بازدید 9132
حکم دومین کمیسیون مجلس برای ابقای قانون جاری

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان ۲ سال آخر نه ۵ سال

مرجع ذی صلاح برای تصمیم گیری در این خصوص، کمیسیون تلفیق برنامه توسعه هفتم است که متن نهایی شده لایحه را برای ارائه به صحن علنی تهیه می‌کند. کمیسیونی که حالا خبر می‌رسد در بررسی این بند پیشنهادی، نظر کمیسیون برنامه و بودجه را تایید کرده و رای به تداوم وضع موجود، یعنی قانون جاری در کشور داده که بر اساس آن مبنای پرداختی به بازنشستگان کشوری، میانگین پرداختی ۲ سال آخر افراد است.
کد خبر: ۱۱۸۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 06 August 2023

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان ۲ سال آخر نه ۵ سالبا مخالفت دوباره نمایندگان مجلس با پیشنهاد مطرح شده توسط دولت برای تغییر مبنای پرداختی به بازنشستگان کشوری، کماکان قانون جاری در این خصوص به کار بسته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، از جمله سرفصل‌های مهمی که دولت مردان در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه قرار داده اند، مساله صندوق‌های بازنشستگی است که بسیاری از آن‌ها حال و روز خوشی ندارند و یا ورشکسته شده‌اند و یا به شدت در خطر ورشکستگی قرار دارند و با حمایت‌های دولت و به مدد ردیف خاص در بودجه سالانه کشور سرپا مانده اند.
بحرانی که سالهاست بروز کرده و تقریبا تمامی تدابیر به کار بسته شده برای مقابله با آن راه به جایی نبرده است، تا جایی که می‌بایست هر ساله در موسم تعیین بودجه، ارقام درنظر گرفته برای این منظور رشد تصاعدی بیابد تا ابتدایی‌ترین امور در بسیاری از این صندوق ها، به انجام برسد و بتوانند حقوق بازنشستگان را پرداخت نمایند.

از جمله تدابیری که دولت سیزدهم برای خلاصی از این وضعیت اندیشیده، افزایش سن بازنشستگی، تغییر مبنای پرداختی به بازنشستگان و حتی انحلال یا ادغام این صندوق‌ها و تشکیل چند صندوق کلان است. پیشنهاداتی که پیشتر برخی بر غیرممکن بودن اجرای تمامی شان تاکید کرده و به عنوان مثال یادآور شده بودند که نمی‌شود صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را که متعلق به جامعه کارگری است، در صندوق‌های دولتی ادغام کرد یا صندوق‌های ورشکسته را به آن تحمل نمود.

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان ۲ سال آخر نه ۵ سال

در این میان، اما یکی دو مورد از پیشنهادات مطرح شده بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرده بود؛ افزایش سن بازنشستگی به ۵۳ و ۵۶ سال برای زنان و مردان و همچنین تغییر مبنای پرداختی به بازنشستگان که اکنون میانگین پرداختی به افراد در ۲ سال آخر خدمت است و در لایحه برنامه هفتم توسعه، ۵ سال تعیین شده است. مواردی که هر دو با مخالف نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

البته افزایش سن بازنشستگی پیشنهادی است که در گذشته هم مطرح شده و به نوعی ریشه در برخی تصمیم‌های اتخاذ شده در گذشته دارد؛ تصمیم‌هایی که به تاکید کارشناسان، بی آینده نگری اتخاذ و اجرایی شده و یکی از چندین عواملی است که موجب شده صندوق‌های بازنشستگی به وضع نامطلوب فعلی گرفتار آیند چراکه نسبت بیمه پرداز به حقوق بگیر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به عبارت بهتر، این پیشنهاد به معنای بازگشت اوضاع به روال سابق است که سن بازنشستگی بالاتر بود و موجب می‌شد که افراد بیشتری برای مدت طولانی‌تر حق بیمه بپردازند و افرادی کمتر و برای مدتی کوتاه تر، حقوق بازنشستگی دریافت کنند، در حالی که اکنون شمار افراد حقوق بگیر به شدت افزایش یافته و در مقابل عده کمتری و در دورانی کوتاه تر، حق بیمه می‌پردازند؛ تعادلی که می‌بایست برقرار شود تا به اصطلاح دخل و خرج این صندوق‌ها با هم همخوانی پیدا کند.

تغییر مبنای حقوق پرداختی به بازنشستگان، اما اتفاقی متفاوت است و نگرانی بسیاری از بازنشستگان و حتی افرادی که سال‌های آخر خدمت خود را سپری می‌کنند به دنبال داشت. تغییری که اگر به تصویب می‌رسید، پرداختی به بازنشستگان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌داد و با همین استدلال، این بند از لایحه بعد از طرح در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با مخالفت اعضا مواجه شد و به تصویب نرسید.

تصمیمی که نهایی نبود چراکه مرجع ذی صلاح برای تصمیم گیری در این خصوص، کمیسیون تلفیق برنامه توسعه هفتم است که متن نهایی شده لایحه را برای ارائه به صحن علنی تهیه می‌کند. کمیسیونی که حالا خبر می‌رسد در بررسی این بند پیشنهادی، نظر کمیسیون برنامه و بودجه را تایید کرده و رای به تداوم وضع موجود، یعنی قانون جاری در کشور داده که بر اساس آن مبنای پرداختی به بازنشستگان کشوری، میانگین پرداختی ۲ سال آخر افراد است.

خبری که معنای دیگرش، بازگشت لایحه دولت در این مورد خاص، به قانون بالادستی در این باره یعنی قانون احکام دائمی است که آخرین نسخه از آن در سال ۱۳۹۶ تصویب و ابلاغ شده و تاکید دارد که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت براساس میانگین دو سال آخر است. قانونی که اگر قرار به تغییرش باشد، بایستی روالی متفاوت طی شود نه اینکه در لایحه برنامه توسعه کشور، پیشنهاد تازه در این خصوص ارائه گردد.

روالی که فعلا در دستور کار دولتمردان قرار نگرفته و با توجه به مخالفت دو کمیسیون مجلس با پیشنهاد مطرح شده در لایحه برنامه هفتم توسعه که احتمال تایید این تصمیم در صحن علنی مجلس را به شدت افزایش می‌دهد، بعید است که در دستور کار دولت قرار گیرد. فرجامی که می‌تواند خیال بازنشستگان دولت و آنهایی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند را بابت کاهش دریافتی شان راحت کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
از نمایندگان محترم مجلس بابت اصلاح موارد مربوط به کارگران و حقوق بگیران کشور که به نفع کارگران و حقوق بگیران میشود، بسیار ممنویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
این تصمیم که متاثر از انتخابات پیش رو هست یعنی تیرخلاص بر پیکر نیمه جان صندوقهای بازنشستگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
این طرح اگر مصوب می شد ظلم به کارگران و کارمندان بود
یک کلام :
هیئت محترم تحقیق تفحص مجلس الان خوب وارد فمل شده
من کارمند دولتم
دارم میبینم هر روز نامه و حضور خوبی دارند
به جان خودم اگر فقط 50 درصد اسراف و ریخت و پاشها در برخی شرکتهای دولتی جمع شود ، ابدا ما در صندوقها مشکل نداریم
امیدوارم بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
در پاسخ به برگ چنار کانادا:
عزیز شوخ طبع که هر روز نظرات تقریبا خوبت رو می خونم
نمی دونم ایران تشریف داری یا خارج از کشور
تعجب میکنم با این حجم اطلاعات که دارین چطور نمیدونین اگر این قانون تصویب بشه، حتی اگر ما کارمند رسمی سازمانی هم باشیم حقوق بازنشستگیمون حداقل 30 درصد کم میشه؟
نه برگ چنار عزیزم
بهتره فکر دیگری بکنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
وقتی صندوق ها ورشکست شدند و حقوق شما را ندادند دیگر تشکر نخواهی کرد.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
دوست عزیز ۱۰:۱۴
عزیز دل برادر !
اشکل برگی که در پرچم کانادا دیده میشود ومظهر و سمبل ملی کاناداست برگ درخت افرا هست نه چنار !
درست تشخیص دادید اصولا تیرماهی ادمهای شوح طبعی هستند وجهت اطلاع شما بنده چندسالی هست که بازنشسته شده و به کانادا مهاجرت کرده ام
در دفاع از کامنتی هم که دادم باید عرض کنم کاهش حقوق بازنشستگی بهتر از اینه که کلا بخاطر ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی هیچ حقوقی پرداخت نشه
یکی از دلایل مهم ورشکستگی صندوقها هم همین شرایط اسان بازنشستگی هست واینکه دخل و خرج این صندوقها متناسب نیست یعنی مثلا به ازای هر ۱۰ بازنشستگی و یا بیمه بیکاری یک نفر استخدام میشود وحق بیمه پرداخت میکند و این بالاتس نبودن باعث شده که تامین نقدینگی برای پرداخت حقوق بازنشستگی و بیکاری تقریبا غیرممکن شود
بازم توضیح بدم یا قانع شدی؟
واقعا جای تعجب و تاسف است. چگونه دولتمردان می توانند بدون عذاب وجدان و دغدغه خاطر برای بدبختی کارمندان و بازنشستگان چنین طرح هایی ارائه دهند؟! مگر آنها در این کشور زندگی نمی کنند؟!
بازنشستگانی که دوباره استخدام میشوند را دستگیر و اعدام کنید و حقوقشون را هم پس بگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
بی رحم
مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان ۲ سال آخر نه ۵ سال
این روش بسیار اشتباه و به ضرر بازنشستگان است به این دلیل برای مثال شخصی که ۱۵ سال سابق خدمت داشته و به هر دلیلی از پانزده سال پیش کار نکرده و حالا که به سن بازنشستگی رسیده دو سال آخر ۱۵ سال پیش او مبنای تعیین حقوق او می‌باشد و با توجه به تورم چیزی دست او را نمی گیرد لذا لازم است که دو سال آخر حقوق‌فرد بر اساس ارزش روز محاسبه و حقوق بازنشستگی بر قرار بشود، برای مثال فردی که میانگین حقوق دو سال آخر ۱۵ سال خدمت او در ۱۵ سال پیش یک میلیون بوده است در سال جاری رفم بسیار کمی می باشد و‌حقوق فرد شاید دو‌میلیون تومان هم نشود ولی بر اساس نرخ روز شاید حقوق بازنشستگی ایشان با ۲۵ سال سابقه ده میلیون بسود.
قابل توجه مسئولین سازمان استخدام کشوری، بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های دیگر و مسئولین بالا که شاید اصلا به این موضوع فکر نکرده اند.
پاسخ ها
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
حرف شما درست است ولی این اتفاق خیلی کم ممکنه برای افراد بیفته و غالبا بالای 90 درصد افراد بازنشته 30 سال فرایند خدمت رو طی میکنن و اعمال مبنای 5 سال برای حقوق بازنشستگی به شدت به ظرر بازنشستگان خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
وقتی تورم بی داد میکند با همین تحلیل ها صندوق ها ورشکسته می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
برگ چنار عزیزم بیخیال شو لطفا
این فرمایش شما عده قلیلی رو پوشش میده
ولی منی که 27 سال خدمت کردم و یقینا دو سال آخرم بر مبنای افزایش وزارت کار حقوقم بیشتر از میانگین 5 سال خواهد بود
جان مادرت این موضوع رو بسپار به مردم و تو احتمالا وضعت خوبه
مبنای حقوق هر چه میخواهد باشد باشد ولی به نرخ روز ، شخصی که مثلا بیست سال خدمت کرده و ده سال پیش رابطه بیمه ای او قطع شده حالا بر اساس حقوق ده سال پیش حقوقش نعیین میشود که بی عدالتی محض است چون با توجه به تورم میانگین حقوق دریافتی ده سال پیش جهت تعیین حقوق بازنشستگی در زمان حال مبلغ ناچیزی خواهد بود.
تابناک جان لطفا اینرا به مسئولین انتقال بدهید .
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
صحیح می فرمایید
متاسفانه این روزها اخراج کارگران قراردادی بسیار افازیش یافته و کارگرانی که بعد از 20 سال خدمتشان مجددا به کار گمارده شده اند دیگر توان روزهای اول را ندارند و کارفرمایان حقوق های پایینی را برایشان در نظر می گیرند که در زمان بازنشستگی طبق همین قانون می خواهند 2 سال آخر را در نظر بگیرند که ظلم به کارگران و کارمندان قراردادی است که حقوق پایینی دریافت می کنند
مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان ۲ سال آخر نه ۵ سال
این روش بسیار اشتباه و به ضرر بازنشستگان است به این دلیل برای مثال شخصی که ۱۵ سال سابق خدمت داشته و به هر دلیلی از پانزده سال پیش کار نکرده و حالا که به سن بازنشستگی رسیده دو سال آخر ۱۵ سال پیش او مبنای تعیین حقوق او می‌باشد و با توجه به تورم چیزی دست او را نمی گیرد لذا لازم است که دو سال آخر حقوق‌فرد بر اساس ارزش روز محاسبه و حقوق بازنشستگی بر قرار بشود، برای مثال فردی که میانگین حقوق دو سال آخر ۱۵ سال خدمت او در ۱۵ سال پیش یک میلیون بوده است در سال جاری رفم بسیار کمی می باشد و‌حقوق فرد شاید دو‌میلیون تومان هم نشود ولی بر اساس نرخ روز شاید حقوق بازنشستگی ایشان با ۱۵سال سابقه ده میلیون بشود.
قابل توجه مسئولین سازمان استخدام کشوری، بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های دیگر و مسئولین بالا که شاید اصلا به این موضوع فکر نکرده اند.
اصلاحیه اشتباهات تایپی متن
در بند "ر" ماده 29 اصلاح صندوقهای بازنشستگی لایحه دولت آمده است که اگر کسی زودتر از 30 سال بخواهد بازنشسته شود به ازای هر سال زودتر دوسال از سنواتش کمتر می شود یعنی اگر کسی با 25 سال بخواهد بازنشسته شود 15 روز حقوق میدهند که این واقعا راهزنی در روز روشن است در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد که 25 سال حق بازنشستگی کم کنی و 15 روز حقوق بدی؟ مگه ما مسئول ورشکستگی صندوقهای بیمه هستیم؟ صندوقها باید عرضه داشته باشند که پولها را سرمایه گذاری کنند و سود آوری داشته باشند. چرا زمانیکه صندوقها غارت میشدند به فکر صندوقها نبودید؟ چرا زمانیکه پنج سال بخشودگی می دادید به فکر نبودید؟ انموقع که 25 ساله ها را با 30 روز حقوق و پرداخت تمام مزایا و پاداش(حتی پرداخت سهم بیمه مستخدم) بازنشسته کردید به فکر نبودید حالا می خواهید 25 ساله ها را با 15 روز حقوق بازنشسته کنید.زهی اندکی تفکر و عدالت!!!
خوشبختانه با هوشیاری مجلس توطئه دشمنان نظام برای کاهش معیشت بازنشستگان و به خیابان کشیدن آنها با شکست مواجه شد
باید به کسی که اولین بار به ذهنش رسید پنج سال آخر را مطرح کند تبریک گفت. آخه آدم بی درد! با وضعیت فعلی باید ملاک ماه آخر خدمت باشد نه پنج سال آخر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
احسننننننننننتتتتتتتت
بايد همه صندوقهاي بازنشستگي حسابرسي شوند تا مشخص شود با پولهاي مردم چه مي كنند كه ورشكسته شده اند
دولت مردان و مدیران نالایقی که همواره باید دست در جیب مردم کنند این بار در جیب بازنشستگانی که قدرت تامین حداقل های زندگی خود را ندارند.
تمام برنامه های دولت در راستای حذف کامل طبقه متوسط و بردن تمام مردم به زیر خط فلاکت است و بس.
چه لطفی !!!با این وضع بالا بردن حقوق ها مخصوصا طی 4 سال گذشته، کیفیت حقوق ها را به کمتر از یک پنجم رسوندید و به جای عذر خواهی شدید از مردم به دنبال میانگین 5 سال هم بودید؟
حقوق بازنشسته ها حتی اگر با آخرین حقوق و مزایا و حتی پرداخت تمام و کمال اضافه کار و ... هم محاسبه بشه باز هم به مراتب کمتز ار تورم فعلی و حقوق واقعی قبلی هستش
از سال 1384 حقوق بنده از میانگین 1200 یورو در ماه بدون در نظر گرفتن افزایش 18 سال سابقه و 8 گروه بالاتر و دو ارتقاء در شغل از کارشناسی به کارشناسی خبره به کمتر از 250 یورو در ماه رسیده!!!!
شرم حیا خوب چیزیه!!!
مسولان بفرمایند که حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که جزو کار گران و

بازنشستگان حداقلی بگیر و خانواده شان هستند

چگونه با ماهی کمتر از ۸ میلیون تومان که( معادل ۱۵۰ دلار) میباشد زنده بمانند؟

در حالیکه خط فقر و معیشت در بالای ۲۵ میلیون تومان( معادل ۵۰۰ دلار) میباشد ؟

چرا دولت رئیسی در دو سال گذشته عملا بر خلاف قانون مصوب، موجبات تشدید

فقر و فلاکت و بدبختی گرسنگی و رنج و عذاب اکثریت مردم را باعث شده است ؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
دورانی که یک نفر دو ساعت مفید کار کند و 5 نفر بخورند گذشته برای نمردن از گرسنگی باید چند نفر از خانواده طولانی مدت کار کنند
افزایش سن بازنشستگی هدف اصلی است ،این مورد برای رد گم کردن هدف عنوان وحذف میشود.در این مقاله هم یطور ضمنی افزایش سن بازنشستگی را تایید کرده است.غافل از اینکه دولت شاید به زور تعدادی کارمند و کارگر را چند سالی بیشتر مجبور به کار و پرداخت بیمه جهت جبران سوءمدیریت ،اختلاس و دزدی هایی که در صندوقهای بازنشستگی اتفاق افتاده نگه دارد ولی با عدم استقبال از ورود نیروهای جدید چه خواهد کرد؟در هر صورت این بار هم مثل همه تصمیم های چهل سال گذشته تصمیمی به ضررکارگر و به نفع سرمایه دار اتخاذ خواهد شد.
این جور مصوبه های پوپولیستی در سال انتخابات از سوی نمایندگان به معنی چاپ پول در سالهای آتی و ضرر بیشتر برای همان بازنشستگان خواهد بود.
باید مبنا 5 سال پیش باشه که احتمال تبانی را کمک کنه
اساتید خوزه باید در مورد فلسفه بازنشستگی به دولت کمک کنند حقوقی که برخی از بازنشستگان می گیرند حرام است و گریبانگیر آنها خواهد شد ما باید به جای بازنشستگی انفاق و کمک به مسکین و یتیم را احیا کنیم و بار سنگین بازنشستگی که باعث ایجاد نقدینه و مشکلات برای دولت اسلامی می شود را از دوشش برداریم بازنشستگیهای غیرضرور دولت اسلامی را از وطایف اصلیش باز می دارد
پاسخ ها
رضا
| Brazil |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
خدا شفات بده
باید تاسف خورد کارمند با حقوق امسال اگر بازنشسته بشه هنوز از تورم عقب است چه برسه به میانگین دو سال یا پنج سال .
اگر صندوقهای بازنشستگی دچار بحران هستند به خاطر عدم پرداخت سهم دولت به این صندوقها و سیاستهای غلط گذشته است حالا کدوم رسم و مرام و قانونی اجازه میده طوعونش رو کسانی پرداخت کنند که سالها حق بیمه پرداختند تا در سالهای پیری اندک درآمدی داشته باشند. خدا رو خوش نمیاد .... انقدر دست توجیب مردم محروم و گرفتار نکنید ...
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
منظور شما تاوانش بود دیگه ؟؟طوعونش؟؟!! !!!خیلی محلی و محاوره ای نوشتی دیگه
مشکل اصلی از آنجاست که بودجه عمومی دولت بجای صرف در صندوقهای بازنشستگی صرف نهاد ها و سازمانهای خود ساخته و صوری می شود که بعضا دهها برابر یک وزارتخانه اصلی بودجه به آنها داده می شود.
نمایندگان محترم حالا دنبال راهی برا کسری صندوق‌های بازنشستگی باشند که یکی از آنها سه یا پنج سال آخر بود همسان‌سازی یا ۹۰درصد باید اجرا شود
قابل توجه نمایندگان فکر کردید با حرف زدن همه چیز درست می شود مشکل صندوق ها را حل کردید رفتید دنبال شاغلین در همین یک موضوع عیار خود را نشان دادید بعد از ظهر هم نمی توانید برنامه ریزی کنید
این یک لایحه ظالمانه و تبعیض آمیز هست که یک عده ای چند سال قیب با 25 سال کار با حقوق کامل 30 روز و دریافت کامل پاداش سی ساله بازنشسته شوند و الان بخواهند دیگر کارمندان حال حاضر را که مثلا 25 یا 26 سال کار کرده اند با افزایش سن بازنشستگی تا 8 الی ده سال دیگر نگه دارند.این یک ظلم و بی عدالتی محض هست. صندوقهای بازنشستگی هر ضرری کرده اند مردم که نباید جوابگو باشند. مسئولین مربوطه و ذی ربط و خود دولت باید جوابگوی ضرر آنها باشد نه مردم بی گناه
به مرگ میگیرند تا به تب راضی باشند
تنها کاری که باید بکنند این است که سن بازنشستگی را به 10 سال پایین تر از سن امید به زندگی افزایش دهند بقیه مسایل حل میشود
تمام برنامه های دولت در راستای حذف کامل طبقه متوسط و بردن تمام مردم به زیر خط فلاکت است و بس.
چون به نفع یک قشر خاص است فقر عمومی مردم
برگ چنار عزیزم بیخیال شو لطفا
این فرمایش شما عده قلیلی رو پوشش میده
ولی منی که 27 سال خدمت کردم و یقینا دو سال آخرم بر مبنای افزایش وزارت کار حقوقم بیشتر از میانگین 5 سال خواهد بود
جان مادرت این موضوع رو بسپار به مردم و تو احتمالا وضعت خوبه
تا زمانیکه افراد فقط منافع خود را می بینند نه منافع جمع را وضعیت همین است خوب برگ گل بید مجنون شما شانس ۲۷ سال خدمت داشته ای و شاید دیگری به هر دلیل نتوانسته کاری پیدا کند و فقط ده سال سابقه بیمه و آنهم ده سال ماقبل بازنشستگی بوده
این که گفته می شود تعداد کسانی که حق بیمه می دهند نسبت به تعداد کسانی که حقوق بازنشستگی می گیرند کم شده و در نتیجه صندوق‌ها تحت فشارند یا ناشی از نادانی است یا ناشی از حقه بازی. حقوق بازنشستگی افراد نه از حق بیمه پرداختی افراد دیگر بلکه از همان مقادیر حق بیمه‌ای که فرد طی سی سال پرداخت کرده و صندوق به نمایندگی از وی آنرا در زمینه‌های سودمند سرمایه‌گذاری کرده پرداخت می شود. اگر صندوق‌ها حق بیمه پرداختی ما را برای آینده خودمان سرمایه‌گذاری نمی کنند و آنرا صرف حقوق بازنشسته‌ها می کنند بخاطر اینست که مدیران این صندوق‌ها انسانهای سهمیه‌ای ناشایسته هستند که فقط خورده‌اند و دزدیده‌اند.

برای حل کل مشکلات مملکت اگر فقط اجازه داده شود پنج سال کار دست افراد کاردان و غیر وابسته شود کافی است.
آقای رئیسی ، آقای آیت الله ، آقای دکتر !

متاسفم برای خودم که به تو رای دادم ! شک نکن اگر این لایحه ننگین تصویب می شد اولین کسی که علیه تو و دولتت تو کف خیابان پاستور شعار می داد من و امثال من بودیم که گولت را خوردیم !
تو اصلا نباید اجازه میدادی این لایحه از دولت انقلابی صادر شود برادر عزیز !

کارمند دولت
چون:
اکثر نمایندگان تصمیم گیر در ارتباط با لزوم احیای صندوق های بازنشستگی
به نحوی مستقیم یا غیر مستقیم ،نهایتا از مزایای بازنشستگی ،حداقل ، یکی از این صندوقها برخوردار میباشند »د
لذا :
طبیعیست که نمایندگان مزبور ، منافع شخصی و کوتاه مدت خودرا در استفاده از صندوق ها ، بر منافع عمومی و دراز مدت حیات خود صندوق ها ار جحیت بخشند
پیشنهاد من این است که :
فقط افرادی در تصمیم سازی برای این صندوقها نظر بدهند که یا منافع شخصی از صندوقها نداشته باشند و یا از افراد بازنشسته شده صندوقها باشند
میانگین سال آخر منصفانه است نه میانگین دوسال آخر
به دلیل تورم بالا
همون دوسال اخرهم اشتباهه بایدبرمبنای پست سازمانی فردی که جای بازنشسته نشسته حکم زده شده وحقوق پرداخت بشه چون بهرصورت سایرمزایاخودبخودحذف میشه مثل اضافه کار،ماموریت حق جذب کارانه وبقیه مزایاکه درهرصورت بازنشسته حتمادریافتی حدودشصت درصدشاغل خواهدداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم