بازدید 2117

مقاصد گردشگری ارزان در قاره آسیا

اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از کشورهای آسیایی را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 19 July 2023

 مقاصد گردشگری ارزان در قاره آسیا

قاره آسیا جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد به همین دلیل مقصد محبوب بسیاری از گردشگران شده است. اگر لیست شهرهای گردشگری جهان را بررسی کنید، حتماً شهرهای زیادی در این لیست مربوط به قاره آسیا هستند. هرکدام از این شهرها آداب و رسوم خاص خودشان را دارند و فرصت‌های زیادی برای گردش و کاوش در اختیار گردشگران می‌گذارند. این قاره کشورهای زیادی دارد و همان طور که انتظار می‌رود، هزینه سفر به این کشورها یکسان نیست. برخی از کشورهای آسیایی همچون ژاپن کشورهای گران‌قیمت محسوب می‌شوند و برخی دیگر همچون لائوس و کامبوج مقاصد گردشگری ارزان‌تری هستند.

اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از کشورهای آسیایی را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای ارزان و گردشگری در قاره آسیا است. این کشور تاریخی غنی ۳۵۰۰ ساله و مناظر خیره‌کننده دارد. به عنوان مثال منظره کوه آرارات چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. ارمنستان کلیساها، بناهای قدیمی با معماری‌های شگفت‌انگیز هم دارد. این کشور اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفت.

هزینه‌ها در این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی کمتر است. به عنوان مثال شما در اقامتگاه‌هایی تحت عنوان هاستل‌ می‌توانید با قیمت کمتری اقامت کنید. هزینه حمل‌ونقل عمومی نیز ناچیز است. همچنین هزینه یک وعده غذا در این کشور کم است و نیاز نیست برای آن بودجه زیادی در نظر بگیرید.

قزاقستان

قزاقستان یکی از کشورهای آسیایی ارزان است که پنج منطقه آب و هوایی و دو منطقه زمانی دارد. قزاقستان در جایگاه نهم لیست کشورهای بزرگ جهان قرار گرفته است. این کشور در آسیا مرکزی واقع شده است. کشور قزاقستان طبیعت زیبایی دارد. صحراهای بزرگ، تپه‌های بلند، دره‌های زیبا، دشت‌های خوش آب و هوا و یخچال‌های طبیعی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در این کشور هستند. برج‌های درخشان، بناهای تاریخی و ساختمان‌های آینده‌نگر نیز از دیدنی‌های قزاقستان هستند که در میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده‌اند.

در قزاقستان تقریباً تمامی خدمات و محصولات گردشگری ارزان است. از اجاره و رزرو اقامتگاه گرفته، تا بلیط هواپیما، هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل عمومی در سطح شهر همگی ارزان هستند.

کامبوج

یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت در قاره آسیا، کشور کامبوج است. این کشور موقعیت مکانی خوبی دارد به همین دلیل به یک مقصد گردشگری عالی برای ماجراجویی تبدیل شده است. این شهر معابد زیبایی دارد و قلعه‌های اسرارآمیز آن در دنیا مشهور است. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، باید به یکی از مناطق روستایی این کشور بروید تا بتوانید کامبوج اصیل را تماشا کنید. بومیان کامبوج مهمان‌نواز هستند. طبیعت‌گردی در این کشور بسیار جذاب است. شما می‌توانید به تماشای مزرعه‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌ها بروید و اوقات خوشی را برای خود فراهم کنید. شما با رزرو هاستل و اقامتگاه‌های سنتی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. یکی دیگر از روش‌های کاهش قیمت، استفاده از اتوبوس برای حمل و نقل در سطح شهر است.

مقاصد گردشگری ارزان در قاره آسیا

اندونزی

اندونزی کشوری با بیش از ۱۷ هزار جزیره است که هرکدام جذابیت خاص خودشان را دارند. هر جزیره فرهنگ، زبان، مذهب، خورد و خوراک خاصی دارد و بسیار منحصربفرد هستند. این کشور از طبیعت بکری برخوردار است و آتشفشان‌های آن در تمام دنیا مشهور است. در این کشور هزینه گردشگری و حتی زندگی به موقعیت مکانی بستگی دارد. برخی از شهرها ارزان‌تر و برخی دیگر لوکس و گران هستند. بنابراین بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما سطح بودجه خودتان برای اقامت، خوراک و دیگر موارد را تعیین کنید. در این کشور خوابگاه‌هایی ارزان وجود دارد که برای اقامت چند روزه مناسب هستند. همچنین می‌توانید از غذاهای خیابانی استفاده کنید تا با این کار هزینه‌های خود را کاهش دهید. پارک ملی کومودو و دریاچه توبا از مقاصد گردشگری محبوب در این کشور هستند. بسیاری از گردشگران اندونزی تنها به خاطر موج‌سواری، تماشای آبشارها، تفریحات شبانه و گشت و گذار در جنگل‌های بارانی به اندونزی سفر می‌کنند.

تایلند

یکی ازکشورهای آسیایی پرگردشگر کشور تایلند است. میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می‌کنند. در تایلند تنوع غذایی زیادی وجود دارد. همچنین اقامتگاه‌های متنوعی در آن وجود دارد. شما می‌توانید در تایلند از اتوبوس‌های مخصوص استفاده کنید تا با این کار هزینه‌های خود را کاهش دهید.

تایلند کشوری زنده است که تفریحات شبانه آن متنوع است. طبیعت رویایی این کشور نیز هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در این کشور می‌توانید به جزیره‌های مختلف سفر کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

مالزی

یکی از کشورهای نسبتاً ارزان در آسیا و جنوب شرقی قاره، کشور مالزی است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به دلیل اقتصاد قوی و وجود شهرهایی همچون کوالالامپور کشور مالزی هم برای گردشگری گران است. در صورتی که این چنین نیست. مالزی سواحل زیبایی دارد و مراکز تجاری آن لوکس هستند. برخی از شهرهای این کشور ارزان‌تر هستند. پارک‌های ملی و برج‌های این کشور نیز بسیار دیدنی است. اغلب گردشگران کشور مالزی در پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور وقت می‌گذرانند. شما با بودجه کم نسبت به کشورهای اروپایی می‌توانید در این کشور وقت بگذرانید و از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید، می‌‎توانید از غذاهای خیابانی استفاده کنید. حمل و نقل عمومی در کشور مالزی به صرفه است و می‌توانید از اتوبوس برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده کنید.

ترکیه

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند، کشور ترکیه به خصوص شهر استانبول است. هزینه‌های سفر به ترکیه همانند برخی دیگر از کشورهای آسیایی به نوع شهر و موقعیت مکانی آن بستگی دارد. شهر استانبول ترکیه در مقایسه با دیگر شهرهای گردشگری این کشور، قیمت به صرفه‌ای دارد. از نظر فرهنگ و تاریخ، ترکیه به ایران شباهت دارد و مردمان آن نیز خونگرم هستند. همچنین جاذبه‌های گردشگری آن نیز متنوع است. اگر به طبیعت علاقه دارید استانبول برای شما مناسب است. همچنین بناهای تاریخی، معماری‌های زیبا و کوچه‌های باستانی برای دوستداران تاریخ بسیار جذاب است. در استانبول ترکیه می‌توانید مهمان‌خانه یا سوئیت رزرو کنید و با این کار هزینه‌های خود را کاهش دهید. همچنین می‌توانید از غذاهای خیابانی و کافه‌ ماشین‌های کنار دریا استفاده کنید. وسایل نقلیه در این کشور نیز نسبتاً ارزان است. شما می‌توانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید.

مقاصد گردشگری ارزان در قاره آسیا

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، آسیا قاره بزرگی است که کشورهای زیادی را در خود جای داده است. هر قسمت از این قاره دیدنی‌ها و جاذبه‌های خاص خودش را دارد. برخی از کشورهای آسیایی همچون ژاپن، سنگاپور، چین و کره برای گردشگری بسیار گران هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست