بازدید 2110

ترکیه به د‌نبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

رئیس جمهور ترکیه امروز سفر ۳ روزه خود به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را آغاز می‌کند و قصد دارد چندین توافق برای جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با این کشور‌ها امضا کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 17 July 2023

‌به گزارش فارس به نقل از تی‌آر‌تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز سفر سه روزه خود را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز می‌کند. قرار است در این سفر توافقات برای جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از طرف کشور‌های مقصد در ترکیه، امضا شود.

گفته می‌شود؛ ۲۰۰ فعال تجاری اردوغان را در این سفر همراهی خواهند کرد. در کنار دیدار با مقامات قطر، امارات و عربستان، قرار است اردوغان در چندین نشست تجاری که کمیته روابط اقتصادی خارجی ترکیه در این کشور‌ها تدارک دیده، شرکت کند.

نایل اولپاک، دبیر این کمیته گفته که برنامه‌ریزی شده تا قرارداد‌هایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سلامت، انرژی، حمل و نقل، گردشگری و کشاورزی با کشور‌های مقصد بسته شود.

جودَت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه، در این مورد گفته که توافقاتی برای انجام چند پروژه در ترکیه و کشور‌های مقصد، همچنین در کشور‌های ثالث در این سفر انجام خواهد شد. بخشی از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خیلی زود انجام می‌شود و بخشی از آن هم در آینده صورت می‌گیرد. ما انتظار سرمایه‌گذاری بالا داریم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی