بازدید 15936
با پانصد و بیست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی اوکراین به غرب مسکو/برکناری گسترده فرماندهان اوکراینی توسط زلنسکی

پانصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 11 August 2023

حمله پهپادی اوکراین به غرب مسکو

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ترکیه میزبان دور سوم رایزنی‌ها در مورد اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ - ۲۲:۲۱

 خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه حریت چاپ استانبول نوشت: ترکیه پس از عربستان سعودی احتمالا میزبان دور سوم رایزنی ها برای حل و فصل مناقشه اوکراین است.

بر اساس مقاله ای در این روزنامه نوشته شده، نشست بعدی قرار است در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار شود. در این مطلب آمده است که جای تعجب نیست که ترکیه میزبان دور سوم این نشست باشد. چرا که به نوشته حریت، ترکیه همواره نقش پررنگی برای حل موضوع اوکراین داشته است.

مقامات حاضر در نشست هفته گذشته در جده عربستان، اعلام کردند که در چارچوب توافق جدید برای صادرات غلات از دریای سیاه، باید گام‌های معینی در قبال روسیه برداشته شود.

حریت در ادامه مطلب خود تشریح کرده است که ترکیه در نشست یادشده، بر حضور روسیه به عنوان یکی از طرف های درگیر در توافق صادرات غلات تاکید و همچون چین اعلام کرد که بدون مسکو نمی توان به نتیجه ای دست یافت.

اما آلمان به عنوان یکی از مخالفان حضور روسیه برای رایزنی ها در مورد اوکراین، گفته است که در این مرحله گنجاندن روسیه گزینه ای نامناسب است. دولت برلین در عین حال اظهار کرده است که مسکو می تواند پس از فراهم شدن شرایط برای مشارکت، در زمان مناسب به این مذاکرات بپیوندد.

مدودف: سقوط کی‌یف منجر به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوکراین خواهد شد
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ - ۲۱:۲۵

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اعلام اینکه اوکراین و آمریکا خواستار صلح برای اوکراین نیستند، رجزخوانی‌های آنها درباره به اصطلاح "ضد حمله بزرگ" کی‌یف را چیزی به جز "افسانه" ندانست.

 دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با انتشار پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام به اعلامیه اخیر آمریکا درباره اختصاص کمک‌های بیشتر به اوکراین واکنش نشان داد.

اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور درخواست ۱۳.۱ میلیارد دلار کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین را مطرح کرده که از این مبلغ، حدود ۹.۵ میلیارد دلار به وزارت دفاع آمریکا تعلق گرفته و ۳.۶ میلیارد دلار نیز صرف پشتیبانی نظامی برای اوکراین می‌شود.

مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اظهار کرد، کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین برای چیزی به جز پشتیبانی از "افسانه ضد حمله بزرگ" اوکراین نیست اما تنها چیزی که منجر به راه حلی صلح آمیز برای اوکراین خواهد شد سقوط شهر کی‌یف است اما آمریکا چنین سناریویی را نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور سابق روسیه بیان کرد: "مردمی که دارند در سنگرهای یک کشور تجزیه شده رنج می‌کشند واقعا و تنها چیزی که نیاز دارند تسلیم شدن است و همین شاید راه را برای صلح باز کند. اما نه واشنگتن و نه کی‌یف صلح را نمی‌خواهند".

مدودف خاطرنشان کرد، آمریکا با ایجاد "افسانه ضدحمله بزرگ" اوکراین تنها به دنبال حمایت از "افسانه اقصاد بزرگ دلاری" است.

مدودف همچنین تاکید کرد، این پول هیچ کمک موثری به رژیم کی‌ِیف و نیروهای مسلح اوکراین نخواهد کرد.

برکناری گسترده فرماندهان اوکراینی توسط زلنسکی
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ - ۲۱:۱۶

رئیس جمهوری اوکراین امروز (جمعه) به دلیل آنچه مبارزه با سیستم فاسدی که به ویژه به سربازان اجازه فرار از ارتش می‌دهد، تمام روسای منطقه‌ای خدمت سربازی را برکنار کرد.

ولودیمیر زلنسکی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تمام مقام‌های منطقه‌ای که مسوول استخدام نظامی هستند را با هدف ریشه‌کن کردن سیستم فاسدی که به ویژه به سربازان وظیفه اجازه فرار از ارتش می‌دهند را اخراج کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین از اجرای تحقیقات مبارزه با فساد خبر داد و «ثروت‌اندوزی غیرقانونی»، «قانونی شدن وجوه به دست آمده غیرقانونی»، «سودهای غیرقانونی» و «جابجایی غیرقانونی سربازان وظیفه از مرزها» را از عوامل برکناری تمام کمیسرهای نظامی برشمرد.

آغاز ۱۱۲ تحقیقات جنایی

زلنسکی گفت که ۱۱۲ تحقیقات جنایی پس از بازرسی توسط ادارات مبارزه با فساد اوکراین، سرویس های امنیتی (SBU) و دفتر دادستانی آغاز شده است.

وی از والری زالوژنی فرمانده کل ارتش اوکراین خواست که جانبازان جنگ با روسیه را جایگزین مقام‌های برکنار شده، بکند.

زلنسکی با بیان اینکه نظام باید توسط افرادی اداره شود که می‌دانند بدبینی و فساد در زمان جنگ خیانت است، تاکید کرد: استخدام نظامی باید توسط سربازانی که در جبهه حضور داشته‌اند یا به دلیل از دست دادن سلامتی یا عضوی از بدنشان دیگر نمی‌توانند در سنگر باشند، سازماندهی شوند.

رئیس جمهور اوکراین وعده داد که مقام‌های فاسد (مالی) را مجازات خواهد کرد و از دیگران خواست که اگر می‌خواهند «شرافت خود را ثابت کنند»، به جبهه بروند.

بر اساس این گزارش، در پایان ژوئیه، مقام‌های اوکراینی از دستگیری یک کمیسر سابق ارتش این کشور که به ویژه مسوول بسیج سربازان بود خبر دادند. وی مظنون به خرید یک ویلا به قیمت حدود چهار میلیون یورو در اسپانیا شده است.

روزنامه لو فیگارو، فساد در ساختار اداری اوکراین را یک «شر بومی» ارزیابی و اضافه کرد: مبارزه با فساد از شروط اتحادیه اروپا برای حفظ وضعیت نامزدی کی‌یف در این اتحادیه است؛ کشوری که حتی پیش از حمله روسیه یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲ پرونده جنجالی از سوی ارگان‌های مبارزه با فساد در اوکراین فاش شده است. در ماه می، رئیس دیوان عالی اوکراین در یک پرونده فساد مالی به مبلغ ۲.۷ میلیون دلار (۲.۵ میلیون یورو) دستگیر و بازداشت و در ماه ژانویه، یک پرونده مربوط به تدارکات ارتش باعث موجی از استعفاها در وزارتخانه‌ها، مناطق و سیستم قضایی این کشور شد.

حمله پهپادی اوکراین به غرب مسکو

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که با استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیک، یک پهپاد اوکراینی را که قصد حمله به اهدافی در مسکو را داشت، هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: امروز اوکراین قصد داشت با یک پهپاد به تاسیساتی در مسکو حمله کند که دفع شد.

به گفته مقامات، این پهپاد توسط جنگ‌افزارهای الکترونیک در ناحیه‌ای جنگلی در غرب پایتخت روسیه سرنگون شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجا که این حمله دفع شد، هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

شهردار مسکو هم ضمن تایید این رویداد در کانال تلگرامی خود نوشت: یک پهپاد سعی داشت بر فراز مسکو پرواز کند. سامانه پدافند هوایی آن را سرنگون کرد. هیچ‌کس از سقوط لاشه‌های آن بر زمین آسیب ندید و خسارات جدی هم ایجاد نشد.

رسانه اوکراینی: احتمالاً زلنسکی وزیر دفاع را عوض کند

یک رسانه اوکراینی مدعی شد که رئیس‌جمهوری اوکراین در حال یافتن جایگزینی برای وزیر دفاع این کشور است.

 روزنامه اوکراینسکا پراوادا گزارش داد: احتمال استعفای الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین از سطح فرضی به سطح عملی تبدیل شده است.

این رسانه اوکراینی الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت و الکساندر کامیشین، وزیر صنایع راهبردی را به عنوان دو گزینه احتمالی کی‌یف برای تصدی وزارت دفاع اعلام کرد.

گزارش شده که ممکن است رزنیکوف به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس به کار خود ادامه دهد، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

در پی انتقاد وادیم پریستایکو، سفیر سابق اوکراین در انگلیس از لحن کنایی کی‌یف درباره حامیان تسلیحاتی غربی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین او را از کار برکنار کرد.

الکسی رزنیکوف پیشتر اوکراین را زمین تمرینی برای سلاح‌های غربی خوانده و آمریکا را به ارسال تانک و جنگنده ترغیب کرده بود. او همچنین اذعان کرده بود که اوکراین در حال اجرای عملیات‌های ناتو است؛ بدین ترتیب که ناتو سلاح می‌دهد و اوکراین، خون.

زمزمه پایان کار الکسی رزنیکوف به عنوان وزیر دفاع برای نخستین بار در ماه فوریه به گوش رسید. در آن زمان رهبر حزب حاکم اوکراین گفت که رزنیکوف به صورت چرخشی در صنایع راهبردی فعالیت خواهد کرد و جایش را به «کریل بوندانوف» می‌دهد. رزنیکوف در واکنش به این مسئله گفت که چیزی در این باره نشنیده و قبول نخواهد کرد.

لهستان: ضدحمله اوکراین موفق نبوده

رئیس‌جمهوری لهستان گفت که ضدحمله اوکراین با موفقیت همراه نبوده، زیرا این کشور تسلیحات کافی برای «تغییر توازن قدرت در جنگ» را ندارد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان که یکی از سرسخت‌ترین حامیان کی‌یف است، پیشبینی کرد که ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه احتمالاً شکست خواهد خورد و تنها راه چاره این است که غرب سلاح‌های بیشتری به کی‌یف بفرستد.

دودا در یک مصاحبه گفت: آیا اوکراین از تسلیحات کافی برای تغییر جریان جنگ و یافتن موضع برتری برخوردار است؟ احتمالاً نه.

او ادامه داد: این را از آنجا می‌گویم که آن‌ها در حال حاضر ضدحمله قاطعی علیه ارتش روسیه انجام نمی‌دهند. خلاصه، اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد.

اوکراین در اوایل ژوئن ضدحمله‌ای را علیه مواضع روسیه در خاک خود آغاز کرد که از ماه‌ها پیش در تدارک آن بود. اما ارتش روسیه در این چند ماه با مین‌گذاری‌های گسترده و کندن گودال‌های عمیق، مواضع دفاعی مستحکمی ایجاد کرد که عرصه را بر عملیات تهاجمی اوکراین تنگ کرد.

کرملین می‌گوید صلح، زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد؛ اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا در مناقشه سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین که از پشتیبانی هوایی برخوردار نیست، در پیشروی‌های خود ۴۳ هزار سرباز و ۴۹۰۰ مورد از تجهیزات نظامی سنگین خود را در مدت دو ماه از دست داده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
عوض داره گله نداره
پوتین نامرد
دلار شد ۱۰۰ روبل در روسیه و یک کله داره میره بالا ، حدود ۵۰ درصد رشد از ابتدای ۲۰۲۳ ، خوب بود مدودوف یه راه حل برای این میداد به جای آرزوی تصرف کیف
خدا را شکر که روسیه قدرت آمریکا را ندارد . مدودوف یک هیتلر کوچولو است .
زلنسکی شجاع تا آخرین قطره خون اوکراینی ها از منافع آمریکا و صهیونیست ها دفاع خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
دقیقا
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
به نظرت چیکار کنه ، کشورش رو تحویل روسها بده خوبه ،راضی میشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
البته باید بدونی که هم زلنسکی و خانواده و هم معاون هاش ، نمایندگان مجلسش و حتی مسولین ارتشش یهودهستن . خ
دوستان مدعی بودند که تابستان با حمله همه جانبه اوکراینی ها کار روسیه تمام است.
چن ماه دیگه باز زمستان سرد اروپا آغاز خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
پوتين هم فكر مي كرد يكماهه اوكراين را يكماه ميگيرد
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
کاش این بساط مرگ بر این و اون توی کشور ما جمع بشه و ما فط منافع خودمون و مردممون اهمیت داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ومرگ بر آمریکاوفرانسه وانگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
یکباره بنویس مرگ بر همه دنیا ،.بغیر از اروپا و آمریکای عزیز و انگلیس ارباب... ...راستی، گوشی همون گوشی دستت که فرمایش گرانبها میکنی چینیه.. و همون ناسیانالیستی که ادعاش رو میکنی و ضد عرب و عراق و همه هستی با اسلحه ها و مهمات روسی حفظ شد. اصلا بیا و یکبار کن. مرد باش و هر چی چینی و روسی تو زندگیته بنداز تو سطل آشغال..
برابری روبل به 100 رسیده روسیه داره نابود میشه. تا دیر نشده باید سر پوتین زیر آب کنند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
در دور بعدی مدودوف رای نخواهد اورد
مدودوف! جان من یه بمب اتم بزن اوکراین ببینیم چی میشه! جان من! واسه شوخیم شده بزن!!
روسیه بداند این جنگ اوکراین شروعش با دستور پوتین بود اما پایانش با خداست .
این تحلیل چند نکته وجود داره که میخواستم به اون اشاره کنم.اول اینکه اوکراین داره با یک کشور متجاوزه ابرقدرت میجنگه که هم از نظره تعداد از اوکراین بیشتره هم از نظره وسعت .دوما همه کشورها در زمان جنگ از کشورهای دیگر تسلیحات وارد میکنند حتی خود روسیه الان دست به دامان کشورهایه دیگر شده.ماهم در زمان جنگ تجهیزاتمون بیشتر روسی وآلمانی بود.سوما رشادت و دلیری سربازان و مردم اکراین رو در دفاع از کشورشون نباید دست کم بگیریم .چه زنها و چه مردهای اوکراینی در کنار هم در میدانهای جنگ بر علیه یک ارتش متجاوز میجنگن و روزانه هزاران تن از آنها کشته میشن.اگر ما پیروزی های اوکراین رو فقط رو حساب کمک غرب بزاریم هم بی انصافیه هم غرض ورزیه.تا حالا که یه عده میگفتن این بود نتیجه اعتماد به غرب واینکه میگفتن غرب اوکراین رو تنها گذاشته ,پس چی شد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
تسلیحاتمون بیشتر آمریکایی و آلمانی بودن که من به اشتباه در متن نوشتم روسی.
واقعیت اینه که بعد از 2 سال جنگ ارتش متجاوز پوتین هیچ دستاوردی نداشته و در مقابل جنگ به خاک روسیه کشیده شده و ریسک سرمایه گذاری و واردات و صادرات روسیه رو با چالش جدی مواجه کرده.
روبل در آستان نابودی....هر دلار ۱۰۰ روبل
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی