بازدید 22649
۶
تیم ملی وزنه‌برداری یک شانس مهم مدالش را ازدست داد

دوپینگ و محرومیت ۳ساله وزنه‌بردار سرشناس ایران در آستانه بازی‌های آسیایی و المپیک / گل بود، به سبزه آراسته شد

علی هاشمی که سابقه حضور در دو دوره المپیک ریو و توکیو را دارد و دو بار مدال طلای جهان را در سال های 2017 و 2018 بر گردن آویخته، به نظر می رسد با این محرومیت به پایان کار خود در وزنه برداری رسیده و کاروان ایران در دو میدان مهم پیش‌رو او را ازدست داد
کد خبر: ۱۱۸۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 25 July 2023

اوضاع وزنه‌برداری ایران خیلی خوب بود که حالا با خبر تایید دوپینگ یکی از شانس‌های اصلی مدالش، وخیم تر شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ خبر رسیده که وزنه بردار شاخص دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران به علت مثبت شدن تست دوپیگ به مدت سه سال از حضور در میادین محروم شد و به این ترتیب ورزش ایران باید در دو میدان بزرگ پیش رو ، بدون یکی از شانس های مدال خود ظاهر خواهد شد.

 به نقل از ایران نادو یا همان تشکیلات ضد دوپینگ ملی؛ پس از مثبت اعلام شدن نمونه خون «علی هاشمی» ملی‌پوش وزنه‌برداری توسط آزمایشگاه مرجع کلن آلمان، حکم ۳ ساله محرومیت وی صادر شد.

علی هاشمی که سابقه حضور در دو دوره المپیک ریو و توکیو را دارد و دو بار مدال طلای جهان را در سال های 2017 و 2018 بر گردن آویخته، به نظر می رسد با این محرومیت به پایان کار خود در وزنه برداری رسیده است.

دوپینگ و محرومیت ۳ساله وزنه‌بردار سرشناس ایران در آستانه بازی‌های آسیایی و المپیک / گل بود، به سبزه آراسته شد

افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ با حضور در محل اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اقدام به اخذ نمونه خارج از مسابقه از ملی‌پوشان وزنه‌برداری نمودند که پس از بررسی اولیه و تکمیلی آزمایشگاه مرجع وادا، ماده ممنوعه «نورآندرسترون» از کلاس ماده ممنوعه S۱ در نمونه وی شناسایی و به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعلام گردید.

با عنایت به اینکه تخلف ۱-۲ و ۲-۲ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران محرز شد، محرومیتی ۴ ساله شامل این وزنه‌بردار می شود. اما با پذیرش کتبی تخلف و عواقب آن توسط ورزشکار به استناد ماده ۱-۸-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، وی از یک سال کاهش محرومیت بهره‌مند و رای نهایی محرومیت «علی هاشمی» بدون برگزاری مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رای، توسط ایران نادو صادر گردید.

طبق رای ایران نادو، «علی هاشمی» از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ لغایت ۱۴۰۵/۰۲/۳۰ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم می‌گردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
باید با رافت و رحمت اسلامی این ورزشکار محترم را از ورزش محروم و سپس زنده زنده بیاندازن جلوی تمساح بخوردش
آخه چرا جلوگيری نشده و آبروی ورزش ایران را بازیچه قرار دادن اینا مگر عقل ندارن و تست دوپينگ را نمیشناسند من هم دوپينگ کنم مادرزن ۲۰۰ کیلوییم را یه ضرب میزنم.
چراعکس کیانوش رستمی؟
از ماست که بر ماست.تقریبا همه و همه ورزشکاران محترم برای تقویتشون یک سری دارو مصرف میکنن که چون اونا پارتی دارن کسی ازشون تست نمیگیره.اما به خاطر رک بودن و زیر بار حرف زور و غیر منطقی نرفتن اقای هاشمی اقایی مثل بهداد سلیمی که کل جثه اش داروه باهاشون لج میکنن و اینجوری ایران رو از مدالهای حتمی محروم میکنن
وزنه برداری و پرورش اندام حرفه ای ورزشی است که به بدن آسیب زیادی میرساند و بجای سلامتی باعث مرگ و میر میشود.
چه شد حالا رسیدین به نظر وزنه بردار برجسته کرمانشاهی که گفت نمیام تو اردو چون اعتمادی به کادر فنی و اردو ندارم ، چقدر باید تاسف خورد برای مدیریت تیم وزنه برداری ، آدمای بی‌لیاقتی که پهلوان کرمانشاهی رو کنار گذاشتند ،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست