بازدید 2839
۱

هشدار وزیر دفاع آمریکا نسبت به تضعیف توان ارتش

وزیر دفاع آمریکا نسبت به آمادگی و حفظ توان نیروهای ارتش این کشور هشدار داد و گفت با کناره‌گیری برخی فرماندهان ارتش برای اولین بار در تاریخ، دو قوای رزمی بدون فرمانده مانده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 06 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ایندیپندنت، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نسبت به آمادگی و حفظ توان رزمی نیروهای ارتش این کشور هشدار داد و گفت با کناره‌گیری برخی فرماندهان ارتش برای اولین بار در تاریخ این کشور، دو قوای رزمی ارتش بدون فرمانده مورد تأیید سنا، باقی مانده‌اند.

آستین گفت که عدم تأیید فرماندهان جدید ارتش توسط سنا در عملکرد این قوا اخلال ایجاد کرده و ممکن است بر روابط آمریکا با متحدان و شرکایش در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

لوید آستین گفت: «امروز برای اولین بار در تاریخ وزارت دفاع آمریکا، دو نیرو از چهار نیروی رزمی ما بدون رهبران مورد تأیید سنا فعالیت خواهند کرد.» او افزود: «تیم‌های خوب به رهبران خوب نیاز دارند و این برای حفظ آمادگی کامل نیروهای رزمی ما حیاتی است.»

ژنرال ارتش، جیمز مک‌کانویل، در آستانه بازنشستگی است و ژنرال رندی جورج، معاون کنونی فرماندهی، برای احراز مقام فرماندهی موقت ارتش نامزد شده است. همچنین ژنرال تفنگداران دریایی اریک اسمیت، برای فرماندهی نامزد شده است، اما به علت اینکه صلاحیتش از طرف سنا تأیید نشده است، به شکل موقت این سمت را در اختیار دارد.

این افراد عملاً در سمت‌های فرماندهی قرار دارند، اما قادر به انجام اموری که مستلزم تأیید سنا باشد نیستند. بنابراین نمی‌توانند به محل سکونت یا دفاتر اصلی نقل مکان کنند و دستورالعمل‌های رسمی برای برنامه‌ریزی‌های آینده را صادر کنند. همچنین برخی اختیارات از جمله اختیارات مربوط به بودجه، به طور خودکار تحت اختیارات رهبران موقت قرار نمی‌گیرد.

توبرویل در اظهارنظر اخیر خود گفت برنامه‌ریزی درباره صلاحیت نامزدهای وزارت دفاع به قانونگذاران دموکرات بستگی دارد. او گفت: «من مانع تأیید کسی نمی‌شوم و هیچکس را از رأی دادن منع نمی‌کنم.» او گفت که «دموکرات‌ها می‌توانند این نامزدها را به رأی بگذارند، اما معلوم است که نمی‌خواهند این کار را بکنند».

دموکرات‌ها گفته‌اند که رأی‌گیری انفرادی برای هر یک از صدها نامزد مورد نظر برای سمت‌های وزارت دفاع ماه‌ها طول می‌کشد و وقت سنا را برای رسیدگی به مسائل دیگر تلف می‌کند. کنگره آمریکا در حال حاضر در تعطیلات تابستانی است؛ به این معنی که رأی‌گیری احتمالی ممکن است چند هفته دیگر صورت گیرد.

پیش‌تر در ماه ژوئیه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، لیزا فرانکتی را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا معرفی کرده بود. مایکل گیلدی، فرمانده کنونی نیروی دریایی آمریکا، روز دوشنبه بازنشسته می‌شود و فرانکتی به شکل موقت جانشین او خواهد بود تا زمانی که از طرف سنا تأیید شود.

ژنرال نیروی هوایی چارلز کوینتون براون نیز به‌عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک ارتش معرفی شده است تا وقتی که ژنرال مارک میلی در آخر ماه سپتامبر این سمت را ترک می‌کند، جانشین او شود.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از بنیاد هریتیج، ارتش آمریکا را «ضعیف» توصیف کرده و نوشته بود که ارتش در برابر خطرات قادر به دفاع از منافع ملی آمریکا نخواهد بود. براساس گزارش بنیاد «هریتیج»، قدرت سخت افزاری ارتش ایالات متحده مثل گذشته توانمند نیست.

در این راستا، وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که این گزارش روند نگران‌کننده‌ای را توصیف می‌کند، زیرا ارتش آمریکا را «ضعیف» و در معرض ناتوانی در برآورده کردن منافع ملی معرفی می‌کند.

بنیاد هریتیج توانایی ارتش آمریکا را برای پیروزی در دو درگیری بزرگ منطقه‌ای به طور همزمان ارزیابی کرد، برای مثال درگیری در خاورمیانه و جنگ در شبه جزیره کره و تاکید کرد که ارتش ایالات متحده قادر نیست حتی با «یک درگیری بزرگ منطقه‌ای» مقابله کند، زیرا بودجه پنتاگون متناسب با تورم نیست، و ارتش به ویژه در نیروی دریایی و هوایی با کاهش شدید بودجه مواجه است.

وال استریت ژورنال با اشاره به کاهش قدرت فناوری آمریکا در مقایسه با چین افزود: در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰، ناوگان آمریکایی از ۲۹۱ به ۲۹۶ فروند افزایش یافته است، در حالی که ناوگان چین در همین دوره از ۲۱۶ به ۳۶۰ فروند رسیده است.

این روزنامه به نقل از بنیاد هریتیج هشدار داد که به دلیل ثابت بودن بودجه در برابر تورم فزاینده، وضعیت در نیروی هوایی ایالات متحده بسیار بدتر است و رتبه «بسیار ضعیف» را دریافت کرد.

در پایان این گزارش آمده است که ایالات متحده اگر بخواهد از منافع و میهن خود محافظت کند، باید بیشتر برای ارتش هزینه کند.

در حال حاضر حدود ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا به بودجه نظامی اختصاص می‌یابد و در مقایسه با ۵ تا ۶ درصد در دهه ۱۹۹۰ میلادی، حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
احمق نزدیک 900میلیارد دلار هزینه نظامی کمه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی