نمایندگان از توضیحات وزیر دادگستری قانع نشدند/ رحیمی هم کارت زرد گرفت / احمدی بیغش: ۳۰ درصد مردم شازند سرطان دارند / وزیر دادگستری: نماینده شازند خواستار تعطیلی کارخانه ۱۵۰۰ میلیاردی است

نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده شازند از وزیر دادگستری درخصوص علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 08 August 2023

تابناک _ نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و دو نفر از نمایندگان از جمله علی اکبر کریمی و علیرضا نظری نمایندگان اراک و خمین، از امین حسین رحیمی وزیر دادگستری درخصوص علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، پس از عدم اقناع نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر دادگستری با ۸۰ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن قانع نشده و بدین ترتیب وزیر مذکور از مجلس کارت زرد گرفت.

محمدباقر قالیباف درخصوص درخواست نماینده شازند برای برگزاری جلسه سه جانبه با حضور وی و وزیر دادگستری گفت: آقای بیغش این اختیار جنابعالی برای قانع شدن یا نشدن از توضیحات وزیر است، البته من آماده هستم که جلسه را برگزار کنم.

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح گزارش سوال نماینده شازند از رحیمی گفت: سوال نماینده مردم شازند و ۲ نفر از نمایندگان از وزیر دادگستری در خصوص علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح نتیجه بررسی سوال مذکور در کمیسیون قضایی و حقوقی عنوان کرد: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال فوق در  دستور جلسه رسمی مورخ ۰۸/۰۳/۱۴۰۲ کمیسیون با حضور نمایندگان عضو کمیسیون و نماینده سوال کننده و وزیر محترم مطرح شد و پس از استماع توضیحات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کنندگان از توضیحات وزیر، با کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.


احمدی بیغش در تشریح سوال خود از وزیر دادگستری: مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد/ ۳۰ درصد مردم شازند سرطان دارند

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از رحیمی وزیر دادگستری درباره اینکه علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، چیست؟ گفت: اساسا بحث من با آقای رحیمی به عنوان وزیر دادگستری این است که چه افرادی پشت صحنه، ایشان را وادار کردند از جریانی دفاع علنی کند که دارای ابعاد پنهان بسیاری در ایجاد رانت و به تله انداختن مومنان به روش‌های بسیار زننده و باطل هستند؟ از جناب آقای رحیمی می‌خواهم پاسخ دهند که آیا اساساً شأن وزارت متبوع و اختیارات تعریف شده در قانون اساسی و اساسنامه وزارت دادگستری به وزیر اجازه ورود به چنین موضوعات ابهام برانگیزی می‌دهد؟

بنده و هیچ فرد عاقلی مخالف صنعت نیست

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم خطاب به وزیر دادگستری ادامه داد: آقای وزیر؛ متوجه نیستید در مقام شامخ وزارت دادگستری اظهارنظرتان دستاویز و مجوزی برای استمرار خطا و غلط واضح برای خطاکاران جسور و گستاخی همچون جریان پتروشیمی کاغذی الوند می شود؟ آقای وزیر؛ بنده و هیچ فرد عاقلی مخالف صنعت نیست و هیچ کدام از نمایندگان محترم ادعا نداریم که شما نباید رابطی برای کمک به نمایندگان مجلس و مردم باشید، لذا مطالبی که شما گفتید خارج از موضوعاتی است که در کمیسیون مطرح کردید و اکنون قوه‌قضائیه که شما وزیر عدلیه آن هستید، اعلام کرده این فرد شروع به قتل عمد کرده و یک میلیارد و 400 میلیون تومان رشوه داده است. ضمن آنکه ضرب و جرح نیز کرده است، اما شما ضمانت چنین فردی را کرده اید و حتی یکی از نمایندگان مجلس را معرفی کردید که ضامن وی شود، لذا آقای وزیر باید پاسخ این موضوع را بدهند.

شرکت الوند و همان آقای مهاجر معاون وزیر صمت را ترور کرده اند!

وی در ادامه پس از استماع توضیحات وزیر دادگستری افزود: آقای رحیمی چنان با قدرت و با موضع بالا صحبت کردند که عده‌ای زیاده‌خواه و کسانی که مطالبات شخصی دارند، قانع شدند، هر چند هیات رئیسه مجلس باید براساس ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس، از شأن و جایگاه نمایندگان مجلس دفاع کند. بنده مخالفتی با گرفتن وقت از سوی وزیر برای فردی ندارم، بلکه می‌گویم آقای رحیمی قوه قضائیه اعلام کرده شرکت الوند و همان آقای مهاجر که شما آن را امامزاده می‌دانید، معاون وزیر صمت را ترور کرده اند و آقای برادران چندین روز در ICU بستری بوده است. جرم آقای برادران چیست؟ من برایتان از روی متن جرم ایشان را قرائت می‌کنم تا نمایندگان متوجه شوند آقای وزیر از چه پرونده‌ای دفاع کرده است.

احمدی بیغش در ادامه با بیان اینکه این نوشته مربوط به دادگاه انقلاب است، گفت: دادگاه انقلاب علت آن را اینگونه توضیح داده که آقای برادران قصد رفع انحصار و مجوز تولید به سایر شرکت‌ها و دستور وارد کردن تجهیزات صنعتی برای سایر شرکت‌ها را داشته است که این موضوع از طرف آقای محمد مهاجر قابل تحمل نبوده و علیرغم ارتباطات گسترده با مقامات و افراد در وزارت صمت موفق به جلوگیری نشده است. دستور جلب آقای محمد مهاجر نیز به اتهام پرداخت رشوه و معاونت در شروع قتل عمد و جرح عمدی جهت جلوگیری از تبانی صادر شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم تصریح کرد: آقای رحیمی؛ مگر می‌شود به کسی بگویید ضامن شوید، اما متوجه نشوید چه کاری انجام داده است! اتهام او اتهام شرکت در قتل و رشوه بوده است، فلذا شما چرا مغلطه کرده و وانمود می‌کنید آدم خوبی هستید، هر چند من برای شما احترام قائل بودم. مگر من و شما مطالبه مبارزه با فساد نداریم؟ اما باید توضیح دهم یک پیرمرد با پسرانش که صاحب یک شرکت هستند، همچنین در ملایر دو کارخانه دارند، برای آنکه تولیدات انحصاری و مواد اولیه داشته اند، با تبانی جلوی واردات را گرفته تا همه محتاج آن‌ها باشند البته این گفته من نیست، بلکه گفته قوه قضائیه است؛ بنابراین وقتی آقای برادران اجازه می‌دهد شرکت‌های دیگر نیز مواد اولیه وارد کنند، این‌ها تصمیم می‌گیرد آقای برادران را حذف فیزیکی کنند.

وی مطرح کرد: آقای رحیمی؛ شما می‌دانستید که این افراد می‌خواهند قتل انجام دهند، لذا چطور به خود اجازه دادید یک نماینده مجلس را به آنجا برود و ضامن آن‌ها شود! مگر من گفتم که شما برای نمایندگان وقت نگیرید، در حالی که من می‌گویم؛ برادر من، مرجع قضایی گفته است این‌ها شروع به قتل و جرح و رشوه کرده اند، بنابراین باید پرسید آیا واقعا شما برای قاتلان وقت می‌گیرید؟ آیا اتهامش را نیز قبول ندارید؟ چرا مغلطه می‌کنید برادر؟

احمدی بیغش خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از هیات رئیسه بپرسید که آقای مهاجر چند روز است دائماً زنگ زده و فحاشی می‌کند و آقای مهاجر پس از آنکه موفق نشد آقای برادران را به قتل برسانند، به رئیس تحقیق و تفحص زنگ زد و فحاشی و تهمت ناروا زدند که جای بیان آن در این تریبون نیست! آقای رحیمی اکنون سوال من از شما این است که شما در این ماجرا چه منفعتی دارید در حالی که در مملکت ما هزاران صنعت معیوب وجود دارد؛ لذا چرا اجازه ورود به این بحث‌ها را می‌دهید؟ هر چند من حاضرم مسائل پشت پرده را مطرح کنم، اما در جلسه‌ای که رئیس و آقای رحیمی حضور داشته باشند، بنابراین باز هم سوال می‌کنم چرا برای منافع خود، یک نماینده مجلس را وارد این بازی‌ها می‌کنید؟

۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور سال گذشته به استان ما سفر کردند و من از آقای رئیسی خواهش کردم و گفتم ۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند، چراکه شازند آلوده‌ترین شهر ایران به لحاظ زیست محیطی است و علت غالب مرگ و میر در شازند سرطان است؛ لذا من فقط گفتم این آقا که دو کارخانه در ملایر دارد، شرکت خود را نیز در کنار کارخانه هایش احداث کند، اما با رانتی که از سمت آقای جهانگیری معاون اول سابق داشتند، ۲۰ هکتار از  یک پالایشگاه دولتی را از آن خود کردند، بنابراین ۲۰ هکتار به یک خانواده داده شده است. آیا این ماجرا سابقه داشته که یک خانواده بتواند این مقدار هکتار زمین را از داخل یک پالایشگاه دولتی غصب کند؟

آن‌ها می‌خواهند با احداث صنعتی جدید، مردم شازند را بدبخت‌تر از قبل کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هر چند خیلی‌ها می‌گویند از دولت سابق مجوز داشتند، اما سوال این است که چرا تا سال ۱۳۹۹ هیچ کاری انجام ندادند و به گفته آقای بیژن زنگنه وزیر نفت سابق؛ وزارت نفت مجوز داده است، اما ما فهمیدیم که خیانت شده است و این افراد جز پولشویی کار دیگری نخواهند کرد، وگرنه ۹ سال آنجا را رها نمی‌کردند و آن‌ها می‌خواهند با احداث صنعتی جدید، مردم شازند را بدبخت‌تر از قبل کنند، لذا به عنوان نماینده مجلس در مقابل آن‌ها ایستادم، بنابراین من نظر شخصی نمی‌دهم و بهتر است شما خدا را در نظر بگیرید، شما نمی‌توانید به جای مردم شازند باشید، آن‌ها برای تامین پول شیمی درمانی بیماران تحت تکفل خود هزینه‌های بسیار می‌کنند و برای تهیه یک آمپول شیمی درمانی ۱۱ میلیون پول می‌دهند.

 

من مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد/بهتر است جنایت متروپل را دوباره تکرار نکنید

احمدی بیغش تصریح کرد: من مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد. هر چند شما می گویید مجوز داشته اند، اما من از شما می پرسم مگر متروپل آبادان مجوز نداشت؟ اگر داشت چرا پس از آن جنایت دستگاه قضایی به دنبال پیدا کردن مجرم بود، بنابراین این مجموعه در شازند که مورد حمایت آقای وزیر است، از درون خالی است لذا تاکید می کنم بهتر است جنایت متروپل را دوباره تکرار نکنید.

وی تاکید کرد: آقای رحیمی، من چه منافعی می توانم در این ماجرا داشته باشم؟ من دلم برای مردم حوزه انتخابیه خود می سوزد، بنابراین شما را به خدا واگذار می کنم. شهرستان اراک با یک میلیون جمعیت زیر بار آلودگی نابود شده است. در تاریخ استان مرکزی نخستین بار است دولت یک مصوبه ای را به شرکتی خصوصی داده است که در جایی ممنوعه احداث شود، در حالی که در حریم 30 کیلومتری شهر اراک ایجاد صنعت جدید ممنوع است. اما سوال این است که این افراد با چه رانتی چنین مجوزی گرفته اند؟ و جالب است بدانید مجوز هیات دولت را زمانی گرفتند که تمامی ساخت و ساز آنها تمام شده بود.

شما به عنوان وزیر می دانستید که جرم این آقا شروع به قتل عمد است!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به وزیر دادگستری گفت: مگر خدا وجود ندارد که شما اینگونه مظلوم نمایی می کنید. مجلس جایی نیست که شما بتوانید در آن امر و نهی کنید. من چه زمانی گفتم قاضی حکم غلط داده است؟ بلکه می گویم شما به عنوان وزیر می دانستید که جرم این آقا شروع به قتل عمد است. آیا وزیر دادگستری وقتی می داند کسی شروع به قتل کرده است، باید ضامن آن شود؟ شما اجازه ندادید فردی که شروع به قتل کرده و یک میلیارد و 400 میلیون تومان رشوه داده و در عین حال ضرب و جرح نیز کرده است، حتی یک ساعت به بازداشتگاه برود. حال این را بگذارید کنار آن تخم مرغ دزدی که به جرم دزدیدن تخم مرغ به ته بازداشتگاه می رود.

90 درصد مردم شهرستان شازند زیر خط فقر هستند 

احمدی بیغش با تاکید بر اینکه شازند نابود شده است، افزود: اگر چه من این مورد را به آقای رئیسی نیز گفتم، اما متاسفانه ایشان گوش شنوا ندارد. 90 درصد مردم شهرستان شازند زیر خط فقری هستند که خود دولت اعلام کرده است، بنابراین من مخالف صنعت نیستم، فقط می گویم شازند دیگر تحمل آلودگی ندارد.

وی ادامه داد: آقای رئیس از شما می خواهم جلسه ای بگذارید تا من پشت پرده ها را مطرح کنم و خدا را شاهد می گیرم هر چند می دانم صدایم به جایی نمی رسد، چرا که وقتی به عنوان نماینده برای انجام تحقیق و تفحص به آن شرکت رفتیم ما را با توهین بیرون کردند و تاکنون نیز چنین اجازه نداده اند، بنابراین باید گفت؛ آقای رحیمی به پشتوانه شما به عنوان وزیر دادگستری چنین کاری کرده اند. آقای رحیمی شما چند ده میلیون حقوق می گیرید، بنابراین از شما می خواهم مرد باشید و از پشت تریبون بگویید؛ حقوقتان چقدر است و حقوق خود را در کنار درآمد مردم شازند قرار دهید. شما تاکنون آمپول چند میلیونی برای شیمی درمانی فرزندت نخریده ای، بنابراین نمی دانی فقر و بیماری یعنی چه! اکنون به من می گویید زیاده خواه؟!

وزیر دادگستری: نماینده شازند خواستار تعطیلی کارخانه ۱۵۰۰ میلیاردی است

وزیر دادگستری گفت: نماینده شازند با یک تولید کننده که دارای یک واحد پتروشیمی بوده به شدت درگیر است و خواستار تعطیلی کارخانه ای است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۱۷ مرداد مجلس شورای اسلامی، بررسی سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند از وزیر دادگستری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در متن این سوال آمده است: «جناب آقای رحیمی علت دخالت شما در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت روشن با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد چیست؟»

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری  در جریان پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش گفت: سوالی که سخنگو مطرح کردند سوال مبهمی بوده و برای مجلس نیز مشخص نیست در کدام پرونده دخالت شده است اما من منظور سوال کننده را می دانم، خواهش می کنم در صحبت های خود آن را مطرح کند.

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین قوه قضائیه و مجلس است اما به درست یا غلط انتظارات از نمایندگان بالا بوده و مردم انتظار دارند شما نمایندگان تمامی امورات آن ها را پیگیری کنید. یکی از کارهای مهم ما این است که اگر نمایندگان مجلس تقاضای ملاقاتی با مسئولین دستگاه قضایی داشته باشند آن را هماهنگ کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: یکی از نمایندگان تقاضا داشت که یکی از تولیدکنندگان که ۵۰ سال سابقه تولید و تعداد زیادی تقدیرنامه از روسای جمهور دریافت کرده به دلیل شکایت از فرزند وی با رئیس مجتمع قضائی دیدار کند، در این موضوع خاص برای خود نماینده وقت دیدار گرفته شد هرچند که اگر فرد تولیدکننده نیز این تقاضا را انجام می داد آن را هماهنگ می کردیم. هر وکیل و قاضی که پرونده را ببیند متوجه می شود که دخالتی در آن صورت نگرفته است.

رحیمی تصریح کرد: قبل از تشکیل مجلس یازدهم در مجلس دهم مسئولیت رابط پارلمانی قوه قضائیه را برعهده داشتم زمانی که وزیر شدم وظیفه من این است که روابط نمایندگان و دستگاه قضائی را توسعه دهم. مطابق اصل ۱۶۰ وظیفه من این است. بر همین اساس در دولت سیزدهم تفاهم نامه ای به امضای نایب رئیس اول مجلس و معاون اول رئیس قوه قضائیه و وزیر دادگستری رسید که طبق آن کارگروه مرکزی و کارگروه های استانی برای ارتباط نمایندگان با قوه قضاییه تشکیل می شود این کارگروه ها بیش از ۶۰ جلسه تشکیل داده اند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: شما نمایندگان بررسی کنید که قبل از این تفاهم نامه، امکان ملاقات رئیس دادگستری وجود نداشت اما در حال حاضر در هر استان یک معاون رئیس کل دادگستری این وظیفه را برعهده دارد و شما نمایندگان با وی می توانید در ارتباط باشید.

وزیر دادگستری گفت: طی هفته جاری در جلسه‌ای که با آقای پیرزاده و ۳۱ معاون رئیس کل دادگستری داشتیم، آنها را توجیه کردیم که صحبت‌های نمایندگان و افراد معرفی شده آنها را بشنوند، کماکان معتقد هستیم که وظیفه خود در خصوص ارتباط شما نمایندگان به خوبی انجام نشده است و نمایندگان کماکان گلایه دارند چه برسد به اینکه بگوییم چرا برای کسی وقت ملاقات گرفته شده، هرچند که اگر شما اعلام کنید برای کسی وقت ملاقات نگیریم، آن را انجام نمی‌دهیم.

رحیمی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد نامه‌های ارسال شده به بنده و آقای پیرزاده ۸ هزار و ۷۶۰ مورد بوده است، این نامه‌ها دخالت نیست بلکه شنیدن حرف‌ها برای احقاق حق است. آقای پیرزاده را به عنوان دبیر هیأت مرکزی منصوب کردیم و به ایشان تأکید کردیم تا در اینجا فعال باشد و مطالب نمایندگان را بشنود. ملاقات‌های من و آقای پیرزاده با نمایندگان طی یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ مورد بوده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: حدود ۳۸۸ نفر از مراجعین معرفی شده توسط نمایندگان با من و آقای پیرزاده ملاقات کردند و ما وظیفه خود را انجام دادیم، اگر این کارها را نکنیم  تخلف صورت می‌گیرد، باید برای نمایندگان وقت بگیریم و حتماً از این به بعد نیز وقت می‌گیریم، هیچ دخالتی نکرده‌ایم و نمی‌توانیم دخالتی کنیم. هیچ‌کس در پرونده‌های قضایی حتی شخص رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند دخالتی انجام دهد زیرا قاضی مستقل است و نظر خود را اعلام می‌کند. ملاقات‌ها با مسئولین قضایی بوده است نه با قاضی شعبه و در این مورد نیز چنین اتفاقی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آقای احمدی بیغش از ابتدای دوره نمایندگی با یکی از تولیدکنندگان بسیار خوب کشور درگیر شدند، این تولیدکننده که از پیش از انقلاب تولیدکننده بوده مجوز یک واحد پتروشیمی را دریافت کرده و در دولت یازدهم و دوازدهم با بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بدون دریافت وام از دولت شروع به کار کرده است. اکنون نیز فاز اول به بهره‌برداری رسیده است، آقای بیغش اعلام می‌کند که این تولیدکننده باید جمع شود و مصاحبه انجام داده است، چرا با تولید این میزان دعوا دارید؟

وزیر دادگستری ادامه داد: آقای بیغش اجازه نداشت نام اتهام را بیاورد و به عنوان افتراء قابل تعقیب است و پرونده در مرحله دادسرا قرار دارد و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.

رحیمی گفت: سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت این پتروشیمی نظر خود را دو بار با شکایت آقای بیغش اعلام کرده است و هیچ مشکلی ندارد. ایشان از سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرده و سازمان نظر صریح داده است که هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. مجدداً آقای بیغش در دادستانی کل کشور شکایتی انجام داد، معاونت امور عامه، شکایت را بررسی و کتباً اعلام کرد هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، از همه این موارد مهمتر ایشان تقاضای تحقیق و تفحص کرد و به عنوان رئیس هیأت تحقیق و تفحص موضوع را بررسی کردند و در کمیسیون رأی لازم را نیاورد که تخلفی صورت گرفته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: آقای بیغش با یک تولیدکننده درگیر شده و می‌گوید چرا وقت ملاقات گرفته‌اید، چه کسی گفته است که ما سفارش کرده ایم چه حمایتی انجام داده‌ایم، ما تنها وقت ملاقات گرفته‌ایم.

وی خطاب به احمدی بیغش گفت: چه میزان برای شما وقت ملاقات گرفته‌ایم، این موارد دخالت بوده است، برای آقای کریمی به عنوان سوال‌کننده چه میزان وقت ملاقات گرفته‌ایم و نامه زده‌ایم. ملاقات گرفتن دخالت نیست و مشکل آقای احمدی بیغش با این تولیدکننده است، اگر فرزند این تولیدکننده متهم باشد و جرمی مرتکب شده باشد حتماً با وی برخورد می‌شود. اصلاً تصور نکنید که با وی برخورد نمی‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: من تابع رأی شما نمایندگان هستم، ما فقط برای نماینده مجلس و موکل وی وقت ملاقات گرفته‌ایم تا با رئیس مجتمع قضایی دیدار کند و مطالب خود را مطرح کند. تصمیم قاضی در این پرونده درست بوده و هیچ دخالتی صورت نگرفته است، این شنیدن حرف مردم و نمایندگان مردم برای اجرای عدالت و احقاق حق است، از اینکه فرصتی پیش آمد تا در خصوص اصل ۱۶۰ قانون اساسی صحبت کنم، تشکر می‌کنم.

در پایان وکلای ملت با ۸۰ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف، ۱۸ رای ممتنع، اعلام کردند که از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵
مجلس و دولت و بقیه در دور باطل سفسطه قرار دارند.
دور خودشان می چرخند و نمی دانند چه کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
حتی اگر و فقط ۱۰ درصد ادعاهای نماینده اراک بر علیه

وزیر دادگستری صحت داشته باشد ، باید فاتحه اجرای

قانون و امید به نجات کشور و اصلاح این سیستم فشل

و فاسد را خواند
مجل سیسمونی، شاسی بلند و نجومی بگیر خودش مدتها است که از طرف مردم کارت قرمز گرفته و اخراج شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تو گوشی زدن به پلییس راهور فراموش نشه
نه رای می دهم
نه به خانواده ام اجازه رای دادن می دهم
نه به کسی توصیه می کنم رای بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
پس هر چه شد را بپذیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شد آنچه نباید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
11:57 در هر حال هرچه شد باید بپذیری !!!
به حال ما فرقی داشته تا الان مگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شمایی که دنبال رای می گردی!! مردم مدت هاست چیزهایی که نباید بپذیرند پذیرفته اند. با رای ندادن بیش از این نمی پذیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
یارانه خودت میخواد قطع بشه چیکار به خانواده داری؟ یارانه اونا هم قطع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
۱۱:۵۷
در هر صورت ایتفاقات رقم میخوره چ رای بدیم چ ندیم
هیچ فرقی به حال ملت نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بعد از ۴۴ سال تجربه های شکست خورده آقایان که برای انتخابات سینه سپرمی کنند بگویند چرا باید رای داد حاصل ان همه رای ها چه شد
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
چرا هزینه انتخابات دوباره به ملت تحمیل کنیم ...همین اقایان بلدند که چطور دوباره دهان ملت و سرویس کنن وبهتر از اینها چکسی هست....
این دولت و مجلس یار غار یکدیگر هستند. وزیر و وکیل هر دو هیچ کاره هستند. صرفاً جهت خالی نبودن صندلی، مشغول هستند!
اکبر طبری 20 سال در قوه قضاییه در پست معاونت مشغول خدمت بوده. آن هم چه خدمتی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اکبر طبری ب واقع مصداق واقعی شیفته خدمت بود،البته خدمت به دوستانی که برایش لواسان بنام میزدنند
وزیر دادگستری در این مملکت چه کاره است؟ همه کاره قوه قضاییه است.
دعوا ها و حسابرسی های صوری دیگر برای مردم سرگرم کننده نیستند.
من که نماینده نیستم و حرف دو طرف را خواندم وزیر دادگشتری درست گفته و آقا ی بیغش همون رانتی است که همه مردم به آن اعتراض دارند و رای منفی نمایندگان نشاتدهنده رانتی بودن مجلس است و بده بستون بین آنها
متاسفانه هر روز موارد بيشتري از دزدي، كيف قاپي، گوشي قاپي ... در شهر مشهد شاهد هستيم.

چه فايده وقتي انواع و اقسام موشك و پهباد را هوا مي كنيد ولي حريف دزدها و زورگيرهاي داخل كه امنيت مان را سلب كردن نيستيد
حداقل به عنوان جبران ، مقدار قابل توجهی از سود کارخانه. در شهر شازند هزینه کارهای رفاهی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شما دنيا هم بهت بدهند وقتي فرزندانت سرطان مي گيرند چه ارزشي دارد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
۴۴ ساله نفت و گاز مناطق استان خوزستان و بوشهر رو میبرن مرکز و تقریبا هیچی عاید استان‌ها نیست و مردمانشان دقیقا در موقعیت کویت و قطر و امارات هستند ولی فقر در این استان‌ها بیداد میکنه، پس شنا هم چیزی گیرت نمیاد گشتم نبود نگرد نیست
خداشاهده این آقای امین حسین رحیمی چه زمانی که دادستان دیوان محاسبات بود چه وقتی به ریاست دیوان رسید در جریان امور قرار نگرفت که نگرفت و کلا متحیر بود ( البته از حق نگذریم بعضی ها هم بهش میگفتن رحیمی سرگردان یا رحیمی حیران)
وزیر دادگستری با خانواده تشریف ببرند شازند زندگی کنند. ببینم باز هم نگران ۱۵۰۰ میلیارد تومان می شوند؟
این واحد پتروشیمی قرار بود در یکی از شهرهای لرستان احداث بشه. با لابی همین نمایندگان شازند و اطراف، این واحد رو به شازند منتقل کردند. حالا هم دارند این مسائل حاشیه ای رو ایجاد میکنند. مطمئن باشید کاسه ای زیر نیم کاسه هست و اصلا بحث آلودگی وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بنده از همون شهری که قرار بود ایجاد بشه و با لابی اراکی ها به شازند منتقل شد، علیرغم فقر و بیکاری زیاد در شهرم ولی میگم خداروشکر. حداقل در ازنا آب و هوای سالم تنفس میکنیم. هرچند برای هموطنان شازندی هم بسیار ناراحتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
دقیقا، حالا همین نماینده ها اعتراض دارن
رانت و فساد در مملکت بیداد میکند.
تنها راهش این است: هرکس هر کارخانه ای دارد باید محل زندگی خودش و خانواده اش مجاور کارخانه اش باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
عمراً اگر برود انجا! مرگ براي همسايه فقط خوب است
هر دو طرف درست می گویند، هم حرف وزیر دادگستری درست است که کارخانه ۱۵۰۰ میلیاردی را نمی شود تعطیل کرد چون با این کار علاوه بر کاهش محصولات پتروشیمی ای که این کارخانه در سطح کشور یا استان تولید می کند باعث بیکاری افراد بسیاری می شود که در این کارخانه مشغول به کار هستند و از طرفی حرف نماینده شازند هم درست است که اگر کارخانه ای درصد الایندگی بالایی داشته باشد به طوری که این مواد آلاینده منجر به ایجاد سرطان یا سایر امراض دیگر شود باید پیگیری شود و کار گروه تخصصی ای فرستاده شود تا موضوع بررسی شود و اگر صحت گفته نماینده شازند تائید شد کارخانه ملزم به استاندارهای لازم در جهت کاهش آلودگی های زیست - محیطی شود زیرا که کارخانه ای که استاندارهای لازم را نداشته باشد در درازمدت خسارات ناشی از آن دامن خود دولت را هم می گیرد (چه در بخش بیمه ای و چه در بخش زیست محیطی و ...).
چقدرجان انسانها ازچشم بعضی ازمسئولین کم ارزش است ولی اگردادوفریاد مردم آنهارا سرمروت وانصاف نیاورد مطمئنا آه مظلومان دامنشان راخواهدکرفت فکرنمیکنند اگر ۳۰ درصد اعضای فامیلشان مبتلا به سرطانهای صعب العلاج مبتلا شوند چه حالی دارند خوب مردم هم علاوه براینکه فقیر وتنگدستند همان حال رادارند البته بسیاری مسئول دلسوزو دل رحم داریم ولی دوروبرشان چنان احاطه شده که ازبیرون بیخبرند
مشکل امثال تو اینه که ماکیاولیست هستی. هدف وسیله را توجیه می کند. کارخانه 1500 میلیاردی مهم تر از جان مردم یک شهر است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
خداونددرخلقت انسان بخودافرین گفت وای برماانسان نماها که درنابودی انسانهاگوی‌سبقت ازهمدیگرربوده ایم ایکاش ناممان مسلمان نبود که آبروی آنراهم برده ایم
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
یارانه بی یارانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تو اصلا رای میدانی چیست
زياد اذيتش بكنيد پرونده شاسي بلند ها را ميكشد جلو. مواظب باشيد!
کارخانه ای که 1500 میلیارد تومان هزینه شده است بدون هیچگونه وامی چه رانتی میتونه داشته باشد. تاجاییکه سراغ دارم این کارخانه خوراکش از پالایشگاه اراک است و نمیتواد آلودگی به محیط اضافه کند. من این جریان را در چندین نوبت در اخبار شنیده ام. ظاهرا نماینده محترم شازند با این آقایان مشکل خانوادگی و خصوصی دارند. بنا به گفته وزیر همه مجوز ها را دارند. بخش خصوصی اینطوری بدبخت میشود. و از مملکت فرار می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
امضا ء دائی جان ناپلئون ؛ شما که پشت هرخبری دنبال تئوری توطئه میکردی وقتی آمارمرگ ومیربالااست دلیل دیگر ی حتی غیرواقعی بایدیافت که موضوع فیصله یابد
درود بر نماینده شازند. البته نمایندگان اهواز هم گناهی ندارند چون اگر کارخانه شازند ۱۵۰۰ میلیارده ولی اهواز کل پول مملکت رو تامین می کنه بخاطر این جرات نمی کنند حرفی بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تولید ناخالص خوزستان ۱۴ درصد کشور است از توهم بیرون بیایید.
من خودم اراکی هستم .تمام این فیلم بازیها برای استخدام شازندیها در پتروشیمی و پالایشگاه است. والا که آلودگی اراک بدتر از شازند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
تمام روسای ادارات شازند اراکی هست و هیچ دلسوزی به شازند ندارند و پالایشگاه در شازند قرار دارد ولی سهم بیشتر حق آلایندگی و نیروها از اراک هست و در حق شازند ظلم بزرگی میکنند حتی به آب شازند هم رحم نکردند و به اراک بردند در صورتی که خود روستاهای حوزه سد کمالصالح با تانکر آب رسانی می شود. چه ظلمی که اراک در حق شازند نکرده خدا ازشون نگذزه
نگران نباشید این نماینده شازند دلش برای مردم حوزه انتخابیه اش نسوخته .چون در این منطقه هم پالایشگاه و هم نیروگاه و هم پتروشیمی از قبل بوده و اگر حساب آلودگی باشد این صنایع آلوده کننده هستند. آقای بیغش فقط برای جمع کردن رای یک لیست استخدامی از ستاد انتخاباتی خودش به کار خانه های منطقه می دهد و به زور یک عده نیروی فله را به صنایع تحمیل می کند . فقط و فقط برای جمع کردن رای ولا غیر.
تابناک مدیونی اگر نشر ندهی
آقای بیغش لطفاٌ منبع آمار خود را اعلان کنید. بیخود برای سوء استفاده و عوام فریبی آمار ندید. هر صنعتی مسائل خاص خود را دارد، بزرگ کردن مشکلات و قضاوت نادرست و سودجویان برای شما سیاسیون امری عادی شده.
کل اقتصاد مردم شازند وابسته به سه مجتمع بزرگ پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه وابسته است و بدون این صنایع شازند قد یک روستا هم نیست. منافع این صنایع برای شماست، هر وقت لازم بود می شوند آلاینده و هر وقت لازم بود می شوند افتخار جنابعالی.
جناب وزیر دادگستری
اگر کارخانه 1500میلیاردی در یک منطقه به سلامت جسم و روان مردم صدمه می زند باید هم با فشار محیط زسیت تعطیل شود.
ضمنا" باید با کسانی که بدون مطالعه و بررسی فنی و زیست محیطی این کارخانه را در آن محل بنا کرده اند نیز برخورد شود.
دستگاهها و ادوات این کارخانه را می تواند با یک بررسی کارشناسی توسط تمام ادارات ذی ربط در یک محل دیگر جابجا کرد
با رانتی که از سمت آقای جهانگیری معاون اول سابق داشتند، ۲۰ هکتار از یک پالایشگاه دولتی را از آن خود کردند، بنابراین ۲۰ هکتار به یک خانواده داده شده است. آیا این ماجرا سابقه داشته که یک خانواده بتواند این مقدار هکتار زمین را از داخل یک پالایشگاه دولتی غصب کند؟!!!!!
کشور کلنگی کلنگی کلنگی شده
قبلا هواپیماها پشت سرهم سرنگون می شدند حالا قطارها از خط خارج می شوند به چه چیزی می شود اطمینان کرد
از کوزه همان برون تراود که در اوست
اگر کارخانه ایحاد سرطان می‌کنه نه ملایر و نه شازند
قبل از اینکه قضاوت کنید باید مدارک مثبته در تأیید وجود یک ارتباط همبسته بین عملکرد این پتروشیمی و میزان ابتلا به سرطان مردم منطقه وجود داشته باشد. بیماری میتواند از منابع دیگری نشأت گرفته باشد. مثلا
آیا همه آمار ابتلا به بیماری مربوط به دوران پس از آغاز به کار پتروشیمی کذکور بوده است؟
آیا مسئولان پزشکی کشور تأیید میکنند که ابتلا به بیماری صرفا در اثر فعالیت این واحد پتروشیمی است و لاغیر؟
آیا واحدهای پتروشیمی مشابه آن در نقاط جغرافیایی متفاوت هم چنین آثاری ایجاد کرده اند؟
سوالاتی از این دست باید جواب مشخصی داشته باشد تا بتوان درست قضاوت کرد. حتا در صورت تأیید نقش داشتن ایم پتروشیمی در بیماری آیا با صنایع دیگری که همین اثرات را دارند مثل خوروسازی ها و سایر صنایع بدلیل داشتن آلایندگی چه برخ.ردی صورت گرفته و چه کسی پاسخگوی زیان سرمایه گزار برای تولید می باشد؟ چرا مجوز ها بدون بررسی قبلی داده شده تا از سرمایه گزاری ناموجه قبل از انجام آن ممانعت شود.
آیا احتمال ندارد داستان مخالفت این نماینده چیزی متفاوت از آنچه باشد که روی پرده جلویی نمایش می بینیم؟
درصد سرطان. نماینده عزیز چرا دروغ می گویی یه کمی به درصد نگاه کن. 30 درصد در سرطان رقم خیلی بالایی هست.
حتی اگر ده درصد حرف نماینده شازند درست باشد و این مجتمع آلاینده باشد به شازند ظلم بزرگی شده است جالبه بدونید دولت حتی پالایشگاه و نیروگاه و پتروشیمی را صنعت سبز اعلام کرده است و حق آلایندگی قطع شده است بعد ما انتظار داریم پتروشیمی الوند را آلوده اعلام کنند؟ مرکز استان هیچ وقت به شازند رحم نکرده و نخواهد هم کرد عوارض و حق آلایندگی قطره چکانی را هم با خود به اراک و خنداب بردند و حتی آب شازند را هم با خود به اراک بردند در صورتی که روستاهای سربند و شازند با تانکر آبرسانی میشوند . چون لابی گری نمایندگان اراک به خاطر بیشتر بودن نفرات نماینده در مجلس بیشتر است و مسئولین شهرستان شازند هم همه اهل و ساکن اراک هستند و به شهرستان شازند دلسوزی ندارند و شازند را نابود کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست