بازار سرمایه در ابتدای مسیر صعودی

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه در ابتدای مسیر صعودی قرار دارد، به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد به نوسانات اخیر بازار سرمایه توجه نکنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 30 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، نیما میرزایی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رشد بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ درصدی بسیاری از سهم‌ها در حالی که بازار هنوز به نیمه سال نرسیده است، حاکی از رشدی قابل قبول برای بسیاری از پرتفوی‌ها است و می‌توان به روند بلندمدت بازار سرمایه خوش‌بین بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تأکید بر اینکه نباید به نوسانات چند هفته اخیر بازار سرمایه توجه کرد، گفت: توجه به این موضوع ما را از سودهای بزرگتر دور می‌کند، چرا که بازار سرمایه در یک سال آینده جای رشد بسیاری دارد.

وی افزود: نکته مثبتی که می‌توان نوید آن را داد این است که بر خلاف رویه قدیمی سیاستگذاران اقتصادی درباره تثبیت نرخ ارز، اجازه رشد آن داده می‌شود و همین موضوع می‌تواند حرکت باثبات و مداوم بازار سرمایه را تضمین کند.

صنایع پیشرو تا آخر سال کدامند؟

میرازیی در ادامه، درباره صنایع پیشرو تا پایان سال خاطرنشان کرد: این موضوع طبق زمان حال باید معیارسنجی شود، اما این روزها با توجه به افت کوتاه‌مدت دلار، گروه‌های ریالی می‌توانند گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری باشند، اما در بلندمدت و نگاه کم ریسک به بازار طبیعتاً سهم‌های دلاری و نمادهای پالایشی می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند.

وی یادآور شد: اخیراً نمادهای مختلفی برای صندوق‌های اهرمی هم معرفی شده‌اند که می‌توانند در پرتفوی‌های مختلف جای مناسبی داشته باشند و اصلاحات آن می‌تواند فرصت خریدی با دید میان‌مدت برای کسب بازدهی بیشتر از روند بازار و شاخص کل باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد مدیرعامل سازمان بورس گفت: عملکرد سازمان بورس به ویژه در توسعه ارکان بازار سرمایه و ارتباط با ذی‌نفعان مختلف عملکرد قابل دفاعی است.

میرزایی نقطه ضعف سازمان بورس را عدم استفاده از ظرفیت ارتباطی با جامعه سهامداری از طریق فعالان و بزرگان دانست و افزود: هر چند عملکرد سازمان بورس نسبت به گذشته بهتر شده است، اما می‌تواند ارتباطات قوی در این زمینه شکل بگیرد و جای یک اتاق فکر متشکل از فعالان و نخبگان بازار سرمایه در این عرصه خالی است تا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بتوانند کمک‌کننده باشند./صدای بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست