بازدید 25571
با چهارصد و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وقوع انفجار هولناک در شهر اتمی روسیه+ فیلم/اعزام ۳۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا به اروپا / بایدن: پوتین حمله هسته‌ای نخواهد کرد

چهارصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 14 July 2023

وقوع انفجار هولناک در شهر اتمی روسیه+ فیلم

بین الملل تابناک: چهارصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

جلسه پوتین درباره حفاظت از تاسیسات حیاتی مسکو
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۲۳:۵۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر جمعه در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای امنیت ملی این کشور درباره حفاظت از تاسیسات حیاتی مسکو به بحث و گفت وگو پرداخت.

تدابیر اضافی برای اطمینان از حفاظت از تاسیسات حیاتی روسیه محور دیدار پوتین با اعضای دائم شورای امنیت این کشور بود.

پوتین در ابتدای این نشست گفت: دستور کار امروز ما چندین موضوع دارد که اولین مورد آن، تشدید اقدامات حفاظتی از تاسیسات حیاتی روسیه است.

این نشست پشت درهای بسته و با حضور مقاماتی چون دیمیتری مدودف رئیس دفتر ریاست جمهوری، نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت، نیکولای پاتروشف وزیر کشور و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه برگزار شد.

بایدن: پوتین حمله هسته‌ای نخواهد کرد
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به آشفتگی ناشی از شورش ناموفق واگنر در روسیه، کرملین رویکرد شدیدتری اتخاذ خواهد کرد، گفت که فکر نمی‌کند مسکو به استفاده از سلاح هسته‌ای روی بیاورد.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک با سائولی نینیسته، همتای فنلاندی خود گفت: چشم‌اندازی جدی مبنی بر استفاده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح هسته‌ای وجود ندارد.

بایدن این اظهارات را در پاسخ به این پرسش مطرح کرد که چقدر احتمال می‌دهد با شورش ناموفق واگنر در روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور قصد داشته باشد وخامت اوضاع را شدیدتر کند.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که فنلاند چطور می‌تواند مطمئن باشد که آمریکا در دهه‌های آتی عضو قابل‌اعتمادی در ناتو خواهد بود، گفت: هیچ شکی نیست که مردم آمریکا بسیار مشتاق حضور در ناتو هستند. در مورد اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا هم چنین است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه سیاستمدارانی مانند دونالد ترامپ را که خواهان کاهش تعهدات آمریکا به ناتو هستند «عوامل افراطی یک حزب» خواند و گفت: به جز این عوامل افراطی، به‌طورکلی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنار هم خواهند ایستاد.

بایدن در ادامه اطمینان خاطر بیشتری به این عضو تازه‌وارد داد و گفت: ما از وجب‌به‌وجب خاک ناتو حفاظت خواهیم کرد، از جمله فنلاند.

جو بایدن این اظهارات را پس از نشست آمریکا با کشورهای نوردیک و در حالی مطرح کرد که جمعی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا خواستار تصویب قانونی شده‌اند که خروج رؤسای جمهوری آینده این کشور از ناتو را ملزم به کسب تأیید مجلس سنا می‌کند.

اردوغان: پوتین با تمدید توافق غلات موافقت کرده است
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۳

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تمدید توافق موسوم به توافق غلات موافقت کرده است. 

توافق غلات برای اولین بار در جولای ۲۰۲۲ میان روسیه و اوکراین با وساطت ترکیه در استانبول امضا شد که طی آن مسکو اجازه صادرات غلات تولیدی اوکراین از دریای سیاه به فراتر از مرزها صادر شود. مدت زمان این توافق ابتدا 120 روز در نظر گرفته شد که در نوامبر سال گذشته میلادی برای مدت زمان یکسانی تمدید شد. روسیه در 18 مارس 2023 (27 اسفند 1401) تمدید این توافق برای مدت 60 روز دیگر را اعلام کرد.

روسیه ماه گذشته میلادی نیز مجددا با تمدید دو ماهه توافق غلات دریای سیاه موافقت کرد اما هشدار داد، در صورتی که بر سر رفع موانع برای صادرات کود و غلات روسیه توافقی حاصل نشود این ابتکار عمل متوقف خواهد شد.

اردوغان که با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: امیدواریم که این توافق که با وساطت سازمان ملل و ترکیه حاصل شده از همین 17 جولای تمدید شود. 

اوربان: دعوت شدن اوکراین به ناتو باعث جنگ جهانی دیگری می‌شود
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۲

نخست وزیر مجارستان هشدار داد، دعوت کردن از اوکراین برای پیوستن به ناتو باعث به راه افتادن یک جنگ جهانی دیگر خواهد شد.

 ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هشدار داد، چنانچه ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)‌ برای اوکراین به منظور پیوستن به این ائتلاف دعوتنامه بفرستد، باعث به راه افتادن یک جنگ جهانی دیگر می‌شود.

اوربان تصریح کرد، بنا براین کار سران ناتو در خودداری کردن از اتخاذ یک چنین گامی در اجلاس اخیر خود در شهر ویلنیوس درست بود.

نخست وزیر مجارستان به شبکه "کاسوث رادیو" گفت: "در صورتی که ما اوکراین را وارد ناتو می‌کردیم این کار جنگی فوری را موجب می‌شد." او نسبت به این که همچنان احساسات خصمانه در غرب در حمایت از ادامه جنگ اوکراین همچنان غالب است، اظهار تاسف کرد.

این رئیس دولت مجارستان خاطرنشان کرد: غربی ها خوستار جنگ در اوکراین هستند و اوکراینی‌ها رفتاری تهاجمی پیدا کرده و دائما چیزی را برای خودشان طلب می‌کنند.

اوربان پیش بینی کرد که با این روند، جنگ در اوکراین همسایه تا مدتی طولانی طول خواهد کشید و دولت مجارستان باید برای چنین چیزی آماده باشد.

اعزام 3000 نیروی نظامی آمریکا به اروپا
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۲

رئیس جمهوری آمریکا به پنتاگون اجازه داد که تا ۳۰۰۰ نیروی ذخیره ایالات متحده را به اروپا اعزام کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، با تداوم جنگ اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور اجازه داد تا ۳۰۰۰ تن از نیروهای ذخیره آمریکا را به اروپا اعزام کند.

آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اروپا دارد که با حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ افزایش یافته است.‌

ایالات متحده تحت «عملیات عزم آتلانتیک» نیروهای خود را به صورت چرخشی به جناح شرقی ناتو می‌فرستد تا قوای دفاعی این منطقه را تقویت کند. بر اساس مجوز جدید بایدن این نیروهای ذخیره به عملیات عزم آتلانتیک خواهند پیوست.

این اقدام دست وزارت دفاع آمریکا را در تقویت ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا بازتر می‌کند؛ اما یک مقام پنتاگون اعلام کرد که اعزام این ۳۰۰۰ سرباز حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

پوتین: به واگنر فرصت دادم که در داخل روسیه به خدمت ادامه دهند
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۱

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای گفت که به شورشیان واگنر این فرصت را داده تا در روسیه به حیات سازمانی خود ادامه داده و خدمت کنند، اما پریگوژین نپذیرفته است.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با روزنامه کامرسانت روسیه گفت که پنج روز پس از تلاش نظامیان واگنر برای کودتا، در دیدار با ده‌ها تن از اعضای این گروه پیمانکار نظامی و یوگنی پریگوژین، بنیانگذار و فرمانده آن، به آن‌ها پیشنهاد داد که در روسیه در کنار هم مانده و خدمت کنند.

بر اساس این پیشنهاد پوتین، نظامیان واگنر میتوانستند در روسیه بمانند و تحت فرامین پریگوژین فعالیت کنند.

کامرسانت به نقل از پوتین درباره دیدار با ۳۵ عضو واگنر و پریگوژین در کاخ کرملین نوشت: همه آن‌ها می‌توانستند در یک جا جمع شده وبه خدمت خود ادامه دهند. هیچ چیز هم عوض نمی‌شد. رهبرشان همان کسی باقی می‌ماند که در همه این مدت رهبر واقعی‌شان بود.

از آنجا که ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه فرمانده کل قوا محسوب می‌شود، میشود این برداشت را از اظهاراتش کرد که گروه واگنر باید در چارچوب ارتش روسیه فعالیت کند.

پوتین گفت: بسیاری از نظامیان واگنر هنگامی که من این را گفتم، سر تکان دادند، اما پریگوژین مخالفت کرد و گفت: نه. این پسرها با چنین تصمیمی موافقت نخواهند کرد.

او در این مصاحبه با بیان اینکه واگنر دیگر نمی‌تواند با شکل و ساختار فعلی به فعالیت ادامه دهد، گفت: واگنر وجود ندارد. هیچ قانونی درباره سازمان‌های نظامی خصوصی وجود ندارد.

سربازان واگنر در پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین و تصرف شهر باخموت نقشی کلیدی داشتند؛ اما پریگوژین دائماً فرماندهان نظامی روسیه را متهم می‌کرد که از افرادش حمایت نمی‌کنند و حتی در برهه‌های کلیدی نبرد باخموت، سهم واگنر را از گلوله‌های توپخانه و دیگر مهمات کاهش داده‌اند.

پس از ماه‌ها تنش‌ کلامی پریگوژین با فرماندهان ارتش روسیه، نیروهای واگنر در ۲۴ ژوئن از اوکراین به روسیه برگشته و کنترل شهر جنوبی روستوف-آن-دون را به دست گرفتند، دیگر واحدهای این گروه نیز به سمت مسکو حرکت کردند.

اما تنها ۲۴ ساعت پس از آغاز شورش و با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، پریگوژین به نیروهایش دستور داد تا پیشروی خود به سمت مسکو را متوقف کنند. پرونده‌های قضایی باز شده علیه او مختومه شد و در آن زمان چنین گفته شد که به سربازانش این فرصت داده شده تا یا به عضویت ارتش اوکراین در آیند، یا همراه رهبر خود به بلاروس بروند.

طرح ممنوعیت ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به اوکراین رد شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۸:۲۹

 مجلس نمایندگان آمریکا طرح «اصلاحیه لایحه بودجه دفاع ملی» رد کرد که در صورت تصویب ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین ممنوع می‌شد.

با توجه به نتایج اعلام‌شده، ۲۷۶ نماینده با این طرح مخالفت کردند و ۱۴۷ نماینده در دفاع از تصویب آن رأی دادند.

پیش از این نیز مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌های پیشنهادی تعدادی از قانون‌گذاران به لایحه دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را رد کرد که براساس آنها کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین کاهش می‌یافت یا کلاً متوقف می‌شد.

«ژنرال الکساندر تارناوسکی»، فرمانده عملیات نیروهای مشترک تاوریا دیروز پنج‌شنبه مدعی شد «ما به تازگی آنها (بمب‌های خوشه‌ای) را دریافت کرده‌ایم، هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم، اما آنها می‌توانند وضعیت میدان نبرد را به طور اساسی تغییر دهند.. دشمن هم می‌فهمد که با گرفتن این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن قسمت از زمین را که امکان استفاده از آن وجود دارد، رها خواهد کرد.»

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» رسماً تأیید کرد که این کشور تصویب کرده که برای نخستین بار تسلیحات مناقشه‌انگیزِ «بمب‌های خوشه‌ای» را در اخیار ارتش اوکراین قرار دهند.

بایدن مدعی شد که این تصمیم، «تصمیمی سخت» برای دولت آمریکا بوده، اما او و کابینه‌اش در نهایت «پس از مشورت با متحدان و همکاران در کنگره» این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند، زیرا «مهمات اوکراینی‌ها در حال اتمام است و در ضدحملات به این نوع تسلیحات نیاز دارند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و مشورت بامتحدان خبر می‌دهد که پیش از این «بوریس پیستوریوس» (Boris Pistorius) وزیر دفاع و «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در گفت‌وگوهایی جداگانه مخالفت برلین با ارسال بمب خوشه ای به اوکراین اعلام کردند.وزیر دفاع آلمان در برن در این خصوص گفت: آلمان مهمات خوشه ای به اوکراین نمی‌ دهد، زیرا این کشور کنوانسیون منع تولید و استفاده از این نوع سلاح را امضاء کرده است.از سوی دیگر، الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش هم هم‌زمان اعلام کرد: اتریش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین به دلیل تهدید طولانی مدت برای غیرنظامیان مخالف است.

وقوع انفجار هولناک در شهر اتمی روسیه

رسانه‌ها و منابع روس، وقوع انفجاری مهیب در شهر "کورچاتوف"، شهری که نیروگاه اتمی مهم کورسک روسیه در آن قرار دارد را گزارش کردند.

فرماندار استان کورسک روسیه اعلام کرد، اوایل امروز جمعه، یک پهپاد مهاجم در آسمان منطقه کورچاتوف هدف قرار گرفت و انفجاری ناشی از سقوط این پهپاد در این شهر ـ که یک شهر صنعتی و محل نیروگاه هسته‌ای کورسک است ـ به وقوع پیوست.

تعداد بازدید : 3842

رومان استاروویت، فرماندار منطقه کورسک روسیه در پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد: خوشبختانه هیچ یک از شهروندان آسیب ندیدند. تاسیسات حیاتی نیز آسیبی پیدا نکردند.

به گفته این مقام محلی روس، این انفجار که در اثر سقوط یک پهپاد به وقوع پیوست، آسیب جزئی به نمای یک ساختمان وارد کرده و منجر به شکسته شدن پنجره‌های چند ساختمان دیگر شد.

پیش از اعلام این مقام روس، چند کانال خبری در پیام‌رسان تلگرام وقوع انفجار با صدایی بلند در منطقه کورچاتوف را گزارش و ویدیوهایی از آن را منتشر کردند. در یکی از این ویدیوها، برخی شهروندان منطقه قطعات پهپادی که منفجر شد را یافته اند.

شهر کورچاتوف دارای مرز مشترک با اوکراین است. این شهر اواخر دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و نام آن از روی نام یک سرگئی کورچاتوف، یک فیزیکدان مشهور ملقب به "پدر" بمب اتمی شوروی سابق، برداشته شده است.

نیروگاه برق اتمی کورسک در حومه کورچاتوف در فاصله حدودا چهار کیلومتری از مناطق مسکونی شهر قرار دارد. همچنین مقر شرکت مهم انرگوتکس روسیه که تجهیزات راکتورهای اتمی را می‌سازد هم در این شهر ۴۰۰۰۰ نفری واقع است.

چند رسانه محلی وقوع یک "انفجار قدرتمند" را نیز طی شب گذشته در شهر وورونژ، مرکز منطقه ای به همین نام واقع در شرق کورسک را گزارش کردند.

آلکساندر گوسف، فرماندار منطقه وورنژ صبح جمعه اعلام کرد، سامانه های ضد هوایی این منطقه سه پهپاد مهاجم را در فاصله چند کیلومتری خارج از شهر نابود کردند. او در بیانیه ای گفت: در اثر این حمله هیچ تلفات، جراحات یا تخریبی اتفاق نیفتاد.

مناطق کورسک، بریانکس و بلگورود روسیه هم مرز با اوکراین بوده و از زمان شروع عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین بارها هدف حملات توپخانه و پهپادی اوکراین قرار گرفته‌اند. مقام‌های روسی، کی‌یف را به دسیسه چینی برای تخریب مکان های زیرساختی مهم روسیه از جمله نیروگاه های برق هسته‌ای متهم کرده‌اند.

زاخارووا: تلاش‌های غرب برای تسلیح اوکراین محکوم به شکست است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تلاش‌های غرب برای تسلیح اوکراین و ترغیب مقام‌های کی‌یف برای «ادامه وضعیت بن‌بست » محکوم به شکست است.

 زاخارووا پنجشنبه اظهار کرد که سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو آشکار نشان می‌دهد که نتیجه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی این بود: اگر اوکراین نتواند پیروز شود «لزومی ندارد درباره عضویت اوکراین در ناتو صحبت شود.»

وی افزود: آنها در عین حال اذعان دارند که اوکراین در «ضدحمله» خود با مشکلات بزرگی روبه روست. به گفته استولتنبرگ، راه حل این مشکل افزایش کمک نظامی به کی‌یف است.

زاخارووا تاکید کرد: مهم نیست که غرب برای تسلیح نیروهای مسلح اوکراین و مقام‌های کشور برای ادامه بن‌بست با روسیه چقدر تلاش می‌کنند زیرا این تلاش‌ها محکوم به شکست است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: همه اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه، نازی‌زدایی، غیرنظامی کردن رژیم کی‌یف و نابودی تهدیدهای برگرفته از جانب اوکراین علیه امنیت کشور ماست.

سیاستمدار فرانسوی: اختلاف داخلی ناتو درباره اوکراین شدت ‌می‌گیرد

فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت که اختلاف اعضای ناتو بر سر اوکراین در آینده شدت خواهد گرفت.

 فیلیپو پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تاس گفت: در پشت آنچه به عنوان اتحاد در نشست سران ناتو نشان داده شد، اختلافات و شکاف‌های عمیقی وجود دارد. برخی کشورها در حال نشان دادن نارضایتی خود از اوضاع هستند، زیرا آنها در دوره ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با کشوری روبرو هستند و هر بار بیشتر از گذشته خواستار پول و سلاح شده و در عین حال خواهان پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپاست.

فیلیپو تاکید کرد: این وضعیت باعث نارضایتی در میان بسیاری از اعضای ناتو شده و روند عضویت ناتو را کند کرده است.

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: اختلافات داخلی اعضای ناتو به مرور زمان گسترش پیدا خواهد کرد و برخی از آنها سرانجام سر عقل آمده و به جای کمک به تشدید تنش‌ها، خواستار صلح خواهند شد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، سران ناتو در ویلنیوس، پایتخت اوکراین جلسه‌ای برگزار کردند که اوکراین محور اصلی آن بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که اعضای این سازمان نظامی، گام‌هایی برای کمک به اوکراین برداشتند.

به گفته وی، یکی از این گام‌ها آن بود که اوکراین برای پیوستن به ناتو، ملزم به اجرای برنامه «طرح اقدام عضویت» نشود.

ناتو همچنین برنامه‌ای چندساله برای کمک به اوکراین تصویب و شورای ناتو-اوکراین ایجاد کرد. با این حال، این ائتلاف نظامی جدول زمانی برای پذیرش عضویت اوکراین ارائه و هیچ دعوتی از کی‌یف برای پیوستن به ناتو نکرد.

ناتو اعلام کرد، زمانی اوکراین را به این ائتلاف نظامی دعوت خواهد کرد که جنگ پایان یافته باشد.

این مساله باعث نارضایتی زلنسکی شد و وی در کنفرانسی خبری گفت که نتایج نشست سران ناتو برای کی‌یف ایده‌آل نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۷
با امید شکست سریع و نهایی روسیه در جنگ اوکراین و محاکمه پوتین.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
ارزو به دل از دنیا نری :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
برای منافع کشورت هم که شده آرزو کن شرق و غرب متوازن بمونن عامو
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
متاسفانه نا امید از دنیا میری
به امید آغاز جنگ جهانی سوم و نابودی کامل روسیه و چین و نیز همه هم پیمانان این دو کشور استثمار گر و پلید ، در هر کجای دنیا ، آمین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
ما هم با شما هم عقیده ایم ولی دنبال فرود آمدن موشک های ۱۰۰ مگاتنی روسیه روی نیویورک واشنگتن لس انجلس پاریس و لندن هستیم
هوکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
واقعا باید بری دکتر به امید جنگ چه صیغه ای هست
در ثانی خیال کردی جنگ بشه ما خوش و خرمیم در جنگ اول و دوم بی طرف بودیم نیمی از مردم به خاطر قحطی مردند الان چی ؟ یکم احساسات رو بزارید کنار
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
حرفات با پرچمت هماهنگ نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
ذات غربگداها
جنگ طلبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
کی پیروز بشه ؟ آمریکا ؟؟؟ انگلیس ؟؟؟ شمات خوبی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
از آمریکا کثیف تر نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
به امید دود شدن امریکا و دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
چه اتفافی در ذهن بعضی پیش میاد که تشنه خون و آتش و جنگ میشوند
بایدن درست گفته. پوتین هرچند مغزش خیلی کویچکه ولی انقدر حالیشه که فقط روسیه بمب اتمی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
البته بایدن الزایمری اونقدر پیره که اون یذره مغزم نداره ولی هیچ کشوری از بمب اتم استفاده نخواهد کرد چون در غیر این صورت کل دنیا هزار بار پودر میشه
ما غرب گراها! به گفته شرق گراها و پوتینی ها! اعتقاد داریم که حمایت از دفاع مردم اکراین از خاک خود یا مخالفت با استفاده چین از زور در مناقشه تایوان دقیقا و تحقیقا و قطعا حمایت و دفاع تز تمامیت ارضی ایران و میهن هست. حتما پوتینی ها سوژه خولی برای تخریب ما دارند. اما ما می توانیم ثابت کنیم که دفاع از اکراین و تایوان دفاع از ایران و خوزستان و خلیح فارس و هیرمند و.... هست. سند ما هم همین حمایت چن ماه پیش چین و هفته پبش روسیه از ادعای ارضی امارات بر جزایز سه گانه خلیج فارس! بله دوستان. وقتی اصول اخلاقی و انصاف و عدالت را فدای سیاست کنیم و چشم بسته از پوتین و روسیه و چین حمتیت شود نتیجه این میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
غرب گرا نه غربگدا. گرایش با گدایی فرق داره
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
شما غربگدا ها یا هرچی که فکر میکنید هستید باید بدونید که امریکا اگه جرات پیدا کنه همین فردا سند کل ایران رو به نام کشورای عربی میکنه وبا روسیه و چین این تفاوتشه، ولی خوب هیچوقت( به کوری چشم حسودان) این جرات را نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
پوتین داره تجهیزاتی رو نابود می‌کنه که قرار بود رو سر مردم ایران خراب بشه
بایدن گفته که پوتین هرگز از بمب اتمی استفاده نخواهد کرد. البته که استفاده نخواهد کرد. تمام هدف پوتین و کیم و... از داشتن بمب اتمی و... ادامه تضمین ریاست و زندگی و قدرت برای سالهاست. الان هم با این تهدید بمب اتمی به هدفشان رسیدند. قشنگ معلوم هست که بایدن و غرب به پوتین اطمینان دادند تا زمانیکه از بمب اتمی استفاده نکنی ما هم حضور و ادامه قدرت تو را در کرملین تضمین می کنیم حتی اگر در اکراین شکست خورده باشی. انقدر نفت و گاز تخفیف دار ازت می خریم که بتوانی به قدرت خود فقط در داخل روسیه ادامه دهی. برای امریکا و انگلیس و حتی چین هیچ چیزی بهتر از یک پوتین ضعیف شده که فقط فکر حفظ قدرت هست نیست. هم نگرانی نخواهند داشت که روسیه با دهها اقلیت قومی به هم بخوره. هم امنیت زرداخانه اتمی روسیه توسط خود پوتین حفظ می شه . هم انواع امتیاز از نفت ارزانقیمت تا امتیازات در کشورهای همسو با روسیه را می گیرند و از همه مهمتر با ادامه حضور پوتین مردم روسیه هیچ شانسی برای داشتن فرد شایسته ای برای اداره دولت که بتواند ملت روسیه را از این مخمصه تاریخی ضعف و تحریم و انزوا خارج کند نخواهند داشت. این سیاست جدید غرب بعد از تجربه صدام و قذافی و افغانستان و سوریه هست. برای اسراییل هم هیچ کس در دمشق بهتر از اسد نیست. تا اسد هست اسراییل هرگز نگرانی ندارد که ملت و کشور سوریه بتوانند ارتش و قدرت خود را باز سازی کنند و دوباره ادعای جولان کنند. سیاست دنیا ی جدید اینجوریهاست. در این میانه فقط ملت روسیه و سوریه و کره شمالی و... هستند که بیشترین ضرر تاریخی را خواهند کرد. افسوس
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
یک کشوری رو از قلم انداختی ها...........
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
اصلا انریکا برای چی باید برای دیگران تایین تکلیف کنه؟ برای چی باید اونو ارباب صدا کنن؟ چرا شما برای کاخ قهوه ای جافشانی می کنید؟ برای چی بعضیا دوست دارن قلدری کنن؟
امروز با 2 دقیقه تاخیر مقاله نویسی کردی چرا
بایدن داره بدجوری تلاش می کنه که در یکی دوسال عمر باقیموندش یه جنگ جهانی اتمی راه بندازه
بعد جالبه پزشکان بارها گفتن تعادل روانی نداره و مصاحبه هاش و که ببینید حتی یه جمله کامل بدون پرت و پلا گفتن نمی تونه بگه. یک بار در صحبتهاش به جای اکراین از چین تقدیر کرد.
یا فیلمهاش هست که رفته بازدبد جایی و گم شده
یا اخیرا محموله کوکایین داخل کاخ سفید پیدا کردن
بعد این مجنون داره مردم دنیا رو به کشتن میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد تند از نحوه پوشش رسانه‌ای این حادثه، گفته بود: آیا کسی واقعا باور می‌کند که کوکائین پیداشده در بال غربی کاخ سفید، درست چسبیده به دفتر کاخ، برای مصرف کسی غیر از جو و هانتر بایدن (رئیس جمهور آمریکا و پسرش) باشد؟!
بایدن وزلنسکی با هم فضا پیمایی می کنن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
هیچ کدوم از رئسای جمهور امریکا تعادل روانی ندارن اوباما هم خیلی خودشو کنترل میکرد
تیتر مشتری جمع کن زدید
تو متن نوشته نه اسیب جانی داشته نه تاسیسات
مثل همیشه گند زدن:)))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
کار معمول رسانه های این ریختی
بخشهایی از ایران را جدا کرده این را نمی فهمند که اکراین هم جزوی از روسیه تزاری بوده است :)))

اصولا این کشور جعلی اکراین کلا سی سال هست که موجودیت پیدا کرده از سال 1991
و اولین کشوری که استقلال اکراین را به رسمیت شناخت ایران بود.

کاش اینقدر که پیروی کورکورانه از حرفهای غرب می کنید کمی هم مطالعه می کردید.
پاسخ ها
گرخرد داشتیم....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
خب غیرکور خان سرزمینهای فراوانی ازجمله جمهوری موسوم به آذربایجان هم قسمتی از ایران بود وتا 30 سال قبل موجودیت نداشت.پس باید به آنجا حمله کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
منفی اشتباهی
حقیقت تلخی را بازگو کردید
جواب821
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
جناب مدعی منفی اشتباهی این کلکها دیگه قدیمی شده تو اصلا منفی ندادی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
منم اشتباهی منفی دادم- اره باید حمله کنیم پس بگیریم که اینقدر قدقد نکنن و فکر کنن خیلی مهمن
زنده باد ایران
زنده باد آریایی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
مغول ها منفی دادند
شهر اتمی روسبه ترکید!! یعنی ضریب امنیت دفاعی کارخانه های اتمی روسیه تا این حد ضعیف است؟ باید خودمان را برای تشییع جناره ولادیمیر پوتین آماده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
انشالله
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
متن و خوندی؟ هیچی نشده. تابناک تیتر جنجالی زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
هدف همین هست که آرام و آرام زیر ساخت های اتمی روسیه تا صنایع نظامی این کشور به مرور زمان نابود خواهد شد و کم کم غربی ها سلاح های پیشرفته تری را در اختیار همسایگان روسیه قرار میدهند و هم سلاح های دفاعی خودشان را در برابر تجهیزات ایران و روسیه آزمایش میکنند ،اینکه امریکا به اوکراین موشک ده متری نمیدهد به دلیل قرار دادی هست که در هنگام استقلال اوکراین توسط انگلیس و امریکا نوشته شده بود اگر اکراین سلاح های اتمی را تحویل نمیداد امروز روسبه جرات تجاوز به این کشور را نمیداشت . د
بنازم به دست و بازوی سربازان شجاع ارتش مردمی اوکراین که پوزه ارتش متجاوز اشغالگر خونخوار روسیه و پوتین را له خاک مالیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
فعلا اونی که پوزه مردم اکراین و به خاک مالیده رلنسکی هست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
حال جو گیرها چطوره ؟؟؟؟؟
روسیه پا در کفش ایران کرده و بدنبال باج خواهی جواب در خور توجهی هم دریافت نکرده امید وارم نابود شود .
روسیه باید به حکم دادگاه لاهه درباره اکرین تمکین کند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
دادگاه لایحه برای استفاده بمب اتم آمریکا کجا بود که روی سر زنا و بچه ها انداخت هیروشیما و ناکازاکی؟
کسی که در حال حاضر قدرت جنگ توی دستش است از بمب کشتار جمعی استفاده نمیکند چون نیازی به ان ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
اکراین داره اخرین دست و پاهاش و میزنه
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
غربگداها حتی حوصله نمی کنند متن خبر را بخوانند.
طبق معمول پرهیایو و شعارزده و جوگیر و توخالی
چین هند اندونزی مصر دارن با سرعت نور پیشرفت می کنند
چین میلیاردها دلار در زیرساختهای کشورهای افریقایی سرمایه گذاری کرده
انوقت غربگدای ما هنوز در فضای چهل سال پیش به سر می برد زمانی که فرانسه و انگل ستان دنیا را اداره می کردند و مستعمره داشتند.

جالبه این جماعت که همیشه طلبکار و دنبال نان مفت هستند با سیستمهای مفت خوری اروپایی اشتراکات بیشتری دارند ولی شعارهای ضد سوسیالیستی می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
زدی به هدف
در کاخ سفید کوکایین پیدا شده :)))
بایدن و پسرش بعد مصرف برای اداره دنیا نقشه می کشند.
لیاقت غربگدایان همین است.
که زیر دست یک پدر و پسر معتاد و فاسد و قاچاقچی باشند.
منابع غربی عنوان کردند که زلنسکی پس از آنکه متوجه شد سران ناتو برنامه‌ای در این زمینه ندارد، در شامگاه آغاز نشست سران ناتو، در توئیتی نوشت: به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو وجود ندارد. خخ
دوستان ، رهبران روسیه و آمریکا برای مردم خودشون بسیار خوب هستند ، و اینکه این کشور ها نوکر ما نیستند که زندگی ما رو تغییر بدند
حمایت از متجاوزین در مقابل اشغالگرها استاندارد دوگانه سیاست خارجی ایران شده ، ربطی به دین و ایدولوژی هم نداره ، حمایت از روسیه و ارمنستان در مقابل اکراین و آذربایجان،
حمایت از حکوم سوریه به بهانه حکومت قانونی بر خلاف حکومت قانونی یمن
چرا نظرات خودمو نمیبینم؟
چرا نظرات خودمو نمیبینم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی