بازدید 4580

استفاده از پنل‌های خورشیدی برای عشایر آرزو می‌شود؟ / وعده رئیسی برای تامین برق عشایر تا دو سال آینده می‌تواند محقق‌ شود

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در سفر به کهگیلویه و بویراحمد وعده تامین برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی را داد. حال به گفته رئیس اسبق کمیته‌های تجدیدپذیر سندیکای برق، امکان تحقق این وعده وجود دارد، به شرط آنکه با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 21 July 2023
رئیسی: به دنبال حذف نوسانات ارزی در قیمت کالاهای اساسی هستیم/ ایجاد ثبات در  سفره و معیشت مردم با اعطای کالابرگ - اخبار کهگیلویه و بویراحمد - اخبار  استانها تسنیم | Tasnim
به گزارش تابناک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، (دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲) طی سفری که به کهگیلویه و بویراحمد داشت، بیان کرد: با استفاده از نصب پنل‌های خورشیدی تامین برق عشایر در اسرع وقت پیگیری شود. حال باید دید چقدر می‌توان روی تحقق این وعده حساب باز کرد؟  
 
به گفته محمود کریمی، عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان و تأمین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، ۸۰ درصد تجهیزات پنل‌های خورشیدی از خارج وارد می‌شود.
 
حال با تشدید تحریم‌ها و موانع وارداتی که در این زمینه وجود دارد، به نظر می‌رسد، تامین تجهیزات پنل‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شود. از طرفی به دلیل وارداتی بودن این تجهیزات تغییر قیمت تمام شده پنل‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین، باید دید آیا تولید این محصول برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟  
 

تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی تغییر شغل دادند؟

 
کریم کبیری، رئیس اسبق کمیته‌های تجدیدپذیر سندیکای برق در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی کار خود را تعطیل کردند یا با تغییر شغل در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند. حال اگر وعده رئیسی با جدیت دنبال و مانع‌زدایی در این زمینه شود، می‌توان نسبت به احیای دوباره کار تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی و تامین برق عشایر از این مسیر امیدوار بود. 
 
وی درباره جزئیات استفاده از این پنل‌ها برای عشایر گفت: می‌توان با ساخت پنل‌های سیار، زمینه استفاده برای عشایر را تسهیل کرد و دولت نیز با ایفای نقش حمایتی خود وام‌های بلاعوض برای تهیه این پنل‌ها در اختیار عشایر بگذارد. به این ترتیب، تامین برق این قشر با کمترین هزینه تامین خواهد شد.
 
وی ادامه داد:  در حال حاضر پنج شرکت تولید کننده وجود دارد که پنل خورشیدی تولید می‌کند. دو تولید کننده شاخص تولید پنل مستقر در شیراز و نیشابور است. همچنین یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال، تازگی  به این حوزه ورود پیدا کرده است که می‌تواند در زمینه تامین تجهیزات داخلی کمک کند؛ بنابراین، بستر برای رونق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم است، فقط نیاز به جدیت و رسیدگی در استفاده از  این بستر است.
 
کبیری درباره اینکه آیا تحقق وعده تامین برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی امکان‌پذیر است یا خیر، پاسخ داد: اگر این وعده با جدیت دنبال شود، به راحتی قابل اجراست. 
 

طرح رئیسی چه زمانی به مرحله اجرا می‌شود؟

 
فضل‌الله آذرفر، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به تابناک گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به بهبود زندگی جامعه عشایری، حذف سوخت‌های فسیلی و تامین انرژی از طریق پنل‌های خورشیدی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۲ هزار خانواده عشایری دارد و تاکنون 2500 پنل خورشیدی در اختیار این خانوارها قرار گرفته است. حال با دستور ویژه رئیس جمهور قرار شده تا دو سال آینده، شمار پنل‌های توزیع شده میان عشایر افزایش پیدا کند. 
 
آذرفر در پاسخ به این که آیا عشایر هم از این موضوع استقبال می‌کنند یا خیر، پاسخ داد: استقبال عشایر از این موضوع چشم‌گیر بوده و همواره بر شمار متقاضیان استفاده از این پنل‌ها افزوده می‌شود، چون این پنل‌های خورشیدی با نور خورشید شارژ می‌شود و کم هزینه است.
 

او ادامه داد: برق لازم برای تامین انرژی پنج لامپ و یه شارژ موبایل از طریق این پنل‌ها تامین می‌شود. همچنین عشایر برای تامین این پنل‌ها، تنها یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و دولت ده میلیون باقی مانده را تامین می‌نماید=د.


بر اساس این گزارش، ماجرای استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق عشایر سال‌هاست که مطرح شده و موانع متعددی را از سر گذرانیده است. حال باید دید با توجه به وابستگی ۸۰ درصدی تامین تجهیزات پنل‌های خورشیدی به واردات، آیا وعده ابراهیم رئیسی محقق می‌شود یا خیر؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
واقعیت ها با آنچه مسئولان در وعده ها و آمارهایشان می گویند بسیار متفاوت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
رئال، بی ارزش ترین ارز دنیا شد .
رئیسی باید استیضاح شود .
خب خیلی خفن
پنل خورشیدی برای عشایر؟؟!!!!
خب چرا از نیروگاه اتمی بوشهر به همه روستاهای دورافتاده کابل کشی نمیکنید؟ یادتان هست که همین روستاییان شعار میدادند که انرژی هسته ای، حق مسلم ماست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
چراغ های نیرو گاه هسته ای از برق سراسری استفاده میکنه هنوز
ناشناس
| Austria |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
فدای حرف حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
باید بدانی عشایر حابحا میشوند پس رهنمود شما باید با شناخت باشد بفرمائید کابل رابه
دهان گشودن بدون شناخت زبان گردا ندن هنر نمی با شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
باید تاسف خورد به این ذهن های مشعشع یا خندید ؟ دانشمند عشایر دایم در حال کوچند اگر پنل های خورشیدی در اختیارشان قرار گیرد میتوانند بعنوان یکی از وسایل خانه هر کجا که میروند پنل ها را هم با خودشان ببرند !
آفرین به ریس جمهور حتما برای سهولت در رفت و آمد لوکوموتیر هم براشون در نظر بگیرد
تو فعلا تورم را بیار پایین پنل خورشیدی پیشکشت
وعده ها را جدی نگیرید !!! حرف می زنند
پاسخ ها
خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
سلام برایرعشایر در همه جا همجور امکانات داده شه و با رضایت خودشون اقامتگاه‌های دائمی در تسید کوج یا بین اونا براشون ایجاد شه ابربرق حتی گاز همه امکانت جاده برلیرعیوردنرور خودشون بطوری که رنج ونشقاشون کمتر شه دو خودشون خانوادشون راحترربهتر زندکی کنن
قبلا میگفتن آرزو برجوانان عیب نیست! میگه دو سال دیگه که خودش نیست بندازه گردن دولت بعدی!! الان هم که همه مشکلات گردن دولت قبلی!!!
رئیسی از این وعده ها زیاد داده !!!!!
آخه کسی که نمی دونه اصلا پنل خورشیدی چی هست ، چطوری وعده ساختش رو می ده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
بسار متین بودایشان هنور ریاضیلت دوران ابتدایی را خوب بلد نیستند جه برسد به......
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
راست میگید شما ، پنل خورشیدی در دبیرستان درس داده میشه نه در دبستان .
سلام خیلی خوبه ولی امان از یک پنل خورشیدی برای عشایر ترکمنصحرا ی چراغ قوه هم نمیدن بلکه زمینهای عشایر ما را غصب می کنند
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در سفر به کهگیلویه و بویراحمد وعده تامین برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی را داد. حال به گفته رئیس اسبق کمیته‌های تجدیدپذیر سندیکای برق، امکان تحقق این وعده وجود دارد، به شرط آنکه با جدیت دنبال شود. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همیشه این بشرطی که ها هست که جلوی کار را میگیرد ! دو سال دیگه هم آقای رئیسی از کار مرخص نشسته تو خونه اش میگه ما گفتیم بعدیها انجامش بدهند !
پول باشد همه چیز حل می شود و الان تحریم ها نقش مترسک را دارد
عشایر هم بزرگترین تولید کننده دام و لبنیات هستند
کافی است به آنها امکانات داده و از قابلیت آنها استفاده شود
پنل خورشیدی که سهل است پیچیده تر از آن هم را می توان در داخل تولید کرد
مهم داشتن تکنولوژی تولید آن است که ایران قابلیت آنرا دارد اما باید صرفه اقتصادی هم داشته باشد و طبیعتاً با افزایش حجم استفاده تولید آن در داخل قابل توجیه خواهد بود
سلطان وعده ها
امیدوارم وعده های تو خالی برای دور بعدی انتخابات نباشد .
دریغ از یک کامنت مثبت و دارای امید! چه مردم بدبخت و فلک زده ای!
خیلی رو میخواد اینقدر ریلکس وعده میده باخودت چه فکری کردی آقای رئیسی درخلوت چه فکری میکنی آیا شبها میتونی بخوابی اگر مثبته جوابت که هست ...
اصلاا هم اینطور نیستش بین عشاییر داره توصیح میشه
پنل خورشیدی برای عشایر؟؟!!!!
خب چرا از نیروگاه اتمی بوشهر به همه روستاهای دورافتاده کابل کشی نمیکنید؟ یادتان هست که همین روستاییان شعار میدادند که انرژی هسته ای، حق مسلم ماست؟!!
خدا پدر رییسی را بیامرزد که حداقل سماور برقی را با کبریت روشن نمیکنه
بی اطلاع تو شهر در رفاه هستی و هیچ تعریف یا شناختی از زندگی عشایری نداری عشایر که اسکان دائم ندارند به کجا کابل بکشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست