بازدید 813

قول گوگل و آمازون برای افزایش سرمایه‌گذاری در هند

کد خبر: ۱۱۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 24 June 2023

شرکت‌های آمریکایی آمازون و گوگل با هدف تقویت رشد در یک بازار کلیدی، متعهد شده‌اند سرمایه‌گذاری‌های خود را در هند افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، این تصمیمات، پس از دیدار روز جمعه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نارندرا مودی، نخست‌ وزیر هند با مدیران ارشد غول‌های فناوری از جمله آمازون و گوگل در کاخ سفید اعلام شد.

آمازون اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، مبلغ ۱۵ میلیارد دلار بیشتر در هند سرمایه گذاری خواهد کرد که شامل برنامه‌های شرکت خدمات وب آمازون (AWS) برای سرمایه‌گذاری ۱۲.۷ میلیارد دلاری در زیرساخت‌های ابری این کشور جنوب آسیا برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مشتریان خواهد بود.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، اظهار کرد: گوگل یک مرکز فناوری- مالی جهانی را در شهر فناوری مالی بین‌المللی گجرات افتتاح خواهد کرد که بیشتر به عنوان "گیفت سیتی" در ایالت زادگاه مودی شناخته می شود.

پیچای با اشاره به نوآوری‌های هندی مانند رابط پرداخت یکپارچه (UPI) که به مردم اجازه می‌دهد از تلفن‌های هوشمند خود به عنوان ابزاری برای تجارت استفاده کنند و Aadhaar، گفت: این مرکز، رهبری فناوری هند را تقویت می‌کند. ما بر این پایه، تکیه خواهیم کرد و آن را جهانی خواهیم کرد.

رابط UPI، راه‌کار پرداخت‌های همتا به همتای مورد حمایت دولت هند است و چندین شرکت از جمله گوگل، از این سیستم برای ارائه خدمات در هند استفاده می‌کنند. همچنین Aadhaar،  یک آی دی بیومتریک است که توسط دولت برای شهروندان ساخته شده است و برای پرداخت‌ها و خدمات مختلف دیگر استفاده می‌شود.

پیچای گفت: گوگل چت ربات هوش مصنوع  "بارد" (Bard) را برای زبان‌های هندی بیشتری عرضه خواهد کرد.

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که در حال توسعه یک مدل هوش مصنوعی است که می‌تواند از بیش از ۱۰۰ زبان هندی به صورت متنی و صوتی پشتیبانی کند. این اقدام، دسترسی به اینترنت را به فراتر از اقلیت انگلیسی زبان شهری این کشور گسترش می‌دهد.

هند بازاری با اولویت بالا برای اکثر شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی مانند متا پلتفرمز، آمازون، گوگل و توییتر باقی مانده است. با این حال، بازاری است که آنها با موانع رگولاتوری روبرو  شده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در سفر نخست وزیر هند به آمریکا، مجموعه‌ای از قراردادهای اقتصادی از جمله شرکت میکرون تکنولوژی  برای سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای یک تاسیسات تولید و آزمایش نیمه‌رسانای ۲.۷۵ میلیارد دلاری در هند، اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی