بازدید 59530

قالیباف: کشور نیازمند تصمیمات سخت و تلخ است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است، گفت: باید این تصمیمات را بگیریم و پای آن بایستیم و بفهمیم که این تصمیمات قابل اجراست.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 01 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲) در دیدار رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت ماه محرم و ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های ملت ایران گفت: یکی از افتخارات ما در جمهوری اسلامی این است که امام عزیزمان امت اسلامی را با فرهنگ کربلا، شهادت، عزت، شرافت و آزادگی آشنا کرد و همه ما مکلفیم که در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام (ره) می‌فرماید این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ادامه داد: زمانی که ما به مقطع تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تا به امروز نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که نقش محرم و صفر و نقش فرهنگ عاشورا در در زندگی مادی و معنوی ما اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه جا دارد از همه شهدا که پیشقراولان این مسیر و این صراط مستقیم بودند، من جمله شهدای بزرگ از جامعه مهندسی مانند شهید تندگویان، شهید باکری، شهید رجب بیگی و شهید حسن روشن یاد کنیم، تصریح کرد: هزاران شهید مظلوم چه در دوران دفاع مقدس و چه در بین  مدافعان حرم، هر کجا را که نگاه می‌کنیم، درخشیده‌اند و همه ما در هر جایگاهی که در این کشور مشغول به خدمت هستیم، مدیون یکایک آن‌ها هستیم و باید از خداوند بخواهیم این فرصت را به همه عطا کند تا همه ما به این موضوعات بیندیشیم و از این موضوع غفلت نکنیم.

بدون شک جامعه مهندسی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است

قالیباف با بیان اینکه در کشور ما بدون شک جامعه مهندسی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است افزود: هر زمان که این جامعه پای کار بوده و پیش رفته است، انسجام  و رشد بیشتری داشته است و به موضوعات هم از جهت تشکیلاتی و ساختاری و هم از جهت آموزشی و تربیتی توجه کرده و در کشور گام‌های بزرگی برداشته است و امروز نیز شاهدیم که زیرساخت‌هایی که توسط فعالان این سازمان در کشور اتفاق می‌افتد، مایه افتخار است.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد:، چون در کشور مشکلاتی وجود دارد، ما در همه محافلی که هستیم بیشتر به نقد و مشکلات می‌پردازیم، هرچند نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجهی کنیم، اما از هر طرف که نگاه می‌کنیم، همیشه به بخش خالی لیوان نگاه کردن، هم ظلم به خود و هم ظلم به جامعه است.

وی ادامه داد: به دوستان در هر محیطی که کار می‌کنم می‌گویم که اگر در شرایطی مغرور شدید و اندیشیدید که کار بسیاری انجام داده‌اید و طلبکار هستید و غرور پیدا کردید، به کار‌های بر زمین مانده نگاه کنید تا متوجه شوید آنقدر کار بر زمین مانده وجود دارد که کار‌های انجام شده در مقابل آن‌ها قابل ارائه نیست. اما مواقعی که ممکن است روحیه‌تان به دلایلی ضعیف و منفعل شود به کار‌هایی که انجام شده نگاه کنید. وقتی به این کار‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که کار‌های بزرگی نیز در کشور انجام شده است.

قالیباف گفت: با توجه به تجربه ۴ دهه خدمت در حوزه‌های مختلف، برداشت، فهم و تجربه خود را می‌گویم که متأسفانه همیشه وقتی به چالش‌های موجود می‌رسیم، دو موضوع را مطرح می‌کنیم. نخست آنکه اعتبار و پول نداریم و تحریم هستیم و دوم اینکه می‌گوییم اختیار نداریم. من خود به‌عنوان خدمتگزار که دستی بر این آتش داشتم و دست خود نیز زیر این سنگ آسیاب بوده است، بیان می‌کنم که هر دو موضوع مذکور بهانه است.

اشکال ما در حکمرانی است، در حالی که ما فکر می‌کنیم مشکل ما پول و اختیار است

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند موضوع حکمرانی که مطرح  می‌کنم، برای اکنون یا یک سال یا دو سال اخیر است در حالی که اگر به مجموعه بحث‌هایی که در حوزه کارآمدی و کارآمدسازی که مبتنی بر حکمرانی است، داشته‌ام، نگاه کنید، مشخص می‌شود که بیش از ربع قرن بر این موضوع تأکید دارم.

وی ادامه داد: اشکال ما در حکمرانی است، در حالی که ما فکر می‌کنیم مشکل ما پول و اختیار است، ما به این حکمرانی توجه نمی‌کنیم و پول و اختیار خود را نیز از بین می‌بریم.

قالیباف افزود: وقتی بحث از حکمرانی می‌کنیم، خود حکم از دو عنصر ساخته می‌شود؛ تشخیص علمی و تصمیم سیاسی. زمانی که آقای شکیب (رئیس سازمان نظام مهندسی کل کشور) حرف از ساختمان می‌زند، از ۶ یا ۷ منظر سخن می‌گوید. زمانی که ما می‌خواهیم در ابعاد مختلف تصمیم بگیریم، متوجه می‌شویم که موضوعات بخشی نداریم، به هر موضوعی باید از ابعاد مختلف توجه کرد. یعنی تشخیص علمی را در یک حلقه و سیر مسیر تصمیم‌سازی را به طور دقیق و همه جانبه ببینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکال ما اینجاست که ترکیب بین تشخیص علمی و تصمیم سیاسی را توأم با هم انجام نمی‌دهیم، ادامه داد: در بسیاری از تصمیمات یا فقط تصمیم سیاسی می‌گیریم یا فقط تشخیص علمی می‌دهیم. برای حکمرانی به هر دوی این موضوعات نیاز داریم و ترکیب این دو موضوع با هم ما را پیش برده و به ما توسعه، پیشرفت و رشد در همه ابعاد را می‌دهد.

وی با ذکر مثالی به تشریح موضوع مذکور پرداخت و گفت: ما در کشور حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم که حداقل ۴ هزار کیلومتر از این ۱۴ هزار کیلومتر، کم استفاده است، یعنی هر چه نگاه می‌کنیم می‌بینیم این همه هزینه برای این ۴ هزار کیلومتر شده، اما خروجی آن چیست؟ این موضوع یعنی از بین رفتن ۳۰ درصد منابع. درحالی که تصمیم سیاسی، این بدبختی را برای ما ایجاد کرده است چرا که در واقع تصمیم سیاسی بدون تشخیص علمی صورت گرفته است.

وی در همین زمینه اظهار کرد: اینقدر راه آهن آنتنی ایجاد شده و مسیر راه آهن را به جایی می‌کشانیم که نمی‌دانیم آخر آن کجا می‌رود! وقتی که از بهره برداری از راه آهن می‌پرسیم یا سرعت حرکت بار، بیان می‌شود که سرعت حرکت بار در ساعت به طور متوسط ۵ کیلومتر است، یعنی اگر یک فرد پیاده راه بیفتد، بار خود را از سیستم قطار زودتر به مقصد می‌رساند! این در شرایطی است که ما در نقطه ترانزیتی منطقه و جاده ابریشم قرار داریم.

قالیباف با بیان اینکه ما در تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر ریل مترو داریم، اظهار کرد: از جهت فنی، کار و کنترل این ظرفیت را داریم که هر ۲ دقیقه یک قطار را داشته باشیم، معنی این حرف یعنی اینکه ما در روز می‌توانیم ۸ میلیون مسافر را جابه‌جا کنیم، اما با وجود اینکه همه زیرساخت‌ها را ساختیم، اما هر ۷ دقیقه یک قطار می‌آید، یعنی فقط ۲ میلیون مسافر را جابجا می‌کنیم. این خسارت را چه کسی وارد کرده است؟ آیا پول وجود نداشته یا اختیار نبوده؟

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: وقتی ما حرف از حکمرانی و مهندسی می‌زنیم، در یک ابعاد گسترده مقصر آن هم ما هستیم، همه به سهم خودمان.

قالیباف با تأکید بر اینکه حکمرانی ما دچار اشکال است، گفت: لذا من اولین نکته‌ای که می‌خواهم اشاره کنم، این است که پیش از آنکه بر اعمال دیگران نظارت کنیم، به اعمال خود توجه کنیم. از خودمان سوال کنیم. خودمان با خودمان حرف بزنیم، به وجدانمان مراجعه کنیم، به فرصت‌هایی که داریم نگاه کنیم. من معتقدم یک عنصر انقلابی، یک مدیر با اراده، در هیچ زمانی اینگونه نمی‌نکرد که ما فرصت و تهدید داریم، برای هیچ مدیر با اراده‌ای تهدید وجود ندارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه هر چه وجود دارد، فرصت است، گفت: فرصت‌ها باید به دو دسته تقسیم شوند؛ فرصت با ریسک و فرصت بدون ریسک. از قضا تحول، پیشرفت و جهش زمانی حاصل می‌شود که فرصت‌های با ریسک انتخاب می‌شود.
وی گفت: من در جامعه مهندسی نیستم، اما افتخارم این است که تشخیص دادم و فهم کردم که جامعه مهندسی ما چه بخش نهاد‌های دولتی، چه بخش نهاد‌های عمومی غیردولتی و چه بخش خصوصی، افرادی کارشناس و خبره کار هستند. من هیچ نسبت تخصصی با کار مهندسی ندارم، اما فهم مدیریتی من می‌گوید جامعه مهندسی کشور بی نظیر هستند، اگر کسی در جایگاه کاری و مسئولیتی بتواند در حوزه حکمرانی تشخیص علمی و تصمیم سیاسی را به درستی کنترل کند که در مسیر خود هدایت شود، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد و ما این قابلیت‌ها را از دست می‌دهیم.

قالیباف با اشاره به شعار مهندسان یا راهی پیدا می‌کنند یا راهی می‌سازند، بیان کرد: زمانی که من در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و در شهرداری با این جامعه کار می‌کردم، هر ایده‌ای که داشتیم، وقتی این را به‌عنوان مسئله مطرح می‌کردیم، آن مسئله حل می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که فرق بین مسئله و مشکل را نمی‌دانیم، ما همیشه به دنبال حل مشکل هستیم، این در حالی است که تا زمانی که مشکل را تبدیل به مسئله نکنیم، هیچ مهندسی نمی‌تواند آن را حل کند. اول باید مسئله را درست بفهمیم، هر مسئله‌ای که طرح کردیم مهندسان در این شهر آن را حل کردند و لذا این ظرفیت در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: ما بر تمرکززدایی و کوچک کردن دولت تأکید می‌کنیم، در دهه ۷۰ سازمان نظام مهندسی تشکل شد و تصدی گری‌ها رها شد. با صراحت باید بیان کنم که با همه زحماتی که می‌کشیم، کاری کنیم که حیثیت فنی، اعتبار فنی و صلابت این مجموعه همیشه در ذهن مردم مثبت باشد.

قالیباف خطاب به جامعه مهندسان گفت: هر نقطه‌ای که در قانون نیاز به اصلاحات داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم تا گره از کار شما باز شود تا پرسرعت گام بردارید. اگر پیشنهادات به صورت خلاصه داده شود، قول می‌دهم تا قبل از پایان این دوره مجلس، این قانون را اصلاح کنیم.

ما در سال حدود ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی هدر می‌دهیم

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به نتایج یک گزارش، گفت: ما در سال حدود ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی هدر می‌دهیم! اما بعد از برجام، بحث‌هایی که درباره توتال مطرح می‌شود، مربوط به این است که حدود ۴ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شود و اکنون نیز این شرکت رها کرده و رفته است؛ درحالی در سال ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی هدر می‌دهیم.

وی افزود: براساس گزارشی که چند روز گذشته خواندم فقط در حوزه حمل و نقل و مسکن و بخشی از صنعت حدود ۶۷ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ هدر رفته است، بعد اکنون برای ۸ میلیارد دلار چقدر سیستم تلاش می‌کند.

رئیس مجلس با بیان این که راهکار حل مسائل وجود دارد و مهندسان ما می‌توانند آن را حل کنند تصریح کرد: اگر ما بتوانیم حداقل از این ۶۷ میلیارد دلار در دو حوزه حمل و نقل و مسکن، سالی ۱۰ میلیارد دلار احیا کنیم، اتفاق بزرگی رقم می‌خورد و این وضعیت نشان می‌دهد که پول داریم، امکانات داریم، اما مدیریت صحیح نداریم.  

قالیباف با اشاره به اینکه در دو مقطع زمانی یعنی دهه ۷۰ و زمانی که در شهرداری تهران حضور داشته، درگیر کار‌های مرتبط با ساخت و ساز بوده است، اظهار کرد: سرجمع که نگاه می‌کنیم در برخی زمان‌ها در وزارت راه و شهرسازی به عنوان بخش حاکمیت، وزیری می‌آید که سازمان نظام مهندسی را بازوی پرتوان حاکمیت می‌داند و زمان دیگر نیز وزیری می‌آید که سازمان نظام مهندسی را یک مزاحم می‌داند! اما باید بپذیریم سازمان نظام مهندسی منحصربه فردترین جا برای توسعه و مردمی‌ترین جا برای توسعه است. در اینجاست که من می‌گویم حیثیت حرفه‌ای‌تان، حیثیت تخصصی‌تان و افتخارآفرینی که برای تاریخ ماندگار است را باید انجام دهید.

قالیباف با بیان اینکه اگر مشکل مسکن مردم را حل کنیم، مردم نه از ما یارانه و نه هیچ دیگر نمی‌خواهند، اظهار کرد: حل مشکل مسکن به تنهایی حل مشکل دائم معیشت آن‌ها است، در حال حاضر زن و مرد اگر مسکن نداشته باشند و به صورت دو شیفت نیز با هم کار کنند، نمی‌توانند اجاره خانه را بدهند.

وی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است، گفت: باید این تصمیمات را بگیریم و پای آن بایستیم و بفهمیم که این تصمیمات قابل اجراست. با یک برنامه پنجساله باید ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم. تا زمانی که ثبات اقتصادی برقرار نشود، رشد اقتصادی معنا ندارد. این برنامه باید متمرکز شود تا ثبات اقتصادی را به کشور بیاورد، البته مطمئن باشید که بخش قابل توجه آن برعهده شماست. ما ان‌شالله بسترسازی آن را فراهم و بی‌شک پیشنهادات قانونی شما را پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان در پایان تأکید کرد: در برنامه هفتم مصمم هستیم که برنامه‌ای را بنویسیم اجرایی بوده و اجرا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۶۶
چقدر دیر میفهمید چطوری مشکلات حل میشه!!!!!
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
کاش دیر میفهمیدن،اینا خودشون زدن به نفهمیدن که چطور مشکلات حل میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
یه کم از این تصمیمات تلخ رو برا خودتون بگیرین و از حقوق و مزایا و ریخت و پاش هاتون کم کنید . همه اش برای مردم ؟؟؟/
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
برای شما تلخه چون باید از ایران بروید
اقای قالیباف مگر تصماتی تلخ تر از تصمیماتی که تاکنون در مملکت گرفته اید ممکن است ؟
کشور نیازمند اتخاذ تصمیمات تلخ وسخت است !
یعنی سختر از اینکه هست؟
خدا خودش بخیر کنه !!!
تصمیم سخت خانواده آقای قالیباف: باید تصمیم بگیریم که سیسمونی بچه ها را از ترکیه تحریم و سیسمونی ایرانی بگیریم...
تصمیم سخت مردم: از یکی از شنبه های پیش رو باید بنزین را لیتری ۱۵ هزار تومان بخریم...
تصمیمات مجلس شما و دولت محرومان همیشه تلخ برای مردم بوده و شیرین تر از عسل برای شما مانند جراحی اقتصادی سال قبل
آخی یک جوری صحبت میکنه که آدم فکر میکنه تا الان هیچ پست مقامی نداشته و اصلا تو تمام مشکلات مملکتی ایشون نقش نداشته
احسنت سردار دلاور.
خدا به داد مردم از دیت تو افرادی مثل تو که نمی دانید چه خبر است برسد
آقای قالیباف اگر امثال تو از منصبت استعفا می‌دادید بزرگترین خدمت رابه مردم میکردی
آقای قالیباف تصمیمات چند ساله شما و دولت محترم شبه ابیطالب را برای مردم رقم زد،خواهش میکنم ته عمرتان دیگه تصمیم نگیرین
آقای قالیباف نظر شما عالیه درصورتیکه آپارتمان استانبول را بفروشید ازانچه در ترکیه خرید کردی ومردم راازان منع میکردی عذرخواهی کنی وحقوق ودارایی خودت را شفاف سازی کنی و بعد تمامی نمایدها اینکار را بکنند وحقوق خودتان را با حقوق رییس مجلس آلمان و تمام کشور های اروپایی یکسان کنی
شما فقط وظیفه دارید آسایش را خودتان فراهم کنید اما در مقابل ملت فقط سلب آسایش.
مگه تا حالا شیرین بوده که میخواد تلخ بشه الان روزگار ملت جهنمه از تصمیمات شماها دنیا روبه جلو شد ومادر حال نابودی
سخت ترین و بهترین و شجاعانه ترین تصمیم کنار رفتن شماهاست....
ممنون میشیم
آقای قالی باف بین بین الاه تا این ساعت و تارخ مرداد ۱۴۰۲ ی کار مثبت برای کشور و مردم انجام دادی جون بچه ات راستش بگو
تا الان که همه تصمیمات شماها کام مردم رو تلخ کرده دیگه میخواین چکار کنین؟ یه تصمیم رو توو این چهل و چهار سال بگو که به نفع مردم بوده
تصمیمات سخت شما، افزایش قیمت نان و حامل های انرژی و سپس دوباره کاهش ارزش ریال است و باز هی تکرار کردن. قالیباف مدیر چندان توانمندی نیست بلکه دیگران فاجعه اند.
چه مجلسی داریم ملت رو بیچاره کردین هنوز ول کن نیستین
تصمیمات سخت ؟!
فکر می‌کنید با شعار دادن اقتصاد صنعت زیر ساخت حمل نقل ووو علی وار انجام میشه این همه در آمد داریم باید خرج مملکت کنید تا کاری روزمین نمونه
و این بایدها کی اجرا میشود خدا داند .
باسلام خدایی چقدر حرف میزنید باید مسولین عمل خودرا به مردم نشان دهند البته حرف خوبی زده مشکل اساسی مسکن است که دولت خیلی راحت میتواند به کل ملت ایران حتی زمین مجانی تحویل دهد ان وقت خود مردم میتوانند خانه ای برای خود داشته باشند چون مردم نمیتوانند زمین خریداری کنند خیلی افزایش قیمت داشته یک فرد حقوق بگیر تا صدسال هم نمیتواند زمین خرید بکند چرا ایران عقب افتاد چون سیاست ما غلط بوده باید باجهان تعامل بکنیم به خاطر منافع مردم خود فقط حرف نباشد عمل بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
زمین مجانی فقط توی بیابان است . برای ساخت یک شهرک قابل سکونت باید قبلش فکر آب و برق و خیابان کشی و مدرسه و کلانتری و .... هم بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
اتفاقا بیخ گوش هر شهری کلی زمین فنس کشیده خالی بنام منابع طبیعی و چنگلداری وسپاه وبسیچ و ارتش و اطلاعات و ریس این و اون هست ،راحت میشه برای کل جوانان زمین رایگان داد ،وام مسکن جهت ساخت داد بعد هم عمران و آبادی پیش میاد هم کلی امکانات شهری آب و برق و گاز و مرسه به اونجا منتقل میشه و این خودش عامل رونق هست،جهت درک این مسأله کافی هست یک رو ز را در حاشیه هر شهری که هستی قدمی بزنی تا متوجه زمینهای هزار هکتاری فنی و دیوار کشی بنام انواع و اقسام رانت خواران دولتی باشی
این حرفهای کوچه بازاری را مردم بهتر از رئیس مجلس میدونند پس مسئولین کشور چه کاره هستن اگر نمی توانند این خیانت به کشوره که پستی را گرفتی که شایستگی نداری باید راهکار بدید و عملی کنید و هدف و راه داشته باشید بله انرژی در کشور هدر می ره چون دارید هر سال خودرو از رده خارج مصرف بالا تولید می کنید روابط درستی با دنیا ندارید تحریم هستید نمی تونید تکنولوژی جدید وارد کشور کنید وظیفه شما هست که روابط بین الملل و سیاسی را درست کنید وظیفه شما هست راه درست را برید و fatf را تصویب کنید و تحریمها را بردارید تا به کشور و مردم اینقدر ضرر نخوره
بگیر تصمیم سردار تلخی وسختی ما ملت هست شما که میری ترکیه کانادا ما خودمون کشتی شکسته رو تعمیر میکنیم البته اگه شما سفره انقلاب رو جمع کنین
همش هدف بالا بردن قیمت بنزین است آقای قالیباف
تنها تصمیم سخت وسازنده ای که امثال شما بایند بگیرند این است که ازجای بزرگان پایین بیایند.
تکیه برجای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر...
تصمیمات سخت برا شما سختی نمیاره روزگار مردم را سیاهتر میکنه
شبت به خیر..... سیسمونی
هزینه ها و تلخی اش برای مردم و شیرینی هایش برای مسوولیتی که حتی برای خرید سیسمونی نوه خود به خارج از کشور میروند. بنظر من که معامله خوبیست.
واقعاوقتی یادم میفته که مسئول بلندپایه دریخچال خونشوکه بازمیکنه هیچی توش نیست.وشرمنده زنوبچش میشه.دلم عمیقامیسوزه.واسه همین خونواده رفتن ترکیه کارکنند.توخونه مردم تابتونن سیسمونی واسه نوه شون بخرن.تاجلوخانواده دامادسرافکنده نباشن
این تصمیمات سخت و تلخ قطعا برای مردم بیچارست برای شما عزیزان زحمتکش که نیست خاطر مبارک خود رو تلخ نکنید که دقیقا هیچوقت چنین نخواهدشد
علی برکت الله
همه این تصمیمات بخدا دروغه مردم را سرگرم میکنید با این شعارهای دروغی
الان 45تصمیمات سخت وطاقت فرسا گرفتید کافی نبود ؟
از محمود احمدی نژاد یاد بگیر که با ۴۵ تومان ناقابل سر ملت ایران گذاشت کلاهی گشاد و سیاست آزاد سازی قیمت‌ها را کلید زد و امروز خود را از رمان و زمان طلبکار
تصمیم سخت یعنی پیدا کردن ساده ترین راه حل
گران کردن و فشار بیشتر به ملت آوردن
مهم نیست تورم یر ملت چی می آورد
به دنبال گرانی سوخت و انرژی
تاسع
تصمیمات سخت یعنی گران کردن بنزین و برق و اب و گاز
جناب خوب انرژی رو هدر ندهید شما مسئول هستید اما اگر منظورتان گران کردن بنزین است آقا تکنولوژی تولید موتور های کم مصرف یا. واردات خودرو کم مصرف را پیگیری و اجرایی کنید همه اش که نباید مردم تاوان بدهند. البته که راهترین کار از جیب مردم خرج کردن است.
بله درست میگید، ولی این تصمیم‌گیریها نباید توسط شما و افراد اردوگاه شما گرفته شود، چون با تصمیم و افکار شما در حال حاضر با سر خوردیم زمین، تصمیم باید توسط افراد آگاه،میهن‌دوست و مروم دوست صورت بپذیرد
این بابا هم همیشه دنبال تصمیم کبری هست
جناب دکتر خلبان مهندس رییس مجلس تا زمانی که تحریم ها برقرار است سخت ترین تصمیمات هم اثری نخواهد داشت.
امثال تو کناره‌گیری کنند کشور گلستان میشود این دولت و مجلس انقلابی را منحل کنید کشور آباد می‌شود
فقط حرف و شعار ! جوانان این کشور در حسرت شغل و ازدواج @
کشور بیش ازهمه نیازمند بازگشت متخصصان واقعی بامدارک واقعی از دانشگاههای معتبر است
کشور نیاز به تغییرات مهم وسخت دارد
۱- همین رئیس مجلس و اعوان و انصارش
تمام متن راخواندم وبه این نتیجه رسیدم که منظورآقای قالیباف فقط گران کردن حامل های انرژی بود، خوب بنده ی خدا اول حقوق ومزایارا آزاد ودلاری حساب کن بعدحرف ازآزادسازی قیمت حاملهای انرژی بزن، نمیشودحقوق ریالی به مردم داد وبنزین وگازوییل و... رابادلاربه مردم فروخت
آقای قالیباف از ورودتان به مجلس همه کاراتون تلخ بوده برای ملت خودت بگو غیر مشقت چی داشتی برای مردم تا پایان این مجلس هم وقت داری به تلخیات اضافه کنی ایرانی به شما رای نمیده!!!!
دل کندن از میز سخته
یکبار تصمیم سخت گرفتید ،جراحی اقتصادی کردید دوباره چی می خواهید. حتما مشتاقی اعضا و جوارح ملت رو هم بفروشید .بسم الله ملت رمقی برای فرار از دست شما ندارند.
ماهم میدانیم اقای قالیباف پس زودتر این تصمیمات تلخ وسخت رابگیرید تا کار از کار نگذشته است وما مردم هم کمک میکنیم انشا الله
صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی
آقای قالیباف ما سال ها است که هر روز شاهد این تصمیمات سخت و تلخ هستیم تو را به حق آن کس که می پرستی یک بار هم که شده برای این مردم تصمیم راحت و شیرین بگیرید.
سختی فقط برای مردهست م
تاحالاکه این مجلس برای ملت بیچاره تصمیمی نگرفته که عملی بشه لابدمیخان تصمیمی بگیرند که عملی بشه مثلاً به نام ملت وبه کام خودشون
سالها در تلخی وسختی هستیم تازه باید تصمیم بگیریم ?!
دوباره نزدیک به انتخابات حرف های گنده گنده میزنند . این توپ وتشر را به خود بزنید که مثل سرطان تو این مملکت پخش شده اید و می تازید. طعنه را به کی میزنید . شماها دارید هر روز آزمون و خطا انجام میدید
بعد از چهل سال یه حرف درست زد
آقای قالیباف دیگه راجع به مرغ ده هزار تومانی چیزی نمیگه. دولت روحانی را تحت فشار قرار داد که مرغ 25000تومانی گران است. حال که دولت خودشانی مرغ را به صدهزار تومان رسانده دیگه ساکت شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
اون ارز 4200 هم اشتباه بود هم ایجادش هم حذفش
تاکنون چه تصمیم شیرینی گرفته شد که حالا تلخ نباشد ،،ازحذف ارز ۴۲۰۰ت و افزایش بی حد کالاهای اساسی ،،تابنزین و هرروز بدترازدیروزبودن
جناب آقای قالیباف لطفا شما تصمیم نگیرید چون براتون بد میشه
ما هیچی از حرفاش نفهمیدیم ،کمتر با احساسات مردم بازی کن،همش از انقلاب مایه میزاره،جای این کارا،فکری برا اشتغال زایی فقرا کنید که هفتاد ملیون توی کشور هست
ایشون میشه دیگه اظهار فضل نکنند؟
سردار همین قدر که مردم ایران را بدبخت کردید بس است اگر بخدا اعتقاد دارید از این تلخ ترش نکنید !!!
فقط میدونم خیلی جالب هستید
حکایت تلخ و شیرین است. برای مردم تلخ ولی برای شما و دوستانتون شیرین است‌
سردار کاپیتان سحت برای کی؟ مردم یا شما؟
دولت انقلابی مجلس انقلابی پوست مردم را کندید.شما اینکاره نیستید کار را به اهلش بسپارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
والا دارو دسته خاتمی هم اهلش نیستن
به خاطر سخت گیریها غیر ضروری نظام مهندسی هزینه ساخت افزایش یافته متناسب با افزایش هزبنه های ساخت، هزینه های نظام مهندسی و صدور پروانه هم افزایش یافته و این یعنی گرانی مسکن،چرا؟
آیا کشورهایی که از نظر اقتصادی و صنعتی پیشرفت کرده اند، تصمیمات سخت و تلخ گرفته اند که به اینجا رسیده اند؟! آنها چه تصمیماتی گرفته اند که ما نگرفته ایم؟!
چرا تا به حال تصمیمات سخت و تلخ گرفته نشده است؟! عاملان اصلی آنها کی هستند؟!
آقای دکتر خلبان سردار قالیباف مطمئن باش اگر این تصمیم سختی که میگی ب ضرر مردم باشه مردم هم درمورد شما تصمیم سخت میگیرن.
آقای قالیباف مشکل شمایید اگر می‌دانستید و نکردید و در پایان دوره نمایندگی برای 5 سال می‌خواهیم تصمیم سخت بگیرید برای رفاه مردم چه مصوبه‌ای داشتید که اجرایی شد ولی گرفتن پول از مردمرا قانونی کردیدشعار ساخت مسکن بس است
در کشور ترکیه برای خرید تصمیمات تلخ بگیر
قالبلاف و همفکرانش مسبب همه بدبختی های این مردم هستند و روزی پاسخگو خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
البته استارت همه چیز با هاشمی بوده
تنها مشکل سرزمین ماهری سیسمونی است که آن هم با رفتن به کشوربرادرترکیه حل می شود
از یخچال تون چه خبر .پر شد
تا با امریکا کنار نیاید هیچ اتفاقی برای ملت پیش نخواهد امد نهایت روسیه ایران رابمفت میفروشد وکاری ازدست این اشغالگران برنمیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
خیلی کشورهای افریقایی با امریکا کنار اومدن هیچ مشکلی حل نشد متاسفانه شماها هم نمیفهمید مشکل چیه فقط همه چیز سیاسی میبیند باید با کار تلاش کشور ساخته بشه
شما بجای هزار قانون بی معنی که تا بحال وضع کردی وروز به روز وضع ملت ایران بدتر شد با وضع یک قانون میتوانید کل مشکل را حل کنید برای کل انتخابات از شورای ده تا مجلس و رئس جمهور و حتی استخدام در تمام ارکانهای مملکتی مبانی تایید صلاحیت عکس بشه به زبان ساده که توهم بفهمی تمام کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند رد صلاحیت و تمام کسانیکه رد صلاحیت شدند تایید شوند بعد از مدت کوتاه مشکلات بتدریج حل می‌شود وبجای افزایش ارزش دلار روزانه ارزش ریال روزانه ترقی میکند
ما مردم خودمون بردیم تصمیم بگیریم به شرطی رفراندم واقعی بزارید
جناب دکتر سردار خلبان مهندس قالیباف . بهترین کار شما برا این ملت بدبخت و فلک زده اینه که شما وامثال شما که ماشاالله به وفور یافت میشوید .دسته جمعی با یک صلوات محمدی پسند .مثل ژاپنی ها هاراگیری کنید .بلکه شاید ایران و ایرانی روی خوش زندگی رو ببینن
واردات خودرو را آزاد کنید خودرو برقی هیبریدی بیارید در عرض یکسال مصرف بنزین نصف می‌شود وسالی 52 میلیارد دلار تو جیب تون میاد
سخت ترین تصمیم برای شما و امثال شما استعفا است و دوری از ارکان قدرت
آقای قالیباف بهترین خدمت شما به مردم خداحافظی از صحنه سیاست است
بهتره کناره گیری بفرمائید کار شما نیست مملکت داری.به قول کروبی اگر مملکت داری اینجوریه ننه جون کروبی هم بلده
آقای قالیباف مشکل کشور از جای دیگری آب میخورد واین حرفهای شما مثل کوبیدن آب در هاونگ هستش. تازما نی که کشور در چهارچوب مدیریت درست پیش نرود .. وقدرت بصورت متمرکز دردست یک شخص باشد که سیاستهای خارجی وداخلی تحت اراده وامر او تعین شود .ونسبت به تصمیمات اشتبا ه به کسی هم پاسخگوو نباشد .تازمانی که یک مجلس قوی ومر دمی نداشته باشیم ۰که از حق مردم دفا ع کند .ونتواند قوانینی را به تصویب برساند که منافع اکثریت مردم درآن تامین شده باشه ۰تا زمانی که یک نماینده نتواند حرفهای خودش را آزادانه بزند ..که نکند برایش پرونده امنیتی ودهها تمت ناروا ساخته نشود .تازمانی که نیرویهای متخصص وکار بلد به دلایلی از کار کنار گذاشته شده وافرادی بیسواد وچاپلوس جای آنها را پرکنند . تازمانی که عده ایی تند رو وبیسواد وعقب افتاده از دنیای امروز به هر قیمتی اندیشهای نا پاک وزد آزادی وزد انسانی خود را بخواهند بشکل قانونی درآورده ومجلس هم از ترس بخواهد مطیع دستوراتشان باشد فارغ از هز ینه هایی که به کشور تحمیل خواهد کرد فرمایشات شما میتواند .صرف تبلیغات برای خودتان باشد.



.
واقعا انسان خنده اش می گیره جناب قالیباف ۴۴ ساله،شما و امثال شما کشور را به اینجا رساندید عوام فریبی کافی است
اتوبان دو طبقه صدر رو هم با همین منطق «تصمیم سیاسی با تشخیص علمی»ت ساختی!!؟
آخه تو را چه به ریاست مجلس؟
البته با تصمیمات سخت قالیباف این فقط مردم هستند که باید تحمل کنند مسئولین با خانواده که در خانه های لاکچری وزندگی عالی هستند وبه مردم میگند تحمل کنید چیزی تا موفقیت نمانده
ازآنجایی که یک گروه هستند که کل اختیارات کشور از اول انقلاب دست آنها بوده و هیچ وقت به جوانها میدان داده نشده وان گروه به هیچ وجه حاضر نیست صندلی را کنار بگذارد
لذا روند نزولی کیفیت اقتصادی همین طور خواهد بود ..وشعار دادنها وجابه جا شدن صندلی بین این گروه آخرش این کشوررا نابود خواهد کرد
بهترین تصمیم این است که کنار برید و کار را به کاردان بسپارید ۴۰ سال است که تصمیم تلخ برای ملت و شیرین برای خودتان گرفتید
یعنی بزودی بنزین گران خواهد شد
آقای قالیباف کامنتهای مردم رووجدانن میخونی؟!!! اگه خوندی به قول خیلی‌ها میتونی با استعفا تصمیم سختو بگیری وبری تا مردم از حرکت گاز انبریت در امان باشند.
شما که از 19 سالگی فرمانده گردان بودین تواقع بیشتر نمیشه کرد اگه یه کمی سواد داشتی اول باید اقتصاد درست بشه اقتصاد با چی درست میشه رابطه با کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری خارجی ها در کشور اشتغالزایی. خروج اتباع خارجی افغان. پاکستانی. هندی. از کشور که راه تنفس هر ایرانی جویای کار گرفته. مرمت آثار باستانی و گردشگری و فعالیت‌های برای جذب توریست و درآمد از این راه. و هزاره تصمیم درست. نه اینکه تلاش کنید یک اختلاس بزرگ دیگه ایجاد کنید. که الان میخواین دست مهندسان باز باشه مگه قبلاً دست اینا بسته بوده. هر چی ریسی در سال میلیون مسکن ساخت
گرانی فیلترینگ عقب ماندن از تکنو لوژی از این سخت تر هم داریم
اماده‌سازی‌مردم‌بیچاره‌برای‌ابر‌تورمی‌دیگر‌ولی‌با‌ترس‌ودودلی‌ازخشم‌گرسنه‌گان
اقای قالیباف،علم و تخصص شما نظامی بود!، بخدا بروید همون تو پادگان خدمت کنید مثمر میتونید باشید-از خوت شروع کن مایه بذار ،کارو بدین دست کاردان
میخان بنزین رو گرون کنن باقیش شعره
کشور تصمیم شخت وتلخ نمی‌خواهد این تصمیم تلخ ب ای شما این است کهاز منصب قدرت پیاده بشوید وکار را به کاردان بسپارید شما در طول این 43 سال ثابت کردید که توان اداره کشور به روش صحیح را ندارید فقط با زور گرسنگی توانستید مدیریت کنید آقای سردار
بد بختی اینه که اگر مردم خونه نوارن تقصیر مسولین شماها وهزینه های گزافی است که شهرداری بابت هیچ خدمتی از سازنده ها درافت میکنه وبازم کمشونه وهرروروز میان بیل وکلنگ سازنده رو میبرن وتا پول ندی ولت نمکنن. لطفا جلو ای کارا رو بگیر پول حذف پارکینگ از سازنده خونه میگیره شهر داری بعد میگه تو برو تعهد بده که اگر ما این پولو تو جای دیگه به جیب زدیم اعتراضی نداسته باسی .
حالاچرا تلخ
آره صبر کنید ایشان بررسی و مداقه نهایی را به عمل بیارند و نتیجه غایی را خدمت شما بیان کنند.
معنی حرفهای ایشان این است که میخواهند مملکت را منفجر کنند
خیر باشه دیگه چه خوابی برای مردم بدبخت دیدین؟ والا هنوز جای اون جراحی ناموفق اقتصادی تون به شدت درد می کنه و عغونت کرده دکتر!!!
بگو بنزین را می خواهیم گران کنیم ... کار به این آسانی هم داریم ...
هنوز جای تصمیم های سخت قبلی درد میکنه لطفا اجازه بدید یکم التیام پیدا کنه بعد دوباره تصمیم سخت بگیرید
جناب آقای قالیباف :
۱استقلال بانک مرکزی با محوریت حفظ ارزش پول ملی و تحمیل تسهیلات تکلیفی توسط شما و دوستان گرامیتان از شبکه بانکی برداشته بشه
۲)پذیرش aftf و برجام توسط شما و دوستان جنابعالی ...
۳)افراد شایسته و بایسته و با لیاقت جانشین افراد بی کفایت و چاپلوس و متملق بشه در امور حاکمیتی و تصمیم گیری
۴)تصمیماتی که گرفته میشه ارجحیت منافع ملی مقدم بر عقاید ایدولوژیکی باشه
نیاز نیست شما و دوستان دلسوزتان تصمیمات سخت و تلخ برای مردم بگیرید...
توراخدا فقط اگر میتونی میتونی حرف نزنی دل مرددردمیاد
آقای قالیباف قبول کن که به درد ریاست مجلس ، ریاست جمهوری ، نمایندگی مجلس نمیخوری ، تو فقط بلدی شعار بدی از یک ساعت سخنرانیت پنجاه دقیقه ش شعارهای توخالی و حرف از شهیدان و راه شهیدانه ...مملکت از این شعار دادنها ضربه خورده کسی باید بر مسند امور تکیه بزنه که بجای شعار دادن کار بکنه گوش مردم از این شعارها پر شده و الآن شعار دادن رو توهین به شعور خود قلمداد میکنه .اقا با یک استعفای دسته جمعی مردم رو شاد کنید این تنها کاریه که میتونی با قدرت انجامش بدی
بهترین تصمیم برای ملت و سخت و تلخ ترین تصمیم برای مسئولان بی کفایت اینست که کار مملکت رو به کاردان بسپارند به مدیرانی که بتوانند در کوتاه ترین زمان وحدت ملی ایجاد کنند و کاستی ها را جبران کنند و گرنه تمام تلاش ها هدر خواهد رفت.
ای کاش جوانانی داشتیم شاد و معتقد
در محرم ک صفر و ایام سوگواری مقید به مراسمات مدهبی بودند
و در ایام نوروز و باستاتی در کتسرت های شاد مجاز
که جوان نه از انبر بوم بیفتد نه از این بر بوم

ولی بعصی ها جوان عمگین مذهبی بیشتر دوست دارند ،که متاسفانه مقابلش
ان طرف هم جوان ولنگار برهنه غیر مدهبی شکل میگیرد
پشت همه این وعده‌ها، هدفی جز جاه طلبی و حفظ بقا بیشتر نیست.
لایحه ی دو فوریتی و اصلاح قیمت حاملها. خدا به‌خیر کند.
متاسفانه با اینکه کسانی هستیم که به این جماعت رای دادیم تصمیم سخت یعنی گران کردن بنزین برق اب نه تصمیم که ران تخواران جمع کنند هرچی فشار باز میخان روی مردم بیارن
کشور نیازمند تصمیمات ساده و شیرین است . بازگشت به شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب و رابطه با کل دنیا بدون شعارهای روسی و رفع تحریمها و رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی و رفاه مردم . همانقدر ساده و شیرین و انقلابی
آقای قالیباف.میدانید چطور یک بازنشسته با ماهی ده ملیون زندگی کند.
در حالی که مرغ و گوشت هر کیلو ۱۲۰۰۰۰و ۵۰۰۰۰۰تومان شده.
آقای قالیباف خروجی چهار ده خدمت رسانی شما چه می‌باشد ؟
به خدا هم دین و ایمان مردم را متزلزل کردید و هم دنیا را برایشان جهنم.
تصمیمات سخت این که ۱ برید با آمریکا بدون واسطه مذاکره کنید و تمام مسائلتون را حل کنید تحریم را بردارید ۲ خودتحریم نباشید اف ای تی اف را بپذیرید چون دوستای جون جونتون چون روسیه و چین هم پذیرفتن مصرف انرژی به دلیل خودروهای آزرد خارجی که ما چاره ای نداریم جز خریدشون لوازم برقی آزرد خارجی که چاره ای نداریم جز خریدشون کی مقصر شما ها که کاسب تحریمی‌
آقای سردار مردم خوب می دانند که تصمیمات سخت مذاکره مستقیم و بی واسطه با آمریکا و حل کلیه ی مسائل از جمله رفع تحریم ها است ۲ رفع خودتحریمی پذیرش قواعدمالی بین المللی یعنی اف ای تی اف و پالرمو است
اگر تو این کشور حمله به سفارت باب نبود و افرادی که از دیوار سفارتهای بالا می‌رفتند مشخص میشد به پشتوانه چه کسانی این کار را می‌کنند وضع ما این نبود
لطفن ,خواهشن یک تصمیم شجاعانه و سخت بگیرید همین امروز چمدان را ببندید و برای همیشه برید. بخدا ٥ سال بعد ایران آباد خواهد شد.
مهمترین و بهتریت تصمیمی که میتونه گرفته بشه کنار رفتن مسئولین بی لیاقت و آمدن توانمندان واقعی و با لیاقت و دلسوز.
پاتون که رو خرخره مردم هست بیشتر فشارش بدین! کشور رو به باد دادین با بی لیاقتیهاتون
آقای قالیباف تا هالا هر چه تصمیمی که گرفتید مردم وکشور را به خاک سیاه نشانید دیگر چه تصمیمی دارید
مدیریت اسقاطی خودتان رادرست کنید وحقوق مردم رارعایت کنید.تصمیم سخت نمی خواهد.خودرویی که با10برابرقیمت جهانی به مردم داده شودجنایت است.بیمارستانهای دولتی عملا خدماتی راارائه نمی دهند.جاده ها شده جاده های مرگ.
بد بخت فقط و فقط قشر حقوق بگیر که کسی هم به فکرشون نیست . داریم با مشکلات زندگی میکنیم . نه دولت ونه مجلس به فکر نیستند . فقط داد سخن بیهوده . چنان کردیمو چنان میکنیم در آخر هیچ . مسئولین حالا هی برید در مقابل خدای بزرگ به نماز بیستید .به این فکر کردید خدا چقدر از شما راضیه . اگه زن وبچه خودتون گرسنه و یا طلب چیزی بکنه و در توانتون نباشه چه حالی پیدا میکنید . قالیباف چرا همسان رو یکبار برای همیشه اجرا نمیکنید .میدونم شما این متن و نمیبینید . ولی خدا به همه چی واقفه . در ظاهر اعتقاد در باطن خیر زیرا اگر باطنی اعتقاد داشتید وضع به این شکل نبود
یاد تصمیمات درس فارسی دوره ابتدایی تصمیمات کبری .. مردم را بیچاره کردید با تصمیمات نسنجیده به دست افراد فاقد تخصص.
آقای قالیباف جوانان دیگه پیر شدن هیچ امیدی به آینده ندارند ایران چه بخواهید یا نه وارد مرحله ای جدیدی شده دیگه گوش ملت از شعار و وغده وعید پر شده دیگه ملت اعتمادی. به شما ندارند هیچ عملی نددیدن که امید وار باشن هر روز صبح که پا میشن شما یک تصمیم جدیدی. برای گرونی. گوشت و مرغ و شیر مسکن و خودرو فقط شما یک گروه از جامعه بگید که توسط شما تحقیر نشده باشند از گارکر گرفته تا پزشک معلم و دانشجو کارمند و باز نشستگان کشاورز آخه ملت دلخوشو چی باشن
همه این بدبختی ها حاصل دسترنج تو و دوستان انقلابیه توئه ما نیمه خالی لیوان نمیگیم
تو یک مورد از این نیمه پر بگو
دم کسایی که نظر دادن گرم ونیز آقای قالیباف مشکل زکانی حل می شود که دست کسانی کهاز بین المال بهر نحوی کوتاه شود هرکس که باشد و همچنین درآمد کشور فقط در کشور سرمایه گذاری شود وسلام
????????
یه هفته قیمت مرغ رو نمیتونید ثابت نگهدارید صحبت از تصمیمات مهم میکنید...
یادتون رفت از برجام و تحریم بگی معمولا مسولان اخرصحبت همه مشکلات کشور رو به همین ربط میدین??????
یعنی توی این ۸۰ میلیون جمعیت ایران یک عده نخبه ی باسوادِ دلسوزِ ملی گرای با وجدان و خداشناس پیدا نمیشه که ۴۰ ساله تصمیمات کشور رو شماها می گیرید؟ مگر شما چند در صد کشور هستید که باید کشور طبق میل و اراده شما ها اداره شود؟ بهترین تصمیم بهترین جراحی اینه که همتون کنار بروید چون اگر توانایی داشتید الان وضع کشور این نبود. شما ها هر هنری داشتید توی این ۴۰ سال به نمایش گذاشتید . اگر استعفا ندهید وضع کشور از این هم بدتر می شود.
هرکه ندونه خیال می کنه قالیباف هیچکاره مملکت هست .یعنی تو این چهل سال تصمیم راحت می گرفتیم واسه ملت
هرکه ندونه خیال می کنه قالیباف هیچکاره مملکت هست .یعنی تو این چهل سال تصمیم راحت می گرفتیم واسه ملت
تصمیم سخت یعنی اینکه بفهمید راهی که تا کنون رفتید اشتباه رفتید ، تصمیم بگیرید با دشمنی با ملت و پشت کردن به ملت پایان دهید ، تصمیم بگیرید به روسیه کمونیست اعتماد نکنید ،
تصمیم بگیرید به منافع ملی توجه کنید نه منافع فردی و گروهی ، تصمیم بگیرید ناتوانان و رانت خواران را برکنار و دلسوزان و متخصصان آزمون پس داده را جایگزین کنید ، .‌...
سلام بهترین تصميم تمام مسئولان فعلی و قبلي بروند و دست ازاین مملکت بکشند تامردم بتوانند زندگي کنند.
راه حل بسیار ساده است با استعفای برخی قیمت دلار تا ۸هزار تومان هم پایین می آید
تا آنجا که ملت یه یاد دارد تمام تصمیمات آقایان تلخ و سخت بوده!!
آقای دکتر محمد قالیباف، خلبان خوب ، چتر باز حرفه ای ، آیا تا حالا اینهمه گرونی برا مردم درست کردین، این نشد که شکم پولدار گنده تر ، و شکم فقیر، رو له کردین، اگر کار اصولی باشه غمی نیست، نه اینکه با گرون شدن بنزین، میدونم که قاچاق ام داریم ، بیای پا رو حلقوم بیچاره ها بذارین آقای دکتر بلند پروازی
سختی وتلخی اقدامات شما که برای مردم است برای خودتان که نیست شما حتی سیسمونی نوه تام را می‌روید از تر کیه می‌خرید شما تا کنون هر کاری کردید تلخی آن برای مردم بوده و شیرینی برای خودتان واطرافیانتان
خواهش می کنیم فقط برید . کشور بدون مسئول باشه بهتر اداره میشه .
خیلی رو دارین امسال شماهافارقتحصیل میگرن اقتصادی هستین شماهافقط برای نابودی مملکت قرصومحکم ایستادید حرف زدن کم =عمل گرایی برای آبادی اقتصادی
آق محمد باقر، آیا استانبول گیت، جزو تصمیمات تلخ میباشد؟؟! و تصمیمات سختتان تا کنون مثل جراحی اقتصادیتان ، ریسک دار بود؟؟! یا بدون ریسک؟؟! از بازنشستگان فقیر کشور چه خبر؟؟!!!...
آقای قالیباف سخت ترین تصمیم،، استعفای شماست و شجاعانه ترین تصمیم،،، بفهمید مدیریت ندارید، نه تخصص دارید نه امانت دارید نه عادل هستید نه اندیشمند هستید،،، نه صادق نه توانا نه دانا،، امروز جامعه دلیل آن است
هیجکدومتون وجود ندارید جام زهر بنوشید برای ملت
تصمیم گیرنده دولت هست و سختی برای مردم
سخت نیست تلخ هم برای ملت نیست برای خودتون حتما تلخه، تصمیم بگیرید دست از سر این مملکت بردارید
از غیسی شریفی معاون عزیزتان چه خبر؟
سلام آقای قالیباف بهترین تصمیم کل جامع را یک باره بکشید بهتر از مرگ تدریجی است که دارد به وقوع می‌پیوندد
آقای محترم چطوری بگیم شما را نمی‌خواهیم
آرزو داریم یک بار دولت مردان تصمیم درست بگیرند کمر ملت و کشور را بریده آید
کاش لااقل نگاهی به نظرات مینداختید
خداوندا به دکتر مهندس خلبان قالیباف و سایر شرکای این خلبان عزیز نیرو بده تا در گرفتن تصمیمات سخت و تلخ کم نیارن ویه بر تصمیمات سخت و تلخ رو که تاوانش و مردم غلبه کنن.
قهقرا نزدیک است
چه تصمیمی شما که روزگار مردم و جوانان رو به روز سیاه نشون ین فقر و بدبختی بیداد میکنه مگه شما قانون بلدین جواب خدا رو چی میدین با تصمیمات نادرست کشور رو به تباهی کشوندین
دردناکتر این است که الآن دانشگاههای مطرح کشور به ایشون و امثال ایشون تحت عنوان استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی اجازه تدریس داده وبا ایجاد رشته های جغرافیای سیاسی و غیره که با اعداد و ارقام فاصله داره و هیچ معیاری برای ارائه مطالبی که تدریس می شود وجود نداره فارغ التحصیلان بی اثر تحویل جامعه میده اگه ایشون آدم با سواد بود سعی می کرد اظهار نظر در رابطه حل مشکلات کشور رو به عهده احزاب قوی اصناف و سندیکاهای مختلف بزاره
آقای قالیباف شما و مسئولان باید بفهمید که اوضاع بد فعلی نتیجه عملکرد شما و دیگران می باشد حالا چطور دارید فرا فکنی می کنید..؟
تا حالا هرچه جراحی بوده ازطرف احمدی نژادوروحانی ورییسی برروی 96% مردم امتحان کردید این دفعه لطف کنید جراحی راروی خودتان ( 4% ) انجام بدید. کار را بدست کاردانها بدید خودتان را بازنشسته کنید.بزارید ملت نفس راحتی بکشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست