بازدید 1018

سه برابر شدن کسری بودجه آمریکا در کمتر از یک سال

کسری بودجه آمریکا در کمتر از یک سال تقریباً سه برابر شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 15 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی از وبگاه gvwire، کسری بودجه دولت آمریکا در ۹ ماه اول سال مالی جاری تقریباً سه برابر شد و به نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

این به دلیل افزایش چشمگیر هزینه‌های دولت آمریکا و کاهش درآمدهای مالیاتی است. هزینه تأمین مالی کسری نیز به دلیل افزایش نرخ بهره در حال افزایش است.

این کسری به دلیل کاهش سود سرمایه‌گذاری در سال گذشته میلادی افزایش یافت و به کاهش درآمدهای مالیاتی منجر شد. شاخص اِس‌اَندپی، در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۰ درصد سقوط کرد که به افزایش سرمایه کمتر منجر و به نوبه خود باعث پرداخت مالیات کمتر شد.

در همان زمان، هزینه‌های دولت آمریکا ۱۰ درصد افزایش یافت و پول بیشتری صرف برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند مِدیکِر (Medicare، یک برنامه ملی بیمه اجتماعی) و بیمه مِدیکِید (Medicaid، برنامه بهداشتی آمریکا برای فقرا) و پرداخت‌های تأمین اجتماعی شد. دولت آمریکا همچنین مجبور شد ۵۲ میلیارد دلار برای پوشش سپرده‌های سه بانک ورشکسته بپردازد.

نگرانی‌هایی درخصوص احتمال ادامه این روند وجود دارد. انتظار می‌رود دولت آمریکا در دهه آینده، بیش از کل بودجه دفاعی این کشور، برای پرداخت بهره هزینه کند.

بحث‌های سیاسی فراوانی درباره نحوه مدیریت این موضوع وجود دارد: جمهوری‌خواهان مخالف افزایش درآمدها و مقامات کاخ سفید مخالف کاهش هزینه‌ها در برنامه‌های اصلی هستند.

اگر دولت نتواند به طور مؤثر به این وضعیت رسیدگی کند، اوراق قرضه با رتبه اعتباری AAA این کشور ممکن است در خطر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی