بازدید 69038

پاسخ ایران به اتهامات بی‌اساس سران ناتو

سفارت ایران در بروکسل در بیانیه‌ای ضمن مردود خواندن اتهامات بی‌اساس سران ناتو در لیتوانی، اعلام کرد: اعمال فشار حداکثری علیه ایران توسط بسیاری از اعضای ناتو که مصیبت‌های زیادی را برای مردم ایران به وجود آورده، به منزله جنایت علیه بشریت بوده و بایستی متوقف شود.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی برگزاری نشست سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی در ۲۰ تیر ۱۴۰۲ و طرح اتهامات بی اساس در اعلامیه سران این سازمان علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت ایران در بلژیک در بیانیه‌ای این اتهامات بی اساس را قاطعانه رد کرد.

در بیانیه ناتو ادعاهای بی اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده است. نشست سران ناتو  ۱۰ تا ۱۲  ژولای در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار برگزار شد. موضوع عضویت سوئد در ناتو و همچنین جنگ اوکراین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این نشست بود. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست شرکت کرده بود.

در بیانیه ۳۱ عضو ناتو آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم که حمایت نظامی خود را از روسیه، به‌ ویژه با انتقال پهپاد متوقف کند.»

در همین ارتباط در بیانیه سفارت ایران در بلژیک آمده است: ادعاهای مربوط به دخالت ایران در بحران اوکراین ادعاهایی بی پایه و در جهت کسب منافع کوتاه مدت است. ایران نقش بیطرفانه خود را در منازعه اوکراین حفظ کرده و به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای قانونمدار و تأثیرگذار بر اهمیت پایبندی کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و اصول مربوطه حقوق بین‌الملل از جمله احترام به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی همه کشورها، تأکید می‌ورزد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار