بازدید 1476
۷

تدوین نقشه راه برای دستگاه‌ها در زمینه افزایش جمعیت

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی جمعیت تمرکز تولیدات فرهنگی را بر تشویق فرزند آوری خواستار شد و گفت: اقدامات دستگاه‌ها متولی در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که جامعه احساس کند خانواده‌های دارای فرزند بیشتر کیفیت زندگی بالاتری خواهند داشت .
کد خبر: ۱۱۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 25 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ­پنجمین جلسه ستاد ملی جمعیت با حضور رئیس جمهور برگزار شد .

رئیسی در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع تنظیم جمعیت و ضرورت رعایت اسناد بالادستی و قوانین مصوب در موضوع جوانی جمعیت، بازنگری در عملکرد دستگاه‌های مسئول در پیگیری مصوبات ستاد ملی جمعیت را ضروری خواند و بر جبران عقب ماندگی‌ها، متناسب با دغدغه‌ها و تقویت اقدامات فرهنگساز با رویکرد تشویقی تاکید کرد.

رئیس جمهور اولویت‌مسئله جوانی جمعیت را تقویت رویکرد‌های تشویقی و به ویژه فرهنگ سازی برای اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: مجموعه اقدامات دستگاه‌ها متولی در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که جامعه احساس کند خانواده‌های دارای فرزند بیشتر کیفیت زندگی بالاتری خواهند داشت.

رئیس جمهور برنامه سازی در رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت را از مهم‌ترین اقدامات فرهنگ ساز خواند و افزود: در تمامی تولیدات فرهنگی می‌بایست دلالت‌های محصولات بر تشویق فرزندآوری تمرکز شود به گونه‌ای که به مرور مسئله جمعیت به عنوان یک گفتمان غالب مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به ضرورت تعیین نقشه راه متناسب برای دستگاه‌های متولی در مسئله تنظیم جمعیت، بر استمرار سیاست‌ها و تصمیمات به روز شونده برای رسیدن به نتایج مناسب در این حوزه تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر تقویت رویکرد‌های بازدارنده در موضوع سقط جنین، به دبیر ستاد ملی جمعیت دستور داد با تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولین وزارت بهداشت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و قوه قضائیه ابعاد مختلف موضوع به دقت بررسی و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

«ضرورت جلوگیری از واردات دارو‌های غیر قانونی و برخورد با باند‌های مجرمانه و جرایم سازمان یافته»، «تقویت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت با رویکرد چابک سازی آن»، و «تدوین نقشه راه زمانبندی شده برای وظایف و اقدامات همه دستگاه در زمینه افزایش جمعیت» از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود.

در پنجمین جلسه ستاد ملی جمعیت همچنین ۸ مصوبه از جمله در زمینه تسهیل و رفع موانع فرزندآوری به تصویب اعضا رسید .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
تمام تصمیمات و اقدامات مسئولین بر خلاف مصالح مملکت است.
ظاهراً دنیا را در مغزشان وارونه می بینند!
با این اوضاع گرانی و تغذیه نامناسب چندین هزار کودک بی گناه معلول هم به بقیه مشکلات اضافه کنبد.
با گوشت و مرغ کیلو چقدر ؟!!!!!!!!!!!!!!
اقتصاد را سر و سامان بدهید ایجاد اشتغال کنید تورم و اختلاس و گشت ارشاد و ..... را حذف کنید با اقتصاد جهانی همگام شوید سیاست خارجی را سامان دهید تا تحریمهای جهانی حذف شوند و ایران جای خوبی برای سرمایه گذاری و برای زندگی شود من به شما قول می دهم جمعیت هم اضافه می شود
باید از ریشه درست شود. اگر معزلهای اجتماعی و اقتصادی مردم درست شود. فرزند آوری اتوماتیک صعودی می‌شود. این تدوین ها و تصمیم ها ظاهر سازی و سمبولیک است.
گرانی ها رو نمیبینید؟تورم را نمی بینید؟کمبود آب و برق را نمی بینید؟یک جوان با چه امیدی ازدواج کتد؟ با چه امیدی خانه دار شود؟ با چه امیدی ماشین بخره
یک پراید ساده قیمتش چقدره و یک جوان چند سال باید کار کنه و پس انداز کنه تا بتونه ماشین بخره.خرید خونه پیشکش.
من نمیدونم تو مغز بعضی ها چی وجود داره؟
چطور روتون میشه صحبت از افزایش جمعیت می کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی