بازدید 3553

پیروزی بانوان بسکتبالیست ایران مقابل مالزی

مسابقات دسته دوم سی امین دوره بسکتبال زنان کاپ آسیا امروز با پیروزی تیم بانوان ایران در بانکوک تایلند آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 13 August 2023

به گزارش تابناک، در این دسته ۸ تیم حضور یافتند که در دو گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه تیم نخست مستقیما به دور نیمه نهایی راه خواهد یافت و تیم‌های دوم و سوم باید در پلی آف شرکت کنند و تیم چهارم هر گروه برای رده هفتم مسابقه می‌دهد. تیم برتر مسابقات به دسته اول که سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد، صعود می‌کند. نتایج و برنامه روز نخست رقابت‌ها به این شرح است: 

یکشنبه ۲۲ مرداد: 
گروه یک: 
اندونزی ۶۹ - ۵۲ مغولستان 
ایران ۶۵ - ۵۹ مالزی 
تیم ایران دوشنبه ۲۳ مرداد از ساعت ۹ به مصاف تیم مغولستان می‌رود.
در جدول گروه یک تیم‌های اندونزی و ایران با ۲ امتیاز اول و دوم و تیم‌های مالزی و مغولستان با یک امتیاز سوم و چهارم هستند.
گروه دو:
قزاقستان - سریلانکا 
اردن - تایلند

در رقابت‌های دسته اول که چندی قبل در سیدنی استرالیا برگزار شد، تیم‌های چین، ژاپن (قهرمان دوره قبل) و استرالیا اول تا سوم شدند و به همراه تیم نیوزیلند به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ راه یافتند. تیم تایوان با قرار گرفتن در رده هشتم به دسته دوم در سال ۲۰۲۵ سقوط کرد.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱ تیم‌های ژاپن، چین و استرالیا اول تا سوم شدند.
در تاریخ بسکتبال زنان کاپ آسیا که از سال ۱۹۶۵ تاسیس شد، تیم کره جنوبی با ۱۲ قهرمانی، ۱۱ نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی همچنان رکورد دار ماند و چین با ۱۲ قهرمانی ۹ نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در رده دوم قرار دارد. تیم ژاپن نیز با ۶ قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و ۱۲ سومی در رده سوم است.
تیم بسکتبال بانوان ایران ۳ بار در این مسابقات شرکت کرده است که در سال ۱۹۷۴ در رده چهارم قرار گرفت و در سال ۲۰۲۱ در دسته دوم ششم شد.

 
منبع: خبرگزاری ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست