بازدید 2143

برکناری نخست‌وزیر تونس و انتخاب «احمد الحشانی»

رئیس جمهور تونس نخست وزیر کنونی این کشور را برکنار و «احمد الحشانی» را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 02 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از العین، بعد از گذشت ۲ سال از حضور «نجلاء بودن» در پست نخست وزیری تونس، «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور وی را برکنار کرده و «احمد الحشانی» که یک فعال اقتصادی در این کشور به شمار می‌رود را به عنوان نخست وزیر تونس تعیین کرد.

به نظر می‌رسد این اقدام رئیس جمهور تونس تلاش برای بیرون آوردن کشور از بحران اقتصادی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

الحشانی یکی از مسئولان بلندپایه بانک مرکزی و کارشناس حقوقی و فارغ التحصیل دانشکده حقوق سیاسی و اقتصادی تونس به شمار می‌رود.

وی یک شخصیت ناشناخته و غیر معروف در رسانه‌ها به شمار می‌رود که به گفته برخی تحلیلگران از پشت دیوارهای جهان سیاست و احزاب سیاسی پا به میدان گذاشته است. الحشانی دومین نخست وزیر تونس بعد از اقدامات صورت گرفته در این کشور در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

منابع آگاه اعلام کرده اند که الحشانی با مواضع خصمانه اش علیه گروه اخوان المسلمین و حمایتش از قیس سعید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شود.

به گفته این منابع، الحشانی به دلیل فعالیت‌های اقتصادی اش به عنوان نخست وزیر تونس انتخاب شده است. قیس سعید در مراسم معارفه الحشانی تاکید کرد که تونس نباید به عقب بازگردد.

رئیس جمهور تونس، نجلاء بودن ۶۵ ساله را در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان نخست وزیر تونس انتخاب کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست