بازدید 3713
۲

آتش‌سوزی در یک کشتی حامل ۳ هزار دستگاه خودرو

شبکه تلویزیونی الجزیره لز وقوع آتش سوزی ادامه دار در یک کشتی باری حامل ۳ هزار دستگاه خودرو در دریای شمال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 29 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش‌ها برای جلوگیری از غرق شدن کشتی باری "فرمانتله هایوی" که در دریای شمال دچار آتش سوزی شده است، ادامه دارد. کارشناسان می‌گویند آتش سوزی این کشتی یک هفته دیگر طول خواهد کشید. یکی از ۲۱ خدمه این کشتی که اهل هند بود، جان خود را از دست داد. نگرانی‌ها درباره یک فاجعه زیست محیطی در صورت غرق این کشتی افزایش پیدا کرده است. این کشتی حامل ۳ هزار دستگاه خودرو است. تورنتو هال خبرنگار ما با بالگرد از محل حادثه گزارش می‌دهد.

به گزارش الجزیره، دود غلیظ و سفید رنگی از عرشه این کشتی به هوا برخاسته است. این دود سبب شده است که بدنه کشتی در میان آن محو شود. آتش سوزی در این کشتی از سه روز پیش در دریای شمال آغاز شده است. با وزش باد این کشتی در حال حرکت به طرف غرب است. کارشناسان و امدادگران کار کمی می‌توانند برای این کشتی انجام دهند و تنها شاهد سوختن آن هستند. تنها امید آن‌ها این است که این آتش سوزی به زودی خاموش شود. اما این موضوع ممکن است که چند روز یا هفته‌ها به طول انجامد.

بدترین سناریوی ممکن این است که این کشتی در اینجا در دریای سیاه غرق شود. محموله این کشتی ۳ هزار دستگاه خودرو از جمله خودرهای برقی است که می‌تواند آلودگی‌های زیست محیطی زیادی را در این منطقه به بار بیاورد. این منطقه از نظر بوم شناسی یک منطقه حساس است. علت آتش سوزی در این کشتی هنوز نامعلوم است. از ۳ هزار دستگاه خودرو این کشتی ۵۰۰ دستگاه خودرو برقی است. این نگرانی وجود دارد که آتش سبب انفجار باطری‌های این خودروها شود. این موضوع می‌تواند وضعیت را پیچیده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
همون خودروهایی نیست که قرار بود بیاد ایران؟!!!!!!!
لطفا در درج اخبار دقت کنید. بالاخره دریای شمال یا دریای سیا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست