بازدید 843

رکود گریبانگیر اقتصاد آلمان شد

کد خبر: ۱۱۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 26 June 2023

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در این ماه به طور قابل‌توجهی افت کرد زیرا رشد بخش خدمات کاهش یافت و رکود در بخش تولید عمیق‌تر شد.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید آلمان در ژوئن از ۵۳.۹ در ماه می به ۵۰.۸ کاهش یافت که کمتر از انتظارات تحلیلگران برای ۵۳.۵ بود. اگرچه این شاخص بالاتر از سطح ۵۰ بود که نشان دهنده رشد فعالیت است اما آخرین قرائت کاهش شدید نرخ رشد به پایین‌ترین حد چهار ماهه را نشان داد.

این شاخص بخش‌های خدمات و تولید را دنبال می‌کند که مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند. این گزارش همچنین نشان داد که ترکیبی از افزایش آهسته‌تر در فعالیت‌های تجاری بخش خدمات و رکود عمیق‌تر در تولیدات وجود دارد.

بخش خدمات رشد کرد اما با سرعت کمتری نسبت به ماه‌های گذشته بود، به طوری که شاخص مدیران خرید خدمات از ۵۷.۲ در ماه می به ۵۴.۱ در ژوئن کاهش یافت.

اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ گفت: اقتصاد آلمان توسط بخش خدمات حمایت می‌شود، که در سه ماهه دوم به شدت رشد کرد، اگرچه سرعت رشد در ژوئن تا حدودی کاهش یافت. وی افزود: با این حال، در بخش تولید همه نشانه‌ها حاکی از انقباض در سه ماهه دوم است.

شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۳.۲ در ماه می به ۴۱ در ژوئن کاهش یافت که به پایین‌ترین سطح در ۳۷ ماه گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، این نظرسنجی نشان داد که اعتماد به چشم انداز تجارت تضعیف شده است، به طوری که انتظارات برای چهارمین ماه کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۳ تاکنون رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار