بازدید 1038

هدفگذاری برای تولید ۲۰۰ تن خاویار تا پایان برنامه هفتم

رییس سازمان شیلات کشور از تولید ۲۰ هزارتن گوشت ماهی خاویاری و ۲۰۰ تن خاویار تا انتهای برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ۸ هزارتن گوشت و ۸۰ تن خاویار در کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 18 July 2023


به گزارش تابناکبه نقل از ایرنا، «سید حسین حسینی» در هشتمین همایش ملی ماهیان خاویاری و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته، افزود:‌ سال گذشته ۱۸تن خاویار و ۴ هزارو ۶۴۶ تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزشی بالغ بر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور تولید شد.

وی اظهارداشت: سال گذشته یک میلیون و ۳۶۱هزارتن محصولات شیلاتی در کشور تولید شده است که از این میزان ۷۶۲ هزار تن آن از طریق صید و صیادی و ۵۹۹ هزار تن نیز از طریق آبزی پروری بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارزش صادراتی آبزیان در سال گذشته ۶۰۵ میلیون دلار و تراز تجاری مثبت نیز ۵۶۵ میلیون دلار بوده است که نشان از صادرات محور بودن محصولات شیلاتی است.

حسینی تصریح کرد: از سال ۲۰۱۰ که ماهیان خاویاری در لیست قرمز گونه‌های در حال انقراض قرار گرفتند با هماهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر برای صیانت و حفاظت از این گونه ارزشمند نشست‌های مشترکی برگزار شد و ممنوعیت صید تجاری برای صیانت و حفاظت از این گونه در حال انقراض در دستور کار کشورها قرار گرفت.

وی گفت: علاوه بر کاهش تلاش صیادی برای بازسازی ذخایر، اقدامات موثری نیز انجام شد و در سال گذشته ۳۸.۵میلیارد تومان و امسال نیز ۹۰ میلیارد تومان دراین بخش سرمایه گذاری شد.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه بعد از جلوگیری از صید غیرمجاز در راستای حفاظت و صیانت از این گونه ارزشمند در راستای پرورش این ماهی اقداماتی صورت گرفت، افزود: در یک دهه گذشته از تولید ۳۶۳ تن گوشت ماهیان خاویاری به تولید ۴ هزارو ۶۴۶ تن و خاویار ماهی از ۱۱ تن سال ۱۴۰۰ به ۱۸ تن در سال ۱۴۰۱ رسید، که رکورد جدیدی در این بخش محسوب می شود.

حسینی با اشاره به این در حال حاضر ۱۹۶ مزرعه در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در کشور داریم، اظهارداشت: ظرفیت تولید ۸ هزارتن گوشت و ۸۰ تن خاویار در کشور فراهم شده است.

تولید ۵۰ درصد خاویار در استان‌های شمالی

حسینی گفت: در ۲۲ استان کشور این مزارع پرورش ماهیان خاویاری پراکنده شده‌ اند، اما تولید بیش از ۵۰ درصد ماهیان خاویاری در استان‌های شمالی انجام می شود.

رییس سازمان شیلات ایران به ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاری در بخش شیلات اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست های مهم برای ایجاد تحول در صنعت شیلات جذب سرمایه گذاری و ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران است که با در نظر گرفتن این مشوق ها سال گذشته صنعت شیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته که نسبت به سال قبل ۴.۳ برابر بیشتر شده و بیش از ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی است.

وی بر اهمیت بیمه در صنعت شیلات تاکید کرد و ادامه داد: برای تحقق این موضوع علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق، اطلسی تهیه شده که نقاط مختلف و گونه های مختلف برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است. البته بسته‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری نیز ارائه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی