بازدید 46182

هدیه احمدی نژاد به امیر قطر + عکس

در پايان اين كنفرانس مشترك خبري، رييس جمهور يك دستگاه ' نانو سكوپ' ساخت ايران را كه از فناوري بسيار بالايي برخوردار است به امير قطر هديه كرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵ 06 September 2010
دكتر'محمود احمدي نژاد'رييس جمهوري اسلامي ايران عصر روز يكشنبه در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي با شيخ ' حمد بن خليفه آل ثاني'امير قطر در دوحه پايتخت اين كشور تاكيد كرد: هر اقدامي عليه ايران به معناي پاك شدن رژيم صهيونيستي از جغرافياي سياسي است.
   
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، رييس جمهور گفت: رژيم صهيونيستي در محاسبات ما قرار ندارد و اين رژيم رو به اضمحلال و در شرايط سختي مي باشد و اميدوار است در گفت وگوي بي حاصل ، فرصتي براي ادامه حيات خود بيابد.




رييس جمهور افزود:رژيم صهيونيستي ، آمريكا و يا ديگران هر زمان بتوانند به كشورهاي منطقه ضربه وارد كنند، منتظر نمي مانند ازكسي اجازه بگيرند امامهم اين است كه آنها قادر نيستند به مردم ايران ضربه وارد كنند.

احمدي نژاد با اشاره به ناتواني رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اين رژيم وقتي قادر نباشد در جنوب لبنان و غزه كاري به نفع خود انجام دهد به طريق اولي نمي تواند عليه ايران كاري كند.

رييس جمهور در باره شايعه حمله آمريكا به ايران خاطرنشان كرد: اولا هيچ دليل و استنادي براي برخورد با ايران وجود ندارد و ثانيا دولت آمريكا قادر نيست عليه ايران اقدام كند، آمريكا و ارتش آن در طول عمرش در هيچ جنگ واقعي وارد نشده است.

احمدي نژاد تاكيد كرد:آمريكا در كره و ويتنام وارد جنگ نشد بلكه با مردم بدون سلاح و بدون حامي مواجه شد و كشتار كرد.

رييس جمهور تصريح كرد: در عراق و افغانستان نيز جنگ جدي رخ نداد، ارتش عراق در روزهاي اول صحنه را خالي و فرار كرد و ارتش آمريكا در سرزمين خالي حركت كرد ، درافغانستان نيز همينطور ارتش آمريكا در دو جنگ ضعيف شكست خورد و اكنون به اجبار عراق را تخليه مي كند، اين ارتش ضعيف نمي تواند وارد جنگ واقعي شود.

احمدي نژاد گفت: هدف آمريكا ايجاد جنگ رواني و اختلاف و نگراني در منطقه است زيرا برخورد با ايران به منزله متلاشي شدن سيطره و هيمنه آن در جهان است.

رييس جمهور افزود: كساني آرزو دارند به ايران ضربه بزنند اما در عالم واقع زمينه اجرايي وجود ندارد، آنها مي دانند ايران امروز قدرت پاسخگويي گسترده و قاطع و پشيمان كننده دارد.
احمدي نژاد تاكيدكرد:ما الان بيشتر نگران فلسطين و جنايت ها در عراق و افغانستان و توطئه ها عليه كشورهاي عربي و اسلامي هستيم.

رييس جمهور با بيان اينكه ' پاكستان هم با بلاي سيل و هم بالاتر از آن با بلاي تجاوزات ارتش آمريكا و بمباران مردم عادي مواجه است'، اظهار داشت: ما نگران مشكلاتي هستيم كه به واسطه دشمنان به منطقه خاورميانه و منطقه اسلامي تحميل شده است.

احمدي نژادخاطرنشان كرد:بخش مهمي از گفت وگو با امير قطر در باره اين مشكلات
و چگونگي طراحي كار مشترك براي كاهش مشكلات و برقراري امنيت در منطقه بود.

رييس جمهور تصريح كرد: ديدگاه هاي ايران و قطر براي حل مشكلات منطقه يكسان است و برنامه هاي خوبي براي پيشبرد منافع دو ملت و ملت هاي منطقه و ايجاد همكاري بهتر طراحي شده است.

به گزارش ايرنا، امير قطر نيز در اين كنفرانس مشترك خبري گفت: قطر اهميت زيادي براي روابط با ايران قائل است و رييس جمهور ايران مايل است منطقه در امنيت كامل و بدور از مشكلات باشد.
شيخ حمد در مورد ميانجيگري قطر براي حل مشكلات حوثي ها با دولت يمن گفت: موضوع پايان يافت و پنج بند توافقنامه مورد پذيرش واقع شد و اميدواريم يمن شاهد ثبات و شكوفايي باشد.
احمدي نژاد در ادامه اين كنفرانس خبري ، از امير قطر بخاطر ابتكار عمل براي حل موضوع حوثي ها تشكر كرد.

امير قطر همچنين محاصره نوار غزه را محكوم كرد و مسئوليت كشورهاي عربي را تلاش براي لغو محاصره دانست و از تلاش ايران و تركيه براي كمك به مردم فلسطين قدرداني كرد.

به گزارش ايرنا، در پايان اين كنفرانس مشترك خبري، رييس جمهور يك دستگاه ' نانو سكوپ' ساخت ايران را كه از فناوري بسيار بالايي برخوردار است به امير قطر هديه كرد.

احمدي نژاد اظهار داشت: اين دستگاه تنها در پنج كشور جهان و ايران ساخته مي شود و قدرت بزرگ نمايي آن هزار برابر ميكروسكوپ است و در مراكز دانشگاهي و پژوهشي كاربرد دارد.

رييس جمهوري اسلامي ايران عصر روز يكشنبه در پاسخ به دعوت رسمي شيخ ' حمد بن خليفه آل ثاني ' امير دولت قطر، درصدر هياتي بلندپايه عازم دوحه پايتخت اين كشور شد.

احمدي نژاد را در اين سفر 'منوچهر متكي 'وزير امور خارجه،' نسرين سلطانخواه' معاون علمي و فناوري رييس‌ جمهور،'مرضيه وحيد دستجردي' وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ،'اسفنديار رحيم‌مشايي ' رييس‌دفتر رييس‌جمهور و ' علي اكبر جوانفكر ' مشاور مطبوعاتي رييس جمهور و جمعي ديگر از مقامات ارشد كشور همراهي كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی