بازدید 2734

هشدار نارنجی هواشناسی؛ گرما و شرجی در خوزستان

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه هشداری جوی سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 05 August 2023


به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز شنبه 14 مرداد ماه، اطلاعیه جوی سطح نارنجی تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اطلاعیه با عنوان"هشدار هواشناسی سطح زرد" از استقرار توده هوای گرم – افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی طی شنبه 14 مرداد تا یکشنبه 15 مرداد ماه جاری خبر داده شده همچنین وقوع دماهای ۴۸ و۴۹ درجه و بالاتر به ویژه طی روز شنبه مورد انتظار است.

مناطق متاثر از این سامانه شامل شنبه: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش هایی از شمال استان و یکشنبه: وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی افزایش رطوبت و شرجی صبحگاهی و شامگاهی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعت های اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از حضور در معرض نور مستقیم خورشید، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و... در زمان های حضور در معرض خورشید، خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، در صورت روشن نمودن آتش در مراتع اطمینان از خاموش کردن کامل آتش در مراتع پیش از ترک محل و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست