بازدید 2353

خودداری برزیل از تحویل شهروند روسی به آمریکا

برزیل با خودداری از تحویل شهروند روسی متهم به جاسوسی به آمریکا اعلام کرد که وی قبلاً مجوز رفتن به مسکو را دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 29 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی‌ان‌ان، مقامات برزیل درخواست آمریکا برای استرداد سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف شهروند روسی که متهم به ورود به آمریکا با هویت جعلی برای جاسوسی از آمریکایی‌ها در جریان حمله روسیه به اوکراین است را رد کرده‌اند.

وزارت دادگستری و امنیت عمومی برزیل اعلام کرد که درخواست استرداد آمریکا بی اساس است زیرا دادگاه عالی این کشور قبلا استرداد نهایی چرکاسوف به روسیه را تائید کرده است چرا که مسکو پیش از این خواستار استرداد وی به اتهام قاچاق مواد مخدر شده بود.

به گفته وزارت دادگستری و امنیت عمومی برزیل، چرکاسوف تنها زمانی به روسیه تحویل داده خواهد شد که دوران محکومیت پنج سال و دو ماه زندان خود در برزیل به جرم جعل اسناد که از جولای ۲۰۲۲ آغاز شده است را به پایان برساند.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی که آن را در ماه مه منتشر کرد، نوشت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال یافتن اتباع با ارزش روسی است که می‌توانند مسکو را برای آزادی دو آمریکایی به نام‌های ایوان گرشکویچ و پل ویلان که کاخ سفید معتقد است به ناحق بازداشت شده‌اند را ترغیب کند.

وزارت دادگستری آمریکا چرکاسوف را که در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان تحصیلات تکمیلی در واشنگتن دی سی وارد آمریکا شد را متهم کرده که برای سرویس اطلاعات نظامی روسیه کار می‌کند و همین اتهام این تصور را در نزد مقامات دولت بایدن ایجاد کرده است که وی در صورت بازداشت در ایالات متحده می‌تواند نامزد مناسبی برای مبادله زندانیان با روسیه باشد.

به گفته دادستان‌های آمریکایی که مسئولیت این پرونده را بر عهده دارند، چرکاسوف که با ادعای اینکه فرزند یک برزیلی فوت شده است و با استفاده از هویت جعلی با نام «ویکتور مولر فریرا» وارد آمریکا شده و در این کشور جاسوسی می‌کرده، در سال ۲۰۲۲ هنگام سفر به برزیل به اتهام جعل هویت و کلاهبرداری از سوی نیروهای امنیتی برازیلیا دستگیر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست