بازدید 8116
۲

قتل زائر ایرانی در عراق با شلیک گلوله

مرد ایرانی که برای زیارت به کربلا رفته بود، با شلیک گلوله یک مرد عراقی در منطقه العماره به قتل رسید.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 14 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، مرد ماهیگیر ساکن روستایی در شهر سوسنگرد بود که اردیبهشت امسال تصمیم گرفت به همراه پسرعمه خود برای زیارت به کربلا برود. آنها از مرز چذابه به کشور عراق رفتند و در آنجا با ۲ مرد عراقی آشنا شدند اما این آشنایی پایان دردناکی برای آنها داشت و به جنایت مسلحانه ختم شد.

وقتی خبر قتل مرد ایرانی به خانواده‌اش رسید،‌ آنها راهی کشور عراق شدند و از قاتل و همدستش شکایت کردند. سپس برای پیگیری بیشتر در دادسرای جنایی تهران حضور یافتند و شکایتی مطرح کردند.

براساس قانون، چنانچه یک ایرانی در خارج از ایران به قتل برسد، مرجع رسیدگی به پرونده، قضات دادسرای جنایی تهران هستند. به همین دلیل پرونده در شعبه سوم دادسرا به جریان افتاده است.

پدر مقتول درباره قتل پسرش گفت: من نمی دانم انگیزه قاتلان از قتل پسرم چه بوده است اما آنطور که خواهرزاده‌ام گفته،‌ آنها روز حادثه سوار بر خودروی هایلوکس بودند که بین راه در منطقه العماره، ۲ مرد عراقی که از دوستانشان بودند، سد راهشان شدند و یکی از آن مردان با شلیک ۲ گلوله پسرم را به قتل رسانده است. آنها پس از آنکه پسرم خون‌آلود روی زمین افتاده فرار کردند و خواهرزاده‌ام چند ساعت بالای سر پسرم مانده تا نیروهای پلیس برسند.

پدر مقتول گفت: پسرم متاهل و دارای ۳ فرزند است. او ماهیگیر بود و نمی دانم قاتل و همدستش با چه انگیزه ای جان پسرم را گرفتند و فرزندانش را یتیم کرده اند. من درخواست دستگیری متهمان را دارم تا آنها به اشد مجازات برسند.

با این شکایت، بازپرس محمد مهدی براعه دستور تحقیقات بیشتر در این پرونده را صادر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
بیشتر خرجشون کنید.
به بی نظمی در زیارت به عتبات عراق باید پایان داد . اگر این ماهیگیر بدبخت با کاروان رسمی مسافرت میرفت این اتفاق مرگبار برایش نمی افتاد . الان سه بچه یتیم را کی باید بزرک کند ؟ لابد با اسم شهید به بنیاد تحویل میدهید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی