بازدید 2657

گرامیداشت نیم قرن رابطه ویتنام و ایران

مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ویتنام و ایران در هانوی پایتخت این کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 04 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از صدا و سیما، گرامیداشت نیم قرن رابطه ویتنام و ایرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ویتنام و ایران در هانوی پایتخت این کشور برگزار شد.
معاون وزیر خارجه ویتنام در مراسم بزرگداشت برقراری نیم قرن روابط دو جانبه ویتنام و ایران که مقامات رسمی، سفرا و دیپلمات‌های چند کشور جهان حضور داشتند؛ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمدن دیرینه و فرهنگ منحصر به فردش نزد مردم ویتنام عزیز و محترم است.‌ها کیم نوک، با اشاره به تاریخ طولانی سرزمین ایران افزود: بازرگانان ساسانی قرن‌ها پیش با گذر از چالش‌های فراوان، موفق شدند فرهنگ ایرانی را به واسطه تجارت به ویتنام بیاورند به طوری که امروز ترجمه بسیاری از اشعار منحصر به فرد ایرانی را به عنوان منبعی سرشار از نوآوری و ذوق بویژه برای بهره برداری شاعران و نویسندگان ویتنامی در اختیار داریم.
وی خاطرنشان کرد: این تعامل دیرینه فرهنگی و تبادلات در پنجاه سال اخیر پایه‌های مهم توسعه روابط را میان دو کشور بوجود آورده است.‌ها کیم نوک اضافه کرد: دو کشور با اشتراکات فراوان و مزایای مکمل از موقعیت خوبی برای توسعه دوستی و همکاری و همچنین ترویج صلح و ثبات در دنیا برخوردار هستند.
وی با اشاره به سفر آتی رئیس مجلس ویتنام به ایران تصریح کرد: اطمینان دارم رئیس مجلس و هیئت همراه بواسطه مهان نوازی ایرانی‌ها با گرمی مورد استقبال قرار خواهند گرفت و فرصت می‌یابند روابط دو کشور توسعه دهند و تحکیم بخشند.
سفیر کشورمان نیز از روابط پنجاه ساله ایران و ویتنام بر اساس سه مولفه احترام متقابل، توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و شکل گیری همکاری‌های سازنده متقابل در چند جانبه گرایی یاد کرد.
علی اکبر نظری به برخی نقاط اشتراک دو کشور نظیر استقلال طلبی، عدالت، آزادی خواهی، و استقلال طلبی و همچنین پیگیری سیاست‌های مبتنی بر چندجانبه گرایی، اشاره و خاطرنشان کرد: مخالفت با یکجانبه گرایی و حفظ تمامیت ارضی، هیچ نقطه ابهامی را در تاریخ روابط سیاسی دو کشور بر جای نگذاشته است.
سفیر کشورمان با معرفی برخی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی بر همکاری دو جانبه در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری، فرهنگ و تبادلات مردمی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست