بازدید 4924

افشای زوایایی جدید فساد بایدن در مافیای انرژی اوکراین

قانونگذاران جمهوری‌‌خواه در کنگره آمریکا پس از انتشار سند جدیدی از اف.بی.آی که از زوایای جدید فساد مالی رئیس‌جمهور کشورشان در مافیای انرژی اوکراین پرده برمی‌دارد خواستار استیضاح او شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 21 July 2023

به گزارش «تاباک» به نقل از فارس، نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا بعد از انتشار سندی جدید از اف.بی.آی درباره فساد «جو بایدن» و پسرش خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شدند. 

«چاک گراسلی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه یک سند داخلی از اف.بی.آی منتشر کرده که در آن ادعا شده جو بایدن در یک طرح غیرقانونی برای دریافت رشوه از طرف‌های خارجی دخالت داشته است. 

طبق گزارش سی.ان.ان، FBI به اعضای کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا اجازه داده این سند را مشاهده کنند اما اجازه نگه داشتن آن را به آنها نداده است. 

گراسلی و «جیمز کومر»، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان اف.بی.آی را برای انتشار این سند تحت فشار قرار داده‌اند اما اف.بی.آی این درخواست را رد کرده است. 

گراسلی روز پنجشنبه گفت که با توجه به قوانین وزارت دادگستری درباره حمایت از افرادی که «سوت‌زنی» می‌کنند (افشاگران فساد) او تصمیم گرفته این سند را شخصاً منتشر کند. با وجود این، اقدام او با اعتراض شدید از سوی اف.بی.آی مواجه شد.

در این سند ماجرای جلسه‌ای در سال ۲۰۱۶ شرح داده شده که در آن «نیکولا زلوچفسکی»، مدیرعامل شرکت انرژی بوریسما در اوکراین گفته که دو پرداخت ۵ میلیون دلاری به «بایدن‌ها» داشته است. زلوچوسکی مشخص نکرده که این وجوه را به کدام یک از اعضای خانواده بایدن (یا خود او) پرداخت کرده است. 

مطابق این سند،زلوچفسکی در جلسه‌ای در وین در سال ۲۰۱۶ به یک مخبر اف‌بی‌آی گفته است: «پرداخت به یک بایدن ۵ میلیون و به بایدن دیگر ۵ میلیون دلار خرج داشت.»

در سند اف.بی.آی از این مخبر به عنوان فردی کاملاً مورد اعتماد نام برده شده اما تصریح شده او سند بیشتری در تأیید این ادعاها نیاورده است. 

این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که در زمان دیدار این مخبر با زلوچفسکی، «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا عضو هیئت مدیره شرکت برویسما بود و ماهانه ۵۰ هزار دلار درآمد داشت. جو بایدن، در آن زمان معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود. 

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای شدیداللحن به افشاگری‌های نمایندگان جمهوری‌خواه واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «بارها چه در مکاتبات و چه در جلسات توجیهی برای کنگره توضیح داده‌ایم محرمانه نگاه داشته این منبع اطلاعاتی از چه اهمیت حیاتی‌ای برخوردار است. اقدام امروز در انتشار این سند باعث ایجاد خطرات غیرضروری برای ایمنی یک منبع محرمانه ما می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست