بازدید 8116

استقرار گشت‌های پلیس برای برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با کدام دستور بود؟

پس از اعلام استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، با تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه، یک خبرگزاری با انتشار جزئیاتی از این طرح، برخورد با پوشش‌های نامتعارف از سوی پلیس را بر اساس دستور رئیس جمهور، وزیر کشور و قوه قضاییه اعلام کرد، اما خبرگزاری دیگری این ماجرا را تکذیب کرد؛ موضوعی که واکنش‌های بسیاری در پی داشت و سخنگوی دولت نیز در این خصوص توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 18 July 2023

استقرار گشت‌های ویژه خودرویی و پیاده پلیس برای برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با کدام دستور بود؟

تابناک _ چند روز پیش بود که سردار سعید منتظرالمهدی،‌ سخنگوی فراجا از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی اصرار دارند، خبر داد و گفت: پلیس در پی مطالبات مردمی و خاستگاه گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجار‌های اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از یوم جاری با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند، ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

پس از این ماجرا، حواشی بازگشت دوباره این گشت‌‌ها به بحث داغ فضای رسانه ای و مجازی تبدیل شد و واکنش های مختلفی را برانگیخت.

قالیباف:  نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده و یا جایی را پلمب کند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر فلاحی نماینده همدان درباره لزوم تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب گفت: ما در مجلس بحث کردیم که باید همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قضایی و آموزشی این لایحه مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های مختلف هم وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریتی بررسی شود و تمامی ابعاد لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: درخواست دارم که زودتر در کمیسیون‌های مربوطه تعیین تکلیف و گزارش آن به صحن علنی ارائه شود. در صحن علنی هم با استناد به تبصره یک ماده ۱۰۰ خارج از نوبت بررسی می‌شود و قطعا ما قانون ناقص تصویب نخواهیم کرد، ولی لایحه را خارج از نوبت رسیدگی خواهیم کرد.
قالیباف با بیان این‌که نباید موضوعات فرهنگی مربوط به لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون فرهنگی حذف شود، گفت: بحث فرهنگی و وظایف دستگاه‌ها مهم است؛ درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده یا جایی را پلمب کند، چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.

روایت "تسنیم" از جزئیات اجرای طرح پلیس برای مقابله با پوشش‌ نامتعارف

در همین رابطه، تسنیم با طرح این موضوع که در ۲۴ ساعت گذشته سؤالات بسیاری درباره نحوه اجرای این طرح در فضای مجازی مطرح شد و خبرنگار تسنیم این سؤالات را از فرماندهان ارشد فراجا پیگیری کرد، نوشت: نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان "ون‌های" گشت ارشاد به خیابان‌ها برنمی‌گردند و هیچ خودرویی با بغل‌نویسی "گشت ارشاد" در خیابان‌ها دیده نخواهد شد.  

خبرگزاری تسنیم پس از ارائه جزئیات مدعی شد که برخورد با پوشش‌های نامتعارف از سوی پلیس دستور رئیس جمهور، وزیر کشور و قوه قضاییه است و پلیس مجبور به اجرای این طرح در کنار تمام وظایف دیگرش است. در واقع پلیس می‌تواند نظر خود برای نحوه اجرای این طرح را اعلام کند، اما تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.

 

ایسنا: خبرِ «دستور روسای قوه مجریه و قضاییه برای مقابله با بی‌حجابی» صحت ندارد

پس از این ماجرا، خبرگزاری ایسنا، خبری که درباره دستور روسای قوه مجریه و قضاییه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی منتشر شده بود را تکذیب کرد.

ایسنا نوشت: برخی منابع خبری از دستور روسای قوه مجریه و قضاییه و پیگیری وزارت کشور برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی از سوی فراجا خبر داده بودند که پس از پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد، دستوری در این زمینه وجود ندارد. منبع منتشر کننده خبر نیز، مطلب در این زمینه را از خروجی خود حذف کرد.

تسنیم: رسانه‌های دولت سخنان سخنگوی فراجا را تکذیب کردند؟

پس از آن خبرگزاری تسنیم با انتشار ویدئوی صحبت های سخنگوی فراجا و مطلبی با عنوان رسانه‌های دولت سخنان سخنگوی فراجا را تکذیب کردند، نوشت: امروز در بخشی از خبری که تسنیم راجع به جزییات طرح جدید فراجا برای مواجهه با پوشش نامتعارف زده بود، به دستورهای روسای قوای مجریه و قضاییه در این رابطه هم اشاره کرده بود که این بند از گزارش بر مبنای اظهارات آشکار و همچنین تلفنی صریح برخی مقامات فراجا از جمله سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا نوشته شده بود و نکته‌ پنهانی هم نبود. 

با این حال، برخی افراد در دولت در تماسی با خبرگزاری با این بیان که دستوری از ناحیه رئیس‌جمهور نبوده درخواست کردند، در صورت امکان این بخش حذف شود.

سخنگوی دولت: رئیس جمهور در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی بار‌ها مردم و مجریان را به ضرورت اجرای قانون توجه داده‌اند

حواشی این ماجرا واکنش سخنگوی دولت را نیز برانگیخت و علی بهادری جهرمی در توییتی نوشت: رئیس جمهور در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی، بار‌ها مردم و مجریان را به ضرورت اجرای قانون توجه داده‌اند. اخیرا نیز در جلسات مختلف از نیروی انتظامی و قوه قضاییه خواستند در چارچوب قوانین موجود نسبت به نظم‌بخشی امور اقدام کنند. تدبیر شیوه اجرای قانون بر عهده قوه قضائیه و ضابطان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷۶
عالیه این اقدام پلیس خصوصا تو محرم و صفر .
تابی تو چرا آخه بخاطر فالور خراب کردی خودتو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
وقتی هزار و یک مشکل و مسئله در این مملکت وجود دارد اما تمام هم و غم مسئولان خورد و درشت شده رسیدگی به حجاب، یعنی نه بصیرت وجود دارد و نه دانایی. بلکه آنچه وجود دارد، خودخواهی محض است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
حجاب یک عرف است، نه قانون و نه شریعت.
اگر اینطور نبود در تمام کشورها به جز این کشور و همسایه شرقیش آزاد نمی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
شاهدیم که تمام درآمدهای ملی این مملکت صرف و خرج امور ایدئولوریک می شود از جمله حجاب. نتیجه هم معلوم است، فقر فراگیر و ویرانی گسترده کشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
بعدش چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا گیریم محرم صفر را اینطور رد کردی بعد چی؟
به چی دل خوش کردینه ؟
اگر دردی هست باید مداوا بشه نه اینکه مسکن چند ساعته استفاده کنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
آقای تهرانی در کدامیک از 54 کشور اسلامی غیرافغانستان حجاب اجباری هست؟ و.چه ربطی هم دارد به محرم وشعبان ورمضان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
انتخاب نوع پوشش در چهار چوب عرف جامعه، از اصول و حقوق بدیهی و اولیه یک انسان است که در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل به آن اشاره شده است.
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
نوع پوشش افراد به هیچ کس ربطی نداره مگه ما تو کار مذهبی ها دخالت میکنیم که به خودت اجازه میدی در مورد دیگران که چی بپوشن دخالت میکنی
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
.حمله به امام حسین فقط کار بهاییت است
بهاییان صهیونی با شبکه های ماهواره ای منوتو و.. دستشان را آخر رو کردند بخاطر عصبانیت شکست اغتشاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
فقط امروز:

1) لیلا بلوکات، هنر پیشه به جرم کشف حجاب به گذراند حبس در زندان سمنان محکوم شد.

2) هادی رضوی متهم پرونده بانک سرمایه که در سال ۱۳۹۸ به ۲۰ سال حبس محکوم شده، آزاد شد!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
عزیزم یقین دارم ۵۰ درصد و شاید بیشتر زنان فامیل پلیس طرفدار حجاب اختیاری هستند ، پلیس ایران خارجی نیستند
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
کار دولت نبوده و تکذیب کرد مثل فیلترینگ که وزیر ارتباطات میگه نمیدونم کی مسئولشه مثل رابطه با عربستان که امیرعبدالهیان بعدا فهمید
کاری به حرفای بالا ندارم اما در شرایط کنونی که مردم از مرغ بالای صد تومن خودرو بالای ۵۰۰ میلیون و مسکن چن میلیاردی بشدت عصبانی هستن به توصیه چن تا بظاهر مذهبی شکم سیر نجومی بگیر این کار خودزنیه و میتونی دوباره اتیش اعتراضات روشعله ور کنه چون مردم میبینن بجای حل مشکلات اساسی دولت رو آورده به مشکلات و دغدغه یعده شکم سیر نجومی بگیر
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
جناب تهرانی به تعداد مخالفین و موافقین نظرت یک نگاه بنداز چگونه تعدادی اندک به خودشان اجازه میدهندجامعه آنگونه باشد که آنها میخواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
من کاری به این موضوع الان ندارم ولی خودتون قضاوت کنید با این همه تناقض در این خبر دو سه روز اخیر، این همه خبری که تو این چند ماه در مورد حوادث داده شده چقدر میتونسته صحیح باشه.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
دیسلایکا رو دریافتی پس سکوت کن
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
همه باید احکام واجب خدا را رعایت کنیم و هرکس از روی عناد یا لجاجت انجام ندهد فاسق است.
ضدانقلاب فراخوان خسارت به موکبها و پرچمهای عزای حسینی داد.
این جسارت یعنی خودکشی ضدانقلاب از ترس مرگ حتمی و عصبانیت شکست اخیرشان.
به قول معروف فواره چو بالا رود سرنگون شود.
چون وعده خداست که هرکس و جریانی به دستگاه امام حسین جسارت کند رسوا و نابود شود.
پاسخ ها
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
من نمیدانم چرا موقع اختلاس های چند هزار میلیاردی و تورم چند صد درصدی و فقیر کردن مردم که باعث اندام
فروشی و خود فروشی زنان و سوتغذیه مردم بویژه کودکان می شود اینها به امام حسین جسارت نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
نخ نما شده این سناریوی 88 ای.
قرآن خطاب به پیامبرمیفرماید علیک البلاغ علیناالحساب. یعنی وظیف تو فقط ابلاغ است که مثلا فلان گناه رانکنید حال اگرکسی گناه کرد حسابش با خداست. الان هم که دولت مثلا با دزد برخورد میکند نه بخاطر گناه بودن دزدی که آن حسابش باخداست بلکه به خاطر جرم بودن دزدی به خاطر تعرض به حقوق دیگران است. ولی کسی که نماز نمیخواند چون صرفا گناه کرده ونه جرم به دولت مربوط نیست . در مورد حجاب ( فعلا یعنی روسری) چون جنبه مجرمانه ندارد وصرفا حداکثر گناه است پس به دولت ارتباطی ندارد. اما مشکل عدم تفکیک بین گناه وجرم دراین 45 سال باعث بروز این معضل خودساخته ومعضلات مشابه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
احسنت! واقعا حق مطلب را ادا کردین،با دلیل محکم و متین،درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
آقا بهزاد کلی مطلب به هم چسباندی ولی متوجه نشدی که بیحجابی هم چون می تواند منجر به تعرض به حقوق دیگران شود جرم است.
التفات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
1644 نگفتی اینکه خانمی روسری سرش نباشه چه تعرضی به حقوق دیگران هست؟ 200 کشوردنیا چرا به این تعرض توجه نکرده وجرمش نشمرده اند؟
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
در پاسخ به 16:44
شما هم احتمالا نمیدونی که ویدیو و سی دی و ماهواره و ...که براشون چنین استدلالی داشتی رفع ممنوعیت
شده ؟؟
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
در جواب ناشناس 16:44
اگر تعرض آشکاری به حقوق دیگران جرم هست ، بستن خودسرانه خیابان ها به بهانه شو های سیاسی و مذهبی هم جرم هست چون حقوق دیگران را ضایع میکند . مهمترین فاکتور در این مسئله نظر خاص و عام هست . عده قلیلی سعی در دیکته کردن عقایدشان به اکثریت را دارند ، عده قلیلی که نظراتشان در منافع مالی و دنیوی تنیده شده نه در اعتقاد و باورشان .
اینکه برخی خبرگزاریهای اصولگرا نوشته اند دیگر خبری از ون نخواهدبود کاملا درست است چون الان اگربخواهندبی روسری ها را بگیرند باید اتوبوس دو کابین بیاورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
داداش قربونت برم دیگه اتوبوس دو کابین هم جواب نمیده باید قطار بیارند
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
یک زمانی ویدئو ، ماهواره و لباس آستین کوتاه آقایان هم جرم بود و وقتی دیدن که باید به اندازه 90 درصد جمعیت مجرم !! در کشور هست خودش را به کوچه علی چپ زدن و از خیر قانونش گذشت .قضیه حجاب هم همینطور هست . البته هنوز هم من معتقدم قضیه حجاب بخاطر حساسیت هایی که ایجاد میکند به فرصت تبدیل شده تا با سرگرم کردن افکار عمومی کمی وقت بخرند و از گردنه های خساس عبور کنند .
دیگه از این بَلَبشو تر ندیدم من!
آقایون بعد از این همه سال مبارزه بی هدف با نوع پوشش خانم ها که حقیقتا هیچ ارتباطی هم بهشون ندارد و بعد از اینکه اعتراضات مردم و تبعاتش رو در سال گذشته به چشم دیدن! یکسال همه کارهاشونو ول کردن که به این فکر کنن که چطوری با کدوم کلمه جادویی دوباره گشتشان را در خیابون راه بندازن!
برخی که میگویند درمورد اجباری بودن حجاب رفراندم بگذارید اصلا نیازی به این دنگ وفنگ ها نیست. صداسیما یک نظرسنجی با موبایل بذاره یا همین سایت تابناک دربخش نظرسنجی به جای پرسشهای بی اهمیت اینو مطرح کنه تا جواب بدست بیاید. البته بدیهی است که کثیری از خانمهای محترم محجبه هم به اجباری بودن حجاب رای منفی میدهند چون آنها حجاب را از روی اعتقادات شخصی و برای خود انتخاب کرده اند وجز معدودی نمیگویند چون ما حجاب داریم پس باید بزور غیرمحجبان راهم باحجاب کند
یک سیاست نخ نما و کهنه که متاسفانه ملت همیشه در صحنه هم به کرات و مرات فریب اون را میخورن.
همیشه برای مخفی کردن ویا به حاشیه بردن مسائل بزرگ استفاده از مسائل جزی و پیش پا افتاد و اذهان عممی را درگیر مسائل حاشیه کردن رویه ای بوده که بابرها تکرار شده است.
وضعیت تورم و اقتصاد بحرانی مساله اصلی است که کارمداران نه تنها توان کنرل اون را ندارن بلکه میخواهند با این دست رفتارها بحران پیش آمده را به تعویق بیاندازن.هیچ راه و خط مکشی درست و عقلانی برای برون رفت از این بحران در دست نیست.حجاب و وحواشی ان فقط به مثابه خود حجاب پوششی است برای مخفی کردن این ابر بحران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
دقیقا همینطور هست . هر اتفاقی را با زرنگ بازی به فرصت تبدیل میکنند . از این موارد زیاد داشتیم ولی ملت ایران حافظه خیلی ضعیفی دارند .
اگر خانمها بدانند حجاب چه جایگاه با ارزشی به آنها داده قطعاً حجاب را انتخاب خواهند کرد( البته انتخاب نه با زور).
به دلایل شغلی به کشورهای اروپایی و شرقی سفرهای زیاد داشته ام و بجهت علاقه شخصی به مسایل اجتماعی کنجکاو بودم اگر به خواهم تجربه خود را در یک جمله خلاصه کنم« در کشورهای محجبه این مردان بودند که به دنبال جلب توجه خانمها به خود بودند ولی در کشورهای بی حجاب این خانمها بودند که بدنبال جلب توجه مردان به خود بودند»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
یعنی شما در ایران به فکر جلب توجه خانم ها هستی؟
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
عزیز برادر عجب تجربه اشتباهی داشته اید،اتفاقا در کشورهایی که چیزی بنام حجاب ندارندانقدر عدم حجاب امری طبیعی است که ابدا خانم ها خودنمایی نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
کشور های محجبه دقیقا یعنی کدام کشور ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
ما هم اروپا و آسیا رفته هستیم ولی این چیزاییکه نوشتی اصلا درست نیست/ مردم سفر کرده و اروپا و آسیا رفته هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
این چه دیدگاهی هست مگه تنها مشکل بشر در دنیا جلب توجه جنس مخالف هست حالا به روشهایی که شما گفتید یعنی ادم فقط بخاطر جلب توجه و امور جنسی بدنیا امده که حالا چجوری جلب توجه کند چه دیدگاه چیپ و پایینی نشبت به افرینش انسان دارید
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
متاسفانه باید عرض کنم که چنین نظراتی فقط از یعده غارنشین برمیاد .البته با احترام فراوان به شما و بقیه .

چجوری تجربه شخصی خودت رو بعنوان ملاک کشورهای دنیا قرار میدی ؟؟؟
چنددرصد مردم دنیا رو ملاقات کردی ؟؟؟
چه پرسشها و ملاکهای رو بی طرفانه بررسی کردی .
یک دانشمند علوم اجتماعی یا روانشناسی هستی ؟؟؟
اولین قدم برای کشف حقیقت استفاده از عقل و خرد و دانش در اون زمینه هست بدون طرفداری

منم در خواب از روستایی در انگلستان گذر کردم چون دونفر سیاه پوست دیدم نتیجه گرفتم همه شون سیاه پوستند خخخخ
ببینید کار به کجا رسیده که افرادی مثل محسن افشانی هم ابو عطا می خوانند: هرکی قوانین را دوست نداره جمع کنه از کشور بره!
سخنگوی پلیس گفت حسب دستور رئیس جمهور ورئیس قوه قضاییه مبارزه با بیحجابی از سرگرفته میشود. ولی سایتهای نزدیک به دولت بطور غیرمستقیم اینو تکذیب کردند که رئیس جمهور در این زمینه دستوری داده باشه. یعنی خود آقای رئیس جمهور هم زیاد راضی نیست آزموده (البته صدهابار) باز تکرار شود.
هنجار شکن اونیه که مال مردم رو میبره. هنجار شکن اونیه که با 30 سال حکم زندان الان آزاده
اون دختر بچه ای ک دوست داره به میل خودش لباس بپوشه هنجارشکن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اختلاس و دزدی عرف جامعه شده و مطالبات مردمی اصلا کاری به این کارها نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
هر دو هنجار شکن هستند. اون دختری که هر طور دلش می خواد بپوشه داره به حقوق دیگران تعرض میکنه. به آرامش جامعه تعرض می کنه
سلام تابی جون
باید جلوی هنجار شکن ها رو گرفت.
مرگ بر بی حجاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
مرگ بر دروغ و اختلاس و گرانی
ناشناس
| France |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
مرگ برای او فقط برای اینکه مثل تو فکر نمی کند

دست داعش و تکفیری ها را از پشت بستی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
وای بر امثال تو کا از واژ مرگ برای بی حجاب استفاده میکنی. امیدوارم تو جهنم بسوزی
واقعا کی به کیه
تبلیغی که وسط این متن برای من میاد درباره "تحصیلات رایگان در آلمانه (!)"
که تبعات چنین سیاست های غلط و غیر منطقی رو کاملا نشون می ده.

"هر کی با ما موافق نیست جمع کنه بره ......................."
فقط حجاب اختیاری
این سیل به کسی رحم نخواهد کرد
از سد چمشیر که یادتونه گفتند نباید آبگیری بشه و کلی حرف و حدیث، اخرش یک دو روز پیش افتتاح شد، حالا بخاطر اینکه بازگشت گشت ارشاد متوجه شخص یا نهاد خاصی نشه یک چند روز به هم پاس میدن تا کسی متوجه نشه کی دستور داده بعد هم در عمل مجددا گشت ارشاد را رونمایی میکنند حالا با ون و بی ونش فرقی نمیکنه.
قرآن خدا می فرمائید حتی در پذیرش دین خدا هم اجبار ندارید، حالا یک عده برداشت های خود در مورد پوشش را می خواهند به همه مردم تحمیل کنند. اون قانونی هم مورد پذیرش اکثریت جامعه نباشد، دیر یا زود زیر پا گذاشته می شود.
اگرقراربود برخورد امنیتی جواب بده تا الان جواب داده بود

جمع کنید ون وگشت ارشاد
اسلام و حجاب بهانه است.

منافع کسانی که از آشوب و هرج و مرج سود می برند به خطر افتاده است و به دنبال ایجاد داستان جدیدی هستند.

مسولان محترم مواظب باشند که بازی نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
منافع مسئولان محترم منظورت بود فکر کنم
خانم لیلا بلوکات رو به یک سال حبس و کلی مجازاتهای دیگه محکوم کردن ،
من که این همه سال کتاب دینی و تاریخی خوندم یکبار ندیدم جایی نوشته باشه پیغمبر یا امامان زنی رو برای حجاب زندان کرده باشن ، این پوستین وارونه به قول حضرت علی که راه انداختید اسمش هر چی هست اسلام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
تو اصلا کتاب دینی و تاریخ نخوندی. کسی زندان می ره که قوانین شفاف جامعه ی اسلامی رو رعایت نکنه
خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
من نخوندم من بی سواد ، شما علامه دهر یک رفرنس بدهید که در سیره پیغمبر و امامان زنی رو مورد ضرب و شتم قرار داده باشن ، زندانی کرده باشن و.... برای حجاب ،
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
جامعه ایران اسلامی نیست همه افراد با هر طرز فکر و نوع پوششی حق زندگی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
در ین اسلام اصلا زندان نداریم .یا قصاص یا تبعید یا دیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
آقای ۱۶:۴۸ اگر تاریخ اسلام را خوانده بودی حتما" متوجه میشدی که در صدر اسلام چیزی به اسم زندان نداشتیم، هر خطا یا جرمی مجازات مشخص داشت که بلافاصله بعد از اثبات اعمال میشد و تا اثبات نمیشد کسی از زندگی ساقط نمیشد.
بگذاریدمان زندگی کنیم.....
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
به این می گویید زندگی؟این فقط زنده ماندن است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
منظور این دوست زنده مانی است نه زندگانی!
حیف که مسولان کشور بدلیل بادی که در سر دارند به نظرات مردم هیچ توجهی ندارند، مسولین محترم مردم از این ناراحت نیستند که چرا به عفاف و حجاب بها میدهید از یک بام و دو هوای شما در عذابند، عدالت اجتماعی، برخورد با فساد،ایجاد امکانات اولیه زندگی وووووورا رها کرده اید و فقط چسبیده اید به حجاب، مگر وظیفه شما فقط عفاف و حجاب است،شما شکم مردم را سیر کنید و به آنها یک سر پناهی بدهید،خود بخود ناهنجاری های اجتماعی از میان خواهد رفت، ریشه را درمان کنید والا زینت شاخ و برگ حاصلی نخواهد داشت.
به امید اینکه یک روز بیدار شوم و اخبار قابل پیش بینی را نشنوم
یه جور می نویسید مطالبه مردمی آدم خیال می کنه همه مطالبه گران فرم رو پر کرده و امضا و مهر زده اند و منتظر نتیجه

اگر مطالبه گری هست باید برای همه چیز باشه

با کلمه رفراندم هم که مشکل دارین پس برای این نوع معظلات به قول خودتون رای گیری بزارید و یقه خودتان رو هم آزاد کنید از همه چیز
خیلی جالبه. تا حالا تحریف لایک و دیس‌لایک ندیده بودم. خداییش نکنید خیلی ضایعست
با سلام
شنیدم که دادگاهی یک خانم را بخاطر بی حجابی به کار در غسلخانه محکوم کرده. بخدا این کار هاخلاف شرع مقدس است. نکنید،آبروی دین را نبرید.مردم رابا این کارها، از دین روگردان نکنید.
ما مومنین از شنیدم این اخبار خجالت زده خانواده و مردم میشویم.
همین که هیچ کس کردن نمیگیره معلوم می‌کنه نظر عموم مردم چیه.
رییس جمهور برای قیمت مواد غذایی دستوری ندارن ؟؟؟ شاید ما نشنیدیم
احتمالا پول های برجامی بدست دولت رسیده و جایی برای هزینه کردن ندارند و مردم در رفاه و آسایش و بدون تورم و گرانی بسر می برند و باید با بالا رفتن رشد اقتصادی و درآمد هنگفت دولت همه امکانات صرفه تبلیغ و ارشاد توبیخ شود نه صرفه کمک به تولید مواد خوراکی مانند گوشت و برنج و مرغ و خانه و خودرو و نرخ سود ووووووو بشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر می آید برخی آرامش و روال عادی زندگی مردم برایشان سخت و زیان آور است و دوست دارند در کشور آشوب و درگیری و زد و خورد باشد و دنبال زیر بغل مار میگردند و همه مشکلات کشور از تورم وگرانی و کمبود ها را مربوط بد حجابی میدانند گویا همه مشکلات کشور از زمانی آغاز شده که برخی کم حجاب شده اند و پیش از این نه اختلاس بوده نه رانتی بوده نه بد کاری اداری و سازمانی بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بصیرت اقا بصیرت ؟
اون شخص حقیقی یا حقوقی که مبارزه با بدحجابی را هنجار شکنی می داند آیا تورم و گرانی و انحصار و... را هنجار شکنی نمی بیند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست