بازدید 1811

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه امسال

میزان واردات ۱۴ قلم کالا‌ی اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 31 July 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، میزان واردات ۱۴ قلم کالا‌ی اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

این میزان کالا‌های اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به لحاظ وزن ۱.۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶.۲۱ درصد کاهش داشته است.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالا‌های اساسی وارداتی به کشور در ۴ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را در بین ۱۴ قلم کالا‌های اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، پس از ۵ قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی؛ جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم مرغ به ترتیب بیشترین میزان را به لحاظ ارزش دارا بودند.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش از حیث ارزش بین ۱۴ قلم کالا‌های اساسی در ۴ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت بیشترین افزایش در بین کالا‌های اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به ترتیب ۴۱۱ و ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی