اوکراین و ناتو/تمدید 90 روزه جکومت نظامی و بسیج عمومی در اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و سی و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پیشروی اوکراینی‌ها در «دونتسک» با مهمات خوشه‌ای
۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۲۲:۱۹

رسانه آمریکایی خبر داده نیروهای اوکراینی با کمک مهمات خوشه‌ای اهدایی توسط آمریکا، در حال پیشروی در جبهه جنوب‌ شرق هستند.

نظامیان اوکراینی پس از شکست‌های پیاپی در ۲ ماه گذشته و پس از آغاز ضدحمله خود، به نظر می‌رسد برای دومین بار در ۲ هفته گذشته در نبرد با نیروهای روسیه در جبهه جنوب‌شرق یک پیشروی کوچک را تجربه کرده‌اند.

شبکه سی‌ان‌ان امروز (پنجشنبه) مدعی شد اوکراینی‌ها در نبرد برای رسیدن به شهر راهبردی و مهم «ماریوپول» در استان دونتسک، دهکده «اوروژین» را با کمک مهمات خوشه‌ای که آمریکا برای آن‌ها فراهم کرده است، بازپس گرفته‌اند.

رسانه آمریکایی می‌گوید تصاویر پهپادی نشان می‌دهد در پی درگیری‌های شدید در این منطقه، نیروهای روسیه در حال عقب‌نشینی هستند. 

۲ کارشناس نظامی پس از بررسی ویدئوهای نبرد در این منطقه، به سی‌ان‌ان گفته‌اند به نظر می‌رسد نیروهای روس هدف مهمات خوشه‌ای اوکراین قرار گرفته‌اند.

«دیاکی» یک از فرماندهان میدانی اوکراین مدعی است در این درگیری «شمار زیادی از نیروهای روسیه کشته شده‌اند».

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین باعث ایجاد بگومگوهای داخلی حتی در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شده بود.

این تسلیحات در حالی که تاثیر خود علیه پیاده نظام در میدان‌های نبرد مسطح را ثابت کرده اما با تشکیل مواد انفجاری کوچک که اغلب منفجر نمی‌شوند، می‌تواند برای سال‌ها به غیرنظامیان آسیب برساند.

کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای که توسط ۱۲۳ کشور تصویب شده، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع کرده است.

این ادعای سی‌ان‌ان در حالی است که وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی امروز (پنجشنبه) خود از جنگ، اعلام کرده نیروهای این کشور چهار حمله اوکراینی‌ها در محور دونتسک را دفع کرده‌اند.

مسکو همچنین گفته کی‌یف در روز گذشته، ۳۱۰ نفر از نیروهای خود را در این محور از دست داد.

یک رسانه آمریکایی نیز روز چهارشنبه خبر داد اوکراین در نهایت مجبور شده آخرین تیپ بزرگ ستاد کل ارتش خود را که به صورت ذخیره نگه داشته بود، وارد میدان جنگ کند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ضد حمله اوکراین راه به جایی نبرده است.

مجله فوربس نوشت تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین که از ۲۰۰۰ نیرو و خودروهای جنگی «ماردر» و «استرایکر» و همچنین تانک‌های «چلنجر ۲» تشکیل می‌شود، طی چند روز گذشته پیرامون «روبوتین» در منطقه «زاپوریژیا» مستقر شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز خبر داد ۲ مقر فرماندهی نیروهای پهپادی اوکراین را در زاپوریژیا و دونتسک هدف قرار داده و ۱۹۵ نفر از نظامیان اوکراین در منطقه زاپوریژیا کشته شدند.

انهدام بالگرد تهاجمی‌ روسیه در جنوب اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۲۲:۱۸

منابع نظامی روسیه امروز پنجشنبه تایید کردند بالگرد تهاجمی «کاموف-۵۲» در منطقه «روبوتین» واقع در زاپوریژیا منهدم شده است.

این منابع خبر دادند طی انهدام این بالگرد تهاجمی روسی، یک خدمه کشته شده اما فرمانده‌ای که در آن حضور داشت، نجات پیدا کرده است.

امروز (پنجشنبه) ارتش اوکراین خبر داد نیروهای این کشور یک بالگرد «تمساح» روسیه را در جبهه زاپوریژیا منهدم کرده‌اند.

برخی رسانه‌ها مدعی انهدام دومین بالگرد روسیه طی امروز شده بودند که منابع نظامی روس، این ادعا را تکذیب کردند. 

هشدار سیا به بلینکن: ضدحمله اوکراین شکست خواهد خورد
۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۲۰:۴۴

 «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی امروز پنجشنبه (۱۷ اوت، ۲۶ مرداد) به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا گزارش داد سیا (سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده) به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.

اوکراین ضدحملات علیه روسیه را اوایل ژوئن بعد از تاخیرهای متعدد آغاز کرد. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، تا چهارم اوت (۱۳ مرداد) اوکراین ۴۳ هزار نیرو و چهار هزار و ۹۰۰ واحد تجهیزات نظامی را در ضدحملات از دست داده است. 

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این روزنامه‌نگار به نقل از مقام ناشناس مذکور گفت: پیام‌ها از طریق آژانس [سیا] به او [بلینکن] می‌رسید مبنی بر این که تهاجم کارساز نبوده و نمایشی از سوی زلنسکی بود و برخی در دولت (بایدن) بودند که به مزخرفات او (زلنسکی) باور داشتند.

طبق این گزارش، بلینکن متوجه شده که واشنگتن و اوکراینی‌ها که به نیابت از آن می‌جنگند، پیروز جنگ علیه روسیه نخواهند بود. به گفته مقام آمریکایی مذکور، بلینکن می‌خواست توافق صلحی را بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند مانند کاری که سلفش «هنری کیسینجر» در سال ۱۹۷۳ در پاریس برای پایان دادن به جنگ ویتنام انجام داد، اما وزیر خارجه آمریکا متوجه شد که «یک شکست بزرگ خواهد بود».

علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

«نیویورک تایمز» گزارش داده به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند، افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. رئیس‌جمهور اوکراین بعد از مطرح شدن موارد فساد، روسای مراکز سربازگیری در همه مناطق اوکراین را اخراج کرد. 

برگزاری نشست اتاق جنگ فرماندهان اوکراین و ناتو

فرماندهان عالی‌رتبه نظامی اوکراین با همتایان آمریکایی و انگلیسی خود در کی‌یف نشست برگزار کردند.

«والری زالوژنی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و شمار دیگری از فرماندهان نظامی این کشور با شماری از مقام‌های نظامی آمریکا و انگلیس نشست برگزار کردند؛ «روند ضدحمله» یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

شامگاه چهارشنبه، وبگاه وزارت دفاع اوکراین، خبر این نشست را منتشر کرد و نوشت: این رایزنی‌ها در مقر این وزارتخانه برگزار شده است.

کی‌یف خبر داده نظامیان ارشد اوکراین با «کریستوفر کاوولی» فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، «تونی راداکین» رئیس ستاد دفاع بریتانیا و شمار دیگری از مقام‌های نظامی این دو کشور عضو ناتو دیدار و گفت‌وگو کردند. موضوع اصلی این نشست نیز «همکاری نظامی» عنوان شده است.

زالوژنی گفت در این نشست، با نظامیان آمریکایی و انگلیسی درباره اوضاع در خطوط مقدم جنگ و همچنین موضوعات مرتبط با اقدامات ارتش اوکراین گفت‌وگو کرده است.

او در ادامه گفت: «من برای آن‌ها برنامه‌ نیروهای مسلح اوکراین در آینده نزدیک و همچنین برنامه‌های بلندمدت خود را شرح دادم. ما همچنین اقدامات احتمالی روسیه را به بحث گذاشتیم. موضوع مهم دیگر، بحث پهپادهاست؛ مقابله با پهپادهای دشمن و ایجاد توانایی‌هایی در خود. ما همچنین با متحدان خود بر سر تمرکز بر این موضوع، توافق کردیم.»

ژنرال اوکراینی همچنین خبر داد، آن‌ها درباره امکان تقویت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی این کشور رایزنی کردند.

این نشست در حالی برگزار شده که به اذعان مقام‌ها و رسانه‌های غربی، ضدحمله اوکراین که از دو ماه پیش آغاز شد، شکست خورده و آن‌ها نمی‌توانند از خطوط دفاعی روسیه عبور کنند؛ با وجود این، غربی‌ها از «پیشرفت‌های جزئی» نیروهای اوکراینی در مدت اخیر خبر داده‌اند.

در حالی که غربی‌ها از جمله آمریکا، سامانه‌های پدافندی «پاتریوت» را به اوکراین ارسال کرده‌اند، وزارت دفاع اوکراین خبر داده کی‌یف قصد دارد، سامانه «تایفون» را از نروژ دریافت کند.

تمدید ۹۰ روزه حکومت نظامی و بسیج عمومی در اوکراین

 امروز پنجشنبه، یکی از قانون‌گذاران اوکراینی اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور، قوانین مربوط به تمدید بسیج عمومی و حکومت نظامی در اوکراین به مدت ۹۰ روز دیگر یعنی تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یاروسلاو ژلزنیاک، قانون‌گذار اوکراینی در پستی در صفحه تلگرام اعلام کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قوانینی را برای تمدید بسیج عمومی و حکومت نظامی به مدت ۹۰ روز دیگر، یعنی تا ۱۵ نوامبر امضا کرد. این قوانین از فردا (جمعه) اجرایی خواهند شد؛ تا آن زمان، قوانین قبلی اعمال می‌شوند.

مقامات اوکراین ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، درست همان روزی که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، حکومت نظامی در این کشور را اعلام کردند. فردای همان روز، زلنسکی حکمی را در رابطه با بسیج عمومی امضا کرد. پارلمان اوکراین ماه گذشته حکومت نظامی را تا ۱۵ نوامبر تمدید کرد.

اولکسی گونچارنکو، یکی از قانون گذاران اوکراینی اعلام کرد، به خاطر تمدید حکومت نظامی، انتخابات پارلمانی اوکراین که قبلا برای اواخر ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد.  

اوکراین مسئولیت حمله به پل کریمه را پذیرفت

سی.ان.ان چهارشنبه اعلام کرد، ویدیویی که در اختیار این شبکه قرار گرفته، حمله پهپادی اوکراین در ماه ژوئیه به پل کریمه را نشان می‌دهد و حاوی جزئیات جدیدی از این حمله است.

حمله ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیرماه) به پل کریمه آسیب زد و به گفته مقام‌های روس، جان دو شهروند غیرنظامی را نیز گرفت؛ این دومین حمله به این گذرگاه بود و نشان داد که دفاع از تنها مسیر ارتباط مستقل میان کریمه و روسیه چقدر دشوار است.

واسیل مارلیوک رئیس سرویس امنیتی اوکراین SBU گفت که در این حمله از پهپادی به نام «بچه دریا» استفاده شد که توسعه آنها پس از حمله روسیه به اوکراین آغاز شد.

وی افزود: این پهپادها محصول ویژه سرویس امنیت اوکراین است و هیچ یک از شرکت‌های خصوصی در تولید آن مشارکت ندارد. ما اخیرا با استفاده از این پهپادها ضربه موفقیت‌آمیزی به پل کریمه، کشتی تهاجمی اولنگروسکی و نفتکش SIG وارد کردیم.

ویدیویی که سرویس امنیت اوکراین در اختیار سی.ان.ان قرار داده است، نشان می دهد که بچه دریا ۸۵۰ کلیوگرم مواد انفجاری به یکی از ستون‌های بتونی پل کریمه شلیک کرد.

مقام‌های امنیتی اوکراین همچنین دو ویدیوی دوربین‌های مداربسته در اختیار این شبکه گذاشتند که لحظه برخورد یک پهپاد به جاده روی پل و لحظه انفجار یک پهپاد دیگر را نشان می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
با آمدن پاییز و زمستان اوکراینی ها باید ضد حمله را کنار گذاشته و فقط به حفظ مواضع خود اقدام کنند ودر حالت تدافعی بمانند این کار به طولانی شدن جنگ می انجامد که متضرر اصلی طولانی شدن جنگ روسیه است
سلام غرب به جام زهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
جام زهر مال ماس
آمریکا و غرب به روسیه نیاز دارند و روسیه هم به آن ها پس ناتو و روسیه اگر به قصد مهار قدرت نظامی - سیاسی همدیگر هم اقدام کنند در نهایت با هم کنار می آیند یک قلم نزدیک به ۳۰ درصد سوخت نیروگاه های هسته ای آمریکا و غرب که برای تولید برق پاک استفاده می شود از شرکت روس اتم تامین می شود و درصد بالایی از نفت و گاز اروپا از روسیه تامین می شود و چون نفت و گاز روسیه با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها در اختیار اروپا قرار می گیرد پس هیچ گاه اروپایی که به دنبال منافع اقتصادی خود است از این مزیت عبور نمی کند از طرفی روس ها هم به منابع ارزی که از معاملات تامین سوخت هسته ای آمریکا و اروپا و فروش نفت و گاز به اروپا بدست می آورند نیاز دارند و چه بسا که پس از مدتی که با همدیگر جنگ و درگیری کردند همین آمریکا و تروئیکایی که امروز پشت اوکراین ایستاده اند با ملحق کردن بخشی از خاک اوکراین به ویژه جزیره کریمه به دولت روس موافقت کنند تا جنگ را خاتمه دهند و آن گاه است که زلنسکی یواش یواش خواهد فهمید تکیه به آمریکا و تروئیکای همدستش تکیه به دیواری شکسته بود که بر روی مردم کشورش آوار شد و سبب ویرانی کشور اوکراین و آوارگی بسیاری از مردم بی گناه شد و آن گاه است که زلنسکی درک خواهد کرد دلخوشی به پیوستن کشورش به ناتو سرابی بیش نبود که تنها سبب حمله نظامی روس و اشغال خاک اوکراین و پادرمیانی کشورهای غربی با سیل تسلیحات نظامی به این کشور به جای گفتگوهای دیپلماتیک صلح، شد و به معنای واقعی کلمه اوکراین "نابود" شد و سوال این جاست که چرا اوکراین به عنوان کشور ثالث باید تله سیاسی آمریکا و غرب شود که اینگونه خاک کشورش مدفن ابزار آلات نظامی غرب شود، زیر ساخت های شهری اش نابود شود، بنادر تاریخی اش ویران شود، ۲۰ درصد خاک کشورش به تصرف روس در آید و امروز سربازان وطن از مرزهای کشور فرار کنند؟؟؟ آیا اگر ناتو با روسیه مشکل دارد باید تاوانش را مردم اوکراین با آوارگی و کشته شدن نقد کنند؟
پوتین را از شدت استرس وارده و تحقیر به درک واصل کنید
داوطلبان ایرانی، عراقی و سوری چطور میتونند با فرماندهان ارشد نظامی یا دولتی روسیه ملاقات کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
از طریق ابریشم چینی
ارتش روسیه در استان خارکف پیشروی قابل ملاحضه ای داشته و احتمالا شهر کوپیانسک رو بزودی پس بگیره این شهر توسط اوکراین سال قبل آزاد شد ، اوکراین باید از فرصت استفاده کنه و جنگ رو متوقف کنه در صورت ادامه جنگ ممکنه مناطق بیشتری رو از دست بده ، ارتش قویتر برنده میشه فقط موضوع زمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
جدت محمدعلی شاه و فتح علی شاه هم همینطور فکر می کردند که روس 40 درصدخاک کشور را دو دستی به روس دادند اگر جنگیده بودند الان ما همسایه اوکراین بودیم
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
البته ازنظراهالی آلبانی که روزی نه چندان دورجزواقمار وهم پیمانان شوروی سابق وروسیه فعلی بودند تجاوزروسیه بخاک اوکراین پرخیرو برکت است درست مثل تجاوز برخی کشورهای دیکربه همسایگانشان واشغال خاک آن کشورها بااستفاده ازکلاه شیطانی
استفاده از بمب خوشه ای و حتی بمب هسته ای برای اوکراین در سرزمینهای اشغالی

اش که در تجاوز نظامی روسیه تصرف شده است برای اوکراین مجاز است

چون ان سرزمینها جزو خاک رسمی اوکراین است و دوست دارد خاک خودش را با

بمبهای خوشه ای شخم بزند و به هیچکسی خصوصا روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار ربطی ندارد و دنیا به اوکراین حق میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
عه فکر میکنی اگه به ما حمله کنند ما اجازه داریم تو خاک
خودمون بمب خوشه ای بریزیم سرشون ، نه جناب سلاح های کشتار جمعی فقط برای کشور های جهان سوم اخه وگر نه همشگون همه جور سلاح واسه آزمایش رو ما دارن
لعنت بر پوتین جنایتکار که ما را هم گرفتار کرد .
روسها بدجور رکب خوردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی