بازدید 3195
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد

شرایط اختصاصی جذب در آموزش و پرورش

محمود امانی گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در آزمون سراسری و کسب امتیاز تعیین در مصاحبه از شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 26 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، محمود امانی افزود: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیت» مصوب جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و تأمین نظام‌مند منابع انسانی، تحقق بخشی به مفاد سند تحول بنیادین و در راستای اجرای بند ۱۱ ماده ۶ وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود را برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.

وی ادامه داد: آئین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آئین نامه است.

امانی با اشاره به اینکه این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال ۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و… از مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تأثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیر گروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و… از شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش می‌باشد.

امانی اظهار کرد: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی؛ قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست