بازدید 32922

بیانیه کره جنوبی درباره وجوه مسدود شده ایران

وزارت امور خارجه کره جنوبی پس از توافق تهران و واشنگتن برای آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران ابراز امیدواری کرد که موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی به راحتی حل شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 11 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای به اخبار مربوط به آزادی پنج شهروند ایرانی- آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه تهران پنج شهروند آمریکایی را به عنوان بخشی از قراردادی آزاد کرده است که بر اساس آن شش میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود، ندارد.

این وزارت‌خانه در بیانیه خود افزود: دولت ما در حال رایزنی نزدیک با کشورهای درگیر، شامل ایالات متحده و ایران برای حل موضوع وجوه مسدود شده ایران بوده و امیدوار است که این موضوع به صورت دوستانه حل شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در رابطه با اخبار منتشر شده درخصوص آزادی این شهروندان آمریکایی به شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج زندانی را آزاد و آن‌ها را عفو کنند. جابه‌جایی امروز آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.

سی‌بی‌اس به‌علاوه گزارش داد که اگر توافق پیش برود، این زندانیان احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به کشورهای خود بازمی‌گردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا آزادی این پنج تن را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که آنها به زودی به خانه بازمی‌گردند.

بنابر این گزارش، همچنین دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به خبر توافق تهران و واشنگتن طی پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ما از اخباری مبنی بر آزادی پنج شهروند آمریکایی و انتقال آن‌ها به حصر خانگی در ایران استقبال می‌کنیم. تا زمانی که آن‌ها از ایران عزیمت نکنند و به عزیزان‌شان بپیوندند، استراحت نخواهیم کرد.

سیامک نمازی در سال ۱۳۹۵ به جرم جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا، عماد شرقی در سال ۱۳۹۹ به جرم جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی و مراد طاهباز در سال ۱۳۹۸ به جرم جاسوسی از مراکز حساس نظامی در پوشش محیط زیستی، هر کدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند. از دو زندانی دیگر که گفته می‌شود یک نفر از آنها زن بوده، نامی آورده نشده است.

وزارت امورخارجه ایران نیز در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که به‌طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بیانیه‌ای صادر و در آن تصریح کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

وزارت امورخارجه ادامه داد: آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آنها سخت شده است، همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته است. 

دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه «زندانیان مدنظر آمریکا کماکان در ایران حضور دارند» یادآور شد: علاوه بر آزادسازی منابع مالی که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و با اتهام واهی دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدی توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. در این راستا، آزادی تعدادی از زندانیانی که به طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بزودی محقق خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۶
مهم اینه که این پولها وارد چرخه اقتصاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بله خب ولی وارد چرخه اقتصاد برای آقازاده ها میشه
میرزاگل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
کدام چرخه اقتصاد!؟متاسفم از اینکه هنوز تو مملکت !! آدمهای ساده لوح هستند آی داد و بیداد
آخه کفار به کدام تعهدات خود عمل کرده اند که حالا عمل کنند؟! اینهمه قشون کشی به خلیج فارس برای چیست؟! باید خیلی مواظب مکر کفار و نوچه های منطقه ای انها بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چشم آقای تحلیلگر
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
می گم که شما مواظب اونا باش.خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
هزار و اندی سال دیر اومدی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
نگران قشون کشی نباش، قبلا مگه اینکار رو نکردن، چی شد، هزینه پشت هزینه، بزار هزینه کنن ،یعنی باید هزینه
امنیت تو خلیج فارس رو بالا برد تا یادشون باشه اینجا قلمرو ایرانه، وباید این قدرت رو به رسمیت بشناسند و گرنه آب خوش از گلوشون پایین نمیره، اگه نبودسو استفاده از قدرت دلار، آمریکا باید زانو میزدو التماس،می‌کردیا به بمب اتم متوسل میشد، کاری که با ژاپن بینوا کرد..
قبلا میگفتند 7 میلیارد دلار هنوز ازاد نشده یک میلیاردش کم شد
خوب مردم رو با این پول بلوکه شده در کره جنوبی سرگرم کردید! این پول در برابر پولی که روزانه عربستان نفت میفروشه چیزی نست! حتی در برابر توریسم یک ماهه ترکیه هم چیزی نیست! بعد یک سال هست که هر روز خبر میزنید که پولها آزاد شد و فلان شد! انگار الان این پول آزاد بشه دلار میشه 7 تومان!!
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
شما چگونه محاسبه می کنید با چه معیاری ایران را با
عربستان که جمعیت آن یک سوم ایران هست ولی فروش نفت آن و درآمد آن چندین برابر هست مقایسه می کنید
حداقلش اینه که اقتدار داریم !!!!
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
همیشه همه جا افراد سمی خودتحقیر غربزده هستن.شما تو دل بهشت هم برین میگین جهنم عجب آتیش گرمی داره ما بدبختیم.همه دنیا گلستان هست فقط هرچی بدبختی مال ماست!!!! اگر درآمدهای ایران رو بگی میگن دارن میخورن میبرند میدزدن.این همه درآمد کجا میره؟!!حالا که درآمد اونها رو میبینن میگن ما درآمد نداریم بدبختیم ..شما خودتون تو زندگی هیچ جا نرسیدین فکر میکنید ایران وجوان ایرانی همه اینجورین..الحمدلله جوان ایرانی همونه که قهرمان والیبال وکشتی جهان میشه امروز نوجوانش نائب قهرمان والیبال جهان میشه و هزاران هزار افتخار دیگه.. اگر میخواین بدونین چقدر کار بزرگی کرده ایران در مورد این آزادسازی صحبت های پمپئو و بقیه رسانه های آمریکایی رو گوش کنید
آخ جون اختلاس
مهم اینه که مثل پول های قبلی سر سفره ملت ایران نمیاد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
سر سفره پیشکش، از سفرمون چیزی برندارن ما راضی هستیم بهرحال افتخار بی ارزش ترین پول دنیا ، کم افتخاری نیست
کره جنوبی نگو بگو پیمانکار درجه یک آمریکا
اول که گفتن ۹ میلیارد بعد شد ۷ میلیارد و حالا که شده پنج میلیارد تا برسه دستمون میشه یه میلیارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
برسه دستمون؟ مگه قراره چیزی برسه دست ما
عباسعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
،پیاز داغشو زیاد نکن،۷بوده مالیات ارزش افزوده و نگهداری از امانت بهش خورده شده ۶میلیارد
به قران بشه شیصد میلیارد دلار هم ریالی تو اقتصاد وسفره مردم نمیاد..اگه کمی کاردان واقتصادان کاری باشن نه شعاری ایران نیاز به هیچ پولی نداره الان ترکیه روزی نزدیک دو میلیارد دلار درامده داره یعنی پول سه روز مساوی همه پول ایران دست کره.
خدا کنه گشایشی در معیشت و زندگی مردم بشه وگرنه احمدی‌نژاد هم حدود هزار میلیارد دلار نفت فروخت پولشم گرفت، فقط و فقط تورم نصیب اقتصاد کشور شد.
تاپنجاه سال دیگه نمیشه درستش کنی.
نقدینگی بی حساب و کتاب فقط تورم میاره.
نوش جون آقازاده های کانادانشین
اگر فشار کره به آمریکا نبود که پول آزاد نمیشد
دوستانه ما یکاری میکنیم که کسی جرات اینکارو نکنه،،ترانزیت کالا و ماشین کره جنوبی در خیلی کشورا سخت میشه .چون کره ارباب داره
مگر فرقی برای این. ملت بدبخت داره هفت ملیارد فقط درآمد کمتر از یک ماه توریست توی ترکیه است همچین می گن هفت ملیارد که آنگاه نان شب روز کل سال مردم است که از غیب امده اینقدر چاه چوله هست که اگر هزار تا از این پولها بیاد داخلی از کهن است خیلی ها هم دهان پاره شان باز است برای این موقع ها خواهشم روی آن حساب باز نکنید
دقت کردید که کره تو بیانیه چی گفته ،؟ گفته :هیچ اطلاعی از توافق امریکا وایران نداره یعنی این پول ها ربطی به آزادی جاسوس ها نداره امکان داره اسلا کره این پول ها رو آزاد نکنه تا آنریکا نگه
کره جنوبی بدون اجازه آمریکا آب که نمی خورد هیچی،چای هم نمی خورد. زیاد دلخوش نباشید ،این اخبار مصرف داخلی دارد ،که کارد رسیدن به استخوان مردم را ،اندکی به تاخیر می اندازد .
اگر ارز بلوکه شده را دولت با هر ترفندی بگیرد، پالس منفی میدید اگر نگیرد فاز منفی میگیرید، اخه منطق داشته باشید.
با توجه به پیروزی دمکرات ها در آمریکا و ضمن اینکه اولویت آنان مهار چین است پس این یک امر بدیهی است که آمریکا از خاورمیانه فشارش را به سوی چین برگرداند یکی از خوب های انتخابات در آمریکا آن است که رئیس جمهور با صراحت اولویت خود را اعلام می کند ترامپ وتیمش مهار ایران بود سلیمانی رفت تا جمهوری اسلامی بماند و اولویت امروز دمکرات ها چنین در مناظره انتخاباتی اعلام کردن مهار چین پس اتفاق خاصی رخ نداده است بدرود
جالبه مثل این هست که پول خودت را بانک بهت نده.حالا ایراد کجاست؟؟؟
یعنی به هر ایرانی حدود ۵۰۰ میلیون میرسه اگه امثال خاوری اختلاس نکنن
مرگ برآمریکاه جنایت کار
این کار اشتباهی است با پول خودمان جاسوسان را ازاد کنیم این یک رویه خطرناک است هرکسی به خودش اجازه میدهد از ایران جاسوسی کند اگر گیر افتاد با پول مبادله میشودکسی که جاسوسی میکند نباید با هیچ چیزی مبادله شود کسی که میخواهد جاسوسی کند فکر عواقب ان را بکند راحت دست به این کار نمیزند
دلیله اینکارشون اینکه دیگ جاسوسی توایران واس اینا کارقبول نمیکنه.

اینابااینکارشون میخان نشون بدن وبگن ما پشتتون هستیم و نگران نباشین اگ روزی گیرافتادین من ولتون نمیکنیم و بخاطرتون هرچقدرم باشه خرج میکنیم و اززندان درمیارمتون.
بلاخره هرچی باشه . کره جنوبی . باعث افتخارمه . با اینکه ایرانی هستم . از کره جنوبی . دفاع میکنم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار