بازدید 2158
۲

نشست مجازی وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی

وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی امروز (دوشنبه) «نشست آنلاین» پیرامون هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 31 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (دوشنبه) برای بررسی اقدامات موهن علیه قرآن کریم در سوئد و دانمارک ه صورت آنلاین تشکیل جلسه می‌دهند.

وبگاه «الشروق نیوز» شامگاه یکشنبه گزارش داد که قرار است در این نشست مجازی اقدامات آتی سازمان همکاری اسلامی در برابر افزایش اسلام‌هراسی در اروپا و اتخاذ موضع مشترک کشورهای عضو سازمان در برابر این حملات موهن، به بحث و بررسی گذاشته شود.

گفتنی است، «سلوان مومیکا» پناهجوی عراقی که در ۲۸ ژوئن / ‏خرداد گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده بود، بار دیگر، مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داد.

بیست و یکم جولای/ ‏تیر نیز اعضای یک گروه ضد اسلام و افراطی در دانمارک با نام "Danske Patrioter (وطن پرستان دانمارکی)" قرآن را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای گروه با برافراشتن بنرهای ضد اسلامی و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

سپس اعضای این گروه قرآن را آتش زده و این لحظات را به صورت زنده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

در پی این اقدام موهن، کشورهای اسلامی و نهادهای دینی و حقوق بشری بین‌المللی با محکوم کردن این اقدام موهن، خواستار عدم تکرار چنین اقدامات نکوهیده علیه مقدسات دینی شدند.

در همین ارتباط، سازمان همکاری اسلامی اول مرداد ماه نیز فعالیت نماینده پادشاهی سوئد در این سازمان را به دلیل هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم به حال تعلیق در آورد. سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد: «دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به دولت سوئد اعلام کرد که تصمیم گرفته تا فعالیت نماینده ویژه دولت پادشاهی سوئد در سازمان همکاری اسلامی را متوقف کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
از بانک توسعه اسلامی چه خبر ؟
کاش کشورهای اسلامی عضو بانک توسعه اسلامی یک کارت اعتباری الکترونیکی مشترک مانند مستر کارت و ویزا کارت درست بکنند تا بازرگانی و تجارت فیمابین کشورهای اسلامی رونق پیدا کند .
پناهجوی عراقیحشدالشعبی چرا نمیگید کامل؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست