بازدید 5659

سرنوشت عجیب دختر دوچرخه‌سوار افغان

دو دوچرخه‌سوار زن افغان پس از فرار از دست طالبان این هفته در دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان رقابت خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 31 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از اسکای، برای اولین بار تیمی متشکل از دوچرخه‌سواران زن که از افغانستان گریخته‌اند در یک مسابقه بین‌المللی شرکت می‌کنند. این دو قرار است در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان در گلاسکو تاریخ‌ساز شوند. عارفه ۲۴ ساله و مینا ۲۲ ساله از بهمن‌ماه تمرین می‌کنند تا برای مسابقات آماده شوند.

عارفه به اسکای‌نیوز گفت: می‌خواهم نماینده کشورم باشم. برای هر دختر افغان چنین فرصتی پیش نمی‌آید. وقتی طالبان به کشور آمدند همه چیز برای دختران ممنوع شد. هر روز یک کار جدید برای ما ممنوع می‌شد.

زنان و دختران در افغانستان از دو سال پیش که نیرو‌های بریتانیا و نیرو‌های بین‌المللی این کشور را ترک کردند و طالبان قدرت را در دست گرفتند، از رقابت در ورزش منع شده‌اند. این دو دوچرخه‌سوار اکتبر ۲۰۲۲ پس از فرار از افغانستان وارد بریتانیا شدند.

مینا به اسکای‌نیوز گفت: ترک کشورمان، خانواده‌ها، دوستان و آینده‌مان سخت بود. ما سال‌ها زندگی‌مان را در افغانستان ساختیم. مجبور بودیم برای ایمن‌بودن و تلاش برای یک رقابت در دوچرخه‌سواری و بهبود چشم‌انداز زنان افغان کشورمان را ترک کنیم.

داستان فوق‌العاده

به عنوان پناهنده، آن‌ها یک سال را مخفیانه زندگی کردند، چون می‌ترسیدند. زمانی که در بریتانیا بودند، هر دو زیر نظر جیمز هی آموزش دیدند. پس از تلاش بسیار، این دو ورزشکار برای شرکت در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری در گلاسکو دعوت شده‌اند. این اتفاق برای دو دوچرخه‌سوار باورنکردنی بود. از پوشیدن لباس مردانه در افغانستان تا حضور در صحنه جهانی.

هدف بعدی: المپیک؟

مسابقات قهرمانی جهان از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و تیم دوچرخه‌سواری افغانستان با بهترین دوچرخه‌سواران جهان رقابت خواهند کرد. ماریا ژاکوب، روانشناس ورزشی، به آن‌ها کمک کرده تا از نظر ذهنی برای تمرین آماده شوند. او گفت: کار اساسی که من انجام می‌دهم بازسازی این دو ورزشکار است. آن‌ها هیجان‌زده‌اند و از همین الان برای حضور در المپیک برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست