بازدید 15808

بیانیه سفارت ایران در پاسخ به اتهامات ناتو

سفارت ایران در بروکسل : جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو ناتو می‌خواهد که از طرح اتهامات بی پایه علیه ایران دست کشیده و به تعهدات خود در چارچوب منشور ملل متحد پایبند باشند
کد خبر: ۱۱۸۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 13 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل در ارتباط با بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد. 
 
ناتو در بیانیه پایانی نشست روز سه‌شنبه ویلنیوس پایتخت لیتوانی با ادعای فعالیت ایران در خاک اعضای این سازمان نظامی اعلام کرد ما نگران هستیم.
اعضای ناتو در این بیانیه از ایران خواستند تا حمایت نظامی خود را از روسیه در تامین پهپاد را متوقف کند.
 
 متن بیانیه به این شرح است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل اتهامات بی اساس مندرج در اعلامیه رهبران کشورهای عضو ناتو در تاریخ 20 تیر ماه 1402 در خصوص ایران را قاطعانه رد می‌کند.
 
ادعاهای مربوط به دخالت ایران در بحران اوکراین مدعیاتی بی پایه و در جهت کسب منافع کوتاه مدت است.
 
ایران نقش بی طرفانه خود را در منازعه اوکراین حفظ کرده و به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای قانونمدار و تأثیرگذار، بر اهمیت پایبندی کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و اصول مربوطه حقوق بین‌الملل از جمله احترام به استقلال حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی همه کشورها، تاکید می ورزد.
 
علی رغم پایبندی ایران به رعایت مقررات حقوق بین‌الملل کشور ما بواسطه اقدامات چند عضو ناتو در حمایت فعالانه از آشوب در کشور از طریق پناه دادن و کمک به عناصر و سازمانهای تروریستی خرابکار در داخل کشور آسیب دیده است.
 
ایران در مبارزه با تمامی انواع و اشکال تروریسم بین‌المللی نقش پیشگام را دارد و هزینه قابل توجهی در این رویارویی مداوم پرداخت کرده است. ایران همچنین نقش سازنده‌ای در کمک به دولت‌های منطقه‌ای در مقابله با نیروهای بی ثبات کننده که عمدتا از خارج از منطقه حمایت می شوند ایفاء کرده است.
 
درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ،ایران جمهوری اسلامی ایران همچنان بر عزم قاطع خود در رعایت تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استوار است با این حال برخی از کشورهای عضو ناتو که همچنین در زمره طرفهای برجام هستند، به طور مداوم تعهدات خود در چارچوب این توافق و قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد (قطعنامه 2231) را نقض کرده‌اند.
 
اتهامات مطرح شده درباره پایبندی ایران به تعهدات هسته ای باید با توجه به واقعیت عدم اجرای برجام توسط این کشورهای عضو ناتو مورد توجه قرار گیرد. خروج ایالات متحده از این توافق در سال 2018 به عنوان یک نمونه برجسته از موارد نقض تعهدات قابل ذکر است اعمال فشار حداکثری علیه ایران توسط بسیاری از اعضای ناتو که مصائب زیادی را برای مردم ایران بوجود آورده به منزله جنایت علیه بشریت بوده و بایستی متوقف شود.
 
جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو ناتو می‌خواهد که از طرح اتهامات بی پایه علیه ایران دست کشیده و به تعهدات خود در چارچوب منشور ملل متحد پایبند باشند.

بیانیه سفارت ایران در پاسخ به اتهامات ناتو

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی