بازدید 2295
۲

دیپلمات‌های دانمارکی بغداد را ترک کردند

منابع عراقی اعلام کردند که دیپلمات‌های دانمارک بغداد را ترک کرده اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 24 July 2023


به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که دیپلمات‌های دانمارک بغداد را ترک کرده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که هیئت دیپلماتیک دانمارک سفارت این کشور در بغداد را ترک کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد: کادر دیپلماتیک هیئت دانمارکی در بغداد، دو روز پیش خاک عراق را ترک کرد.

پیش از این سوئد نیز سفارت خود را در بغداد تعطیل کرده و کارکنان آن را به استکهلم منتقل کرده بود.

وزارت خارجه عراق پیش از این با انتشار بیانیه‌ای تکرار اهانت به قرآن کریم در برابر سفارت عراق در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: این رفتارهای برنامه ریزی شده موجب سرایت افراط گرایی و نفرت پراکنی می‌شود و همزیستی مسالمت آمیز در جوامع را با تهدید واقعی مواجه می‌کند.

وزارت خارجه عراق از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته که به صورت فوری در آنچه آزادی بیان و حق اظهار نظر خوانده می‌شود تجدید نظر کنند و موضعی یکپارچه و واضح برای جلوگیری از تکرار این اهانت‌ها بگیرند.

این بیانیه افزوده که سکوت و خودداری از اقدامات واضحی که مانع از تکرار این حوادث شود باعث افزایش موارد این اقدامات خطرناک شده است.

وزارت خارجه عراق بار دیگر بر موضع دولت این کشور بر ضرورت وجود مصوبات بین المللی در جرم انگاری این اقدامات و حفظ احترام نمادهای دینی و کتب‌های مقدس به میزان برابر به دور از هرگونه تبعیض دینی و نژادی تأکید کرده است.

ظهر امروز بار دیگر گروهی با تجمع در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، به قرآن هتاکی کردند.

جمعه گذشته نیز گروه افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند.

این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه‌ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
قرآن سوزی در سوئد بی ارتباط با جنگ اوکراین و تلاش روسیه برای رودررو قرار دادن غرب و جامعه مسلمان نیست ولی آیا روسیه دارد موفق میشود که جهان اسلام را از غرب دور و با خود وارد جنگ اوکراین کند ؟
تا اینجا کار عملکرد مسئولین عراق ( در مقابل توهین به قرآن ) خیلی بهتر از مسئولین ایران بوده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست