بازدید 2290

ایجاد بازار دارویی ایران در تاجیکستان

­وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به تاجیکستان گفت: با توجه به ظرفیت داخلی ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی از این توان به عنوان محور اصلی سفر به تاجیکستان استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 16 July 2023

به گزارش «تابناک»> بهرام عین اللهی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در فرودگاه امام خمینی پیش از سفر به کشور تاجیکستان گفت: نزدیکی‌های فرهنگی و زبانی ایران و تاجیکستان زیاد است و این سفر در راستای چند هدف مهم برای حوزه سلامت صورت می‌گیرد که ایجاد بازار دارویی برای ایران در تاجیکستان از اهم محور‌های این سفر است.

وزیر بهداشت افزود: ایران بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی خود را بر اساس توان داخلی رفع کرده است و این ظرفیت می‌تواند بازار خوبی برای صنعت دارویی ایران در کشور‌های منطقه ایجاد کند.

عین اللهی سفر دو روزه به تاجیکستان را در راستای تقویت دیپلماسی سلامت دانست و گفت: در این سفر به دنبال صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی و تقویت ظرفیت شرکت‌های دانش بنیاندر تولید تجهیزات پزشکی است و از مراکز درمانی و دانشگاهی تاجیکستان بازدید می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به زبان مشترک ایران و تاجیکستان، تقویت گردشگری سلامت از دیگر محور‌های این سفر است و در تلاشیم در زمینه تربیت رایزن سلامت فعالیت کنیم و کشور تاجیکستان جزو اولین کشور‌هایی خواهد بود که ایران رایزن سلامت را با هدف ایجاد گردشگری سلامت در آنجا تقویت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی