بازدید 2248

انتقاد کره شمالی از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به تایوان

کره شمالی بامداد جمعه ضمن انتقاد از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به تایوان، نسبت به وقوع جنگ در منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده است، «مائنگ یونگ ریم» مدیر کل اداره امور چین در وزارت خارجه کره شمالی گفت که طرح ارائه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تایوان، یک تحریک خطرناک سیاسی و نظامی و نقض فاحش اصل چین واحد است.

در این بیانیه آمده است که این نیت شیطانی آمریکاست که تایوان را به پایگاهی پیشرفته علیه چین و سنگری در خط مقدم برای اجرای استراتژی خود برای مهار چین تبدیل کند.

این بیانیه می‌افزاید که منطقه آسیا و اقیانوسیه، از جمله شبه جزیره کره و تنگه تایوان، نه صحنه‌ای برای فعالیت نظامی ایالات متحده و نه مکانی برای تجارب جنگی است.

پیونگ یانگ همچنین به آمریکا هشدار داده است که بهای سنگینی را برای تحریک منافع اصلی چین خواهد پرداخت.

پیش تر سخنگوی وزارت دفاع ملی چین گفته بود: کمک‌های نظامی آمریکا به تایوان، امنیت این منطقه را به خطر انداخته است و ما از کاخ سفید می‌خواهیم که کمک‌های نظامی به این منطقه را متوقف کند.

آمریکا پیشتر از بسته کمک تسلیحاتی جدید این کشور به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار رونمایی کرد.

پکن بارها از ایالات متحده به عنوان مهمترین تامین کننده تسلیحات تایوان خواسته است که ارسال تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.

چین تایوان را جزء قلمرو خود می‌داند و در سه سال گذشته فشار نظامی بر این جزیره را افزایش داده است. این کشور هرگز از توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان دست نکشیده است اما مقامات تایپه می‌گویند فقط مردم تایوانی می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

در اوایل ماه جاری، مارک میلی ژنرال ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده و متحدانش باید در سال‌های آینده تحویل تسلیحات به تایوان را برای کمک به دفاع از جزیره تسریع کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی