بازدید 3649

مقتدی صدر: پرچم عراق، خط قرمز است

رئیس جریان صدر عراق در توئیتی نسبت به صدور مجوز مجدد هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن پرچم عراق در سوئد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 20 July 2023

به گزارش تابناک؛ در پی صدور مجوز مجدد هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن پرچم عراق در برابر سفارت این کشور در استکهلم، پایتخت سوئد، مقتدی صدر، از رهبران شیعیان عراق و رئیس جریان صدر این کشور، با انتشار توئیتی نسبت به این اقدام واکنش نشان داد.

مقتدی صدر، در توئیت خود اعلام کرد: پس از آن‌که سوئد، به دلیل عدم ایمان به امور آشکار و نهان آسمانی، دشمنی خود با اسلام و کتاب‌های آسمانی را آشکار ساخت، حال نوبت به تعرض این کشور به خطوط قرمز دیپلماتیک و عرف سیاسی رسیده و با اعلام موافقت جهت سوزاندن پرچم عراق، دشمنی خود با عراق را نیز هویدا ساخته است.

رئیس جریان صدر عراق در ادامه واکنش خود افزود: من پیش از آن‌که اقدام مختص به خود را صورت دهم، منتظر واکنش رسمی و قاطع دولت عراق خواهم ماند. بر اساس درک من اگر سوزاندن پرچم عراق عملی شود، دولت نباید به محکوم‌نمودن این اقدام اکتفا کند؛ چرا که این سطح از واکنش نشان‌دهنده ضعف و تسلیم‌شدن آن است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع صدور مجوز هتک حرمت مجدد قرآن کریم از سوی سوئد ادامه داد: اگر سوزاندن قرآن دوباره اتفاق بیافتد، پاسخ درخور آن سوزاندن تورات و انجیل نیست؛ بلکه در برابر این اقدام، تمامی ملل جهان باید به یاری ادیان آسمانی بشتابند. در غیر این صورت سرانجام خوبی در انتظار ما نخواهد بود و در آن هنگام دیگر فرصتی برای پشیمانی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است مقتدی صدر در پایان توئیت خود در اشاره به صدور مجوز سوزاندن پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در استکهلم از هشتگ «پرچم عراق، خط قرمز است» استفاده کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم