بازدید 1769

ریزگردها حرکت قطار مشهد- سرخس را متوقف کرد

فرماندار سرخس خبر داد: به دلیل هجوم مجدد ریزگردها و گرد و غبار کلیه ادارات سرخس امروز چهارشنبه ۴ مردادماه تعطیل اعلام شد و حرکت قطار مشهد- سرخس و بالعکس نیز در نوبت عصر امروز به منظور حفظ ایمنی مسافران، متوقف شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 26 July 2023

به گزارش «تابناک»، فرماندار سرخس در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: بنا بر هشدار هواشناسی که از حدود ۲۴ ساعت قبل منتشر شد، همچنین با توجه به اینکه شرایط آب و هوای سرخس در حال حاضر در وضعیت بحرانی و اضطرار قرار دارد، به منظور حفظ سلامتی کارکنان و مدیران، مجموعه ادارات سرخس امروز چهارشنبه ۴ مردادماه تعطیل است.

حسن نوری‌زاده افزود: با توجه به شروع وزش باد و رطوبتی که در شهرستان وجود دارد و افزایش سرعت باد و همچنین کاهش میدان دید در بعضی از نقاط جاده به کمتر از ۱۰ متر حرکت قطار مشهد- سرخس و بالعکس نیز در نوبت عصر امروز به منظور حفظ ایمنی مسافران، متوقف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به منظور مقابله با پدیده ریزگردها در شهرستان سرخس پیگیری‌های زیادی انجام شده است، یکی از موضوعات مهم این بود که وضعیت و شرایط آب و هوایی ریزگردهای سرخس را از مرحله شهرستانی به مرحله استانی بردیم و با توجه به شاخصه‌هایی که وجود داشت موضوع در سطح ملی پیگیری شد به طوری که روز گذشته اولین سفر رسمی دبیر ستاد کشوری مقابله با ریزگردها و گرد و غبار به سرخس انجام شد.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه در این سفر از چندین کانون ریزگرد و محل برداشت ریزگرد و تأسیسات صنعتی شهرستان و ... بازدید شد، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی و در حوزه بیابان‌زدایی به دو شهر خواف و سرخس نگاه ویژه‌ای داشته باشد که ۷۰ درصد انجام کار به سرخس و ۳۰ درصد به خواف اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل شرایط باید در چندین حوزه مختلف اقداماتی انجام شود که کاشت درختچه‌های تاغ، کاشت گیاهان دارویی کم آب‌طلب، بادشکن‌های طبیعی، قرق به عنوان یکی از موضوعات اصلی به منظور احیاء مراتع و عدم ورود عشایر در موعد مقرر به سرخس از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد. پیگیر هستیم که مصوبات به مرحله اجرایی برسد تا بتوانیم مقداری از شرایط فعلی برون رفت داشته باشیم.

فرماندار سرخس در رابطه با موضوع مالچ‌پاشی نیز گفت: هرچند مالچ‌پاشی درخواست ما بود اما در جلسه روز گذشته به دلایل زیست محیطی و هزینه‌های بالا به طوری که برای هر هکتار حدود ۲۰۰ میلیون تومان برآورد اعتبار شده به شدت در مقابل این موضوع مقاومت کردند و قرار شد که به طور محدود در بعضی مناطق از مالچ زیستی استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست