بازدید 26237
۹

۱۰ روش کاربردی برای افزایش سرمای کولر آبی

اگر کولر آبی تان خوب خنک نمی کند و به دنبال راهکاری باری افزایش سرمای کولر آبی هستید ، این مطلب را از دست ندهید. ما در این پست به 10 روش جهت افزایش سرمای کولر آبی اشاره کرده ایم.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 15 July 2023

10 روش کاربردی برای افزایش سرمای کولر آبی

به گزارش «تابناک»، این راهکار ها برای افزایش باد کولر آبی و خنک کردن باد کولر آبی به کار می روند.

افزایش سرمای کولر آبی، خنک کردن باد کولر آبی و افزایش باد کولر آبی، راهکارهایی دارند که به آن ها می پردازیم. مشکل خنک نکردن کولر آبی به راختی با در نظر گرفتن موارد زیر حل خواهد شد.

سرویس کولر آبی و افزایش سرمای کولر آبی

کولر آبی دارای یک دینام و یک پمپ آب می‌باشد. وظیفه دینام گردش هوا و وظیفه پمپ گردش آب در کولر است. سالم بودن موتور بر عملکرد آن تاثیر مثبت دارد و باعث می شود که انرژی کمتری مصرف شود. قبل از شروع به کار کولر باید از سالم بودن دینام و پمپ آب اطمینان حاصل کنید. گرد و غبار موجود روی آن‌ها را پاک و روغن کاری نمایید. قبل از شروع به کار کولر، پروانه کولر را با دست بچرخانید تا روان‌تر شروع به حرکت کند.

توجه داشته باشید که دینام موتور نباید از هفت ساعت بیشتر کار کند. زیرا اگر کولر آبی بی وقفه و بیش از هفت ساعت روشن باشد، احتمال سوختن موتور وجود دارد. هنگام سرویس کردن کولر آبی کنترل یاتاقان و روغن کاری آن، تراز کردن شناور، چک کردن برزنت، بازدید از جعبه تقسیم برق، شستشوی حلزونی نیز فراموش نشود.

درست کردن سایه‌بان برای خنک کردن باد کولر آبی

جنس بدنه کولرهای آبی از فلز است. معمولا کولرهای آبی را در پشت بام قرار می دهند. در روزهای گرم تابستان شدت نور خودشید به حدی زیاد است که گاهی بدنه فلزی کولر فوق العاده داغ می‌شود تا جایی که اگر آن را لمس کنید ممکن است دستتان بسوزد. از کولر آبی که بدنه اش تا این حد گرم است نباید انتظار تولید باد خنک داشت.

برای رفع این مشکل باید برای کولر آبی سایه بانی فراهم کنید تا از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی آن جلوگیری شود و بدنه کولر داغ نشود. در این حالت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. زیر پایه های کولر سنگ قرار دهید تا پایه ها در ایزوگام و آسفالت فرو نروند.

شستن کولر آبی

قبل از شروع به کار کولر آبی، پیچ و مهره هایی که در معرض دید قرار دارند، چک کنید و در صورت شل بودن آن‌ها را سفت کنید. سپس کف کولر را با استفاده از فرچه پلاستیکی شستشو دهید. رنگ کف کولر نباید آسیب ببیند زیرا اگر قسمتی از رنگ کولر ازبین برود، به مرور زمان به دلیل وجود آب، زنگ زده و کف  کولردچار پوسیدگی می شود.

اگر احساس کردید قسمتی از رنگ کف کولر دچار آسیب شده، از رنگ فروشی یک قوطی قیر ایزوله خریداری کنید و با قلم مو به کف کولر بزنید. اجازه ندهید در هیچ قسمت از کولر خاک یا گردو غباری باقی بماند زیرا این خاک ها یا با آب مخلوط شده و به صورت گل در کف کولر باقی می مانند یا همراه با باد خنک کولر وارد فضای داخل منزل شده و همراه تنفس وارد ریه های شما می شود.

جلوگیری از هدر رفتن باد خنک

پس از مدتی کار کردن موتور کولر آبی، بدنه کولر به دلیل تکان های موتور ممکن است جابه‌جا شود. خروجی کولر و دهانه کانال باید در یک راستا باشد. هم راستا نبودن باعث می‌ شود باد خنک کولر هدر شود و به طور کامل وارد کانال نشود. بنابراین در هنگام سرویس کولر باید به این نکات توجه کرد.

تعویض پوشال ها

پوشالی که برای کولر آبی استفاده می شود قیمت زیادی ندارد و بنابراین عوض کردن هر ساله پوشال ها از لحاظ هزینه اقتصادی کاری به صرفه است. پوشال ها به مرور زمان با گرد و غبار موجود در هوا کثیف می شوند. باز نبودن فضای بین پوشال ها باعث می شود که هوا به خوبی جریان پیدا نکند و باد خنک تولید نشود. همچنین به موتور کولر فشار زیادی وارد شده و انرژی زیادی مصرف می کند. به همین دلیل بهتر است هر سال تابستان پوشال های جدید را جایگزین پوشال های کثیف قدیمی کنید.

بررسی آب درون تشتک کولر آبی

اگر تشتک کولر آبی فاقد آب باشد، موتور نمی سوزد ولی به جای تولید باد خنک باد گرم می وزد. نبود آب در تشتک در طولانی مدت به موتور آسیب های جدی وارد می کند. در روزهای پر حرارت تابستان نباید اجازه دهید که کولر آبی بدون آب کار کند. در شب های تابستان که هوا نسبتا نسبت به روز خنک تر است اگر کولر بدون آب کار کند مشکلی پیش نمی آید. اما به طور کلی به دلیل سیستم کولر های آبی حتی الامکان اجازه ندهید هیچ وقت بدون آب باقی بماند.

بستن درز پنجره ها در روزهای گرم

هنگام روشن بودن کولر آبی پنجره‌ ها را چک کنید تا باز نباشند. زیرا در صورت باز بودن پنجره ها هوای گرم وارد خانه شده و خنکی کولر کم می شود‌. رنگ دیوارها و وسایل خانه هر قدر روشن تر باشد بهتر است زیرا دیگر نیازی به روشن کردن تعداد زیادی لامپ وجود ندارد. لامپ ها نیز تولید گرما می‌ کنند. از روشن بودن بی دلیل تلویزیون خود داری کنید زیرا مانیتور تلویزیون هم در گرم شدن هوای خانه موثر است‌‌.

روشن کردن پمپ آب قبل از روشن کردن موتور کولر

روشن کردن پمپ آب قبل از روشن کردن موتور کولر تاثیر چشمگیری در افزایش سرمای کولر آبی دارد. به این ترتیب همواره ده دقیقه قبل از روشن کردن موتور کولر آبی، پمپ آب را روشن نمایید. با روشن کردن پمپ آب پوشال ها به طور کامل خیس می شوند و بادی که در ابتدا تولید می شود خنک است و دیگر نیازی نیست چند دقیقه برای وزش باد خنک از سمت کولر صبر کنید.

کوتاه کردن مسیر کانال کشی کولر آبی

اگر مسیر کانال های کولر آبی خیلی طولانی باشد باد خنک تولید شده فشارش را از دست داده و کمترین میزان باد خنک وارد ساختمان می شود. برای همین باید کوتاه ترین مسیر را برای کانال کشی انتخاب کنید.

استفاده از رسوب گیر در داخل آب کولر

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در بدنه کولر، از چند عدد رسوب گیر داخل آب استفاده کنید. هم چنین می توانید از چند قطره عطر یا محلول خوشبو کننده داخل آب کولر استفاده کنید تا باد خنکی که به داخل خانه وارد می شود دارای رایحه خوب و آرام بخش باشد.

منبع: bedadamberes

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
"""هنگام روشن بودن کولر آبی پنجره‌ ها را چک کنید تا باز نباشند"""!!!!!!!
پس باد کولر از کجا خارج شود؟
اگر خروجی هوا به واسطه باز گذاشتن لای پنچره نباشد، به موتور فشار وارد آمده و می سوزد.
يكي از نكته ها صحيح نبست ، در صووت بسته بودن تمام منفط هاي خروجي هوا علاوه بر دم كردن محيط باعث فشار بيش از اندازه به موتور كولر ميشود . بهتره به اندازه ٣٠ سانتي متر يك پنجره براي خروج هوا باز باشد . و با كشيدن پرده ها مانع از ورود نور خورشيد به خانه شد.
گاهی لوله های بالای کولر که وظیفه پخش آب بر روی پوشالهاست بدلیل رسوب و گل و لای بسته شده مانع رسیده اب به تمام پوشالها میگردد
بستن درزها مربوط به کولر گازی میشه نه آبی. چون وقتی کولر آبی روشن باشه از لای درزها هوای گرم وارد نمیشه و بلعکس باعث خروج هوا و فشار نیامدن به دینام کولر میشه
نابغه کولر آبی چون هوا رو ار بیرون میگیره و به داخل خانه انتفال میده باید حتما پنجره ای باز باشه تا هوای خنک کولر جایگزین هوای گرم داخل خانه بشه و به واسطه فشار باد کولر هوای گرم وارد خانه از پنجره نمیشه
بسته بودن پنجره در مورد کولر های گازی هست
تازه اگر پنجره بسته باشه به واسطه پرفشاری هوا بسته در خانه نه تنها باد خنکی امکان ورود به خانه را ندارد بلکه باعث فشار به دینام میشود
دینام نیست موتور الکتریکی تکفاز یونیورسال است. لطفا دقت فرمایید
حتما به اندازه دریچه ای کوچیک برای خروج هوا ترجیحا در یک اتاق دیگه داشته باشد تا هوا شرجی نشه
عالیه مضافا باید
۱-آبی که روی پوشالها می‌ریزد بیشتر باشد و کمبودی نداشته باشدو یا شیلنگهارو قطور انتخاب کرد
۲-سایبانهارو باید اساسا بجز فلز انتخاب کرد که رسانا نباشد
۳-بجای یاتاقان که بدون بلبرینگ است باید از یاتاقان بلبرینگ دار استفاده کرد که هم روشن‌تر می چرخد و هم سرعت بالایی پیدا می‌کند که این سه خیلی مهمند
خوش به حال شهرهایی که هواشون گرمه ما اینجا تو ورزقان آذربایجانشرقی با وجود گذشت یکماه از تابستان هنوز هوامون گرم نشده و وقتی پنجره را شبها باز می کنیم بدلیل سرما نمیتونیم بخوابیم دوباره می بندیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست